Age of Mythology: Retold to remake jednej z pobocznych części legendarnej serii strategii czasu rzeczywistego sięgającej korzeniami do lat 90. ubiegłego stulecia - Age of Empires. Za produkcją stoi studio World's Edge, które aktywnie pomaga i wspiera w rozwoju innych gier spod szyldu Age of.
Fabuła Age of Mythology: Retold, podobnie jak oryginał 2002 roku, osadza gracza w roli przywódcy jednej z kilku nacji uczestniczących w walkach herosów, potworów oraz bogów mitologii rozmaitych wierzeń.
Rozgrywka Age of Mythology: Retold nie zmienia konceptu powstałego dziesiątki lat temu - to nadal strategia czasu rzeczywistego (RTS), tyle że na nowym silniku grafiki i z unowocześnionymi mechanikami. Gracze prowadzą wojny z użyciem armii i elementów dyplomacji, postępują naprzód z biegiem ewolucji, za pomocą usprawnień zwiększają potencjał militarny i ekonomiczny oraz zarządzają gospodarką poprzez gromadzenie zasobów i handel nimi. Różnica m.in. z serią Age of Empires polega na tym, że wśród dostępnych jednostek są np. Cerbery rodem z mitów antycznej Grecji.
Age of Mythology: Retold oferuje zarówno kampanię dla pojedynczego gracza jak i klasyczny tryb multiplayer, w którym na jednej mapie współpracować lub rywalizować może aż do 11 graczy.
Po olbrzymim sukcesie odświeżonego Age of Empires II, firma Microsoft kuje żelazo póki gorące i na kowadło wrzuciła kolejnego kultowego RTS-a sprzed lat. Tym razem solidnej renowacji doczekało się nie...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler