Cytat: J3DAJ
każda gra multiplatformowa była next-genem na PC, szczególnie po 2008 roku
Masz po części rację, ale zauważ, że PC głównie dostawał porty z konsol, dlatego nie miały one szans jakoś diametralnie się różnić. To jest to, o czym cały czas piszę. Tak naprawdę dopiero Battlefield 3 zaczął łamać tę granicę, bo oferował 64 graczy i większe mapy. Teraz, gdy na rynku są PS4 i X1, ta granica zostanie przełamana kompletnie.
Każda generacja konsol ma jakby 3 generacje gier. 2 generacja gier (w przypadku PS3 to np. Uncharted) nie ukazuje się na poprzednią generację konsol, ale to nie oznacza, że ta pierwsza generacja gier nie zasługuje na miano next-genowych w czasie wychodzenia na rynku. Różnice w grach cross-genowych o, których ja piszę wynikają z różnic sprzętowych na poziomie 5-6-7 lat, gdy nie mamy doczynienia z portem ze słabszej maszyny na mocniejszą. Dlatego przykład z PC w 2008 roku jest nietrafiony.
GRAW na PS2:
https://www.youtu(...)CvP86iXI
GRAW na X360:
https://www.youtu(...)Gj3Ah-W0
Co do Just Cause 2 to masz rację, ale na siłę wersja na PS2 i tak mogłaby powstać i hulać na starym silniku. Teraz takie zabiegi będą prostsze, bo PS4 i X1 nie zaoferują jakiejś rewolucji graficznej. Zrobienie cross-gena jest łatwiejsze. Producenci gier starsze manszyny porzucają, gry ludzie już na nich nie grają. W czasie wychodzenia Just Cause 2 PS2 juz było martwe, więc port byłby bezsensowny.
Prawda jest taka, że przejście z 7 generacji na 8 jest płynne. Przejście z 6 na 7 było skokiem, dlatego teraz trudniej o znalezienie definicji gry "next-genowej". Stąd nasze nieporozumienie.