Assassin's Creed: Rogue to kolejna odsłona słynnej serii przygodowych gier akcji od firmy Ubisoft. Tym razem za produkcję nieco pobocznej odsłony odpowiada oddział w Sofii.
Akcja Rogue rozgrywa się w drugiej połowie XVIII wieku w trakcie tzw. Wojny Siedmioletniej (1756-1763). Scenariusz wypełnia lukę pomiędzy Assassin's Creed III i Assassin's Creed IV: Black Flag. Gracze wcielają się w postać asasyna o imieniu Shay Patrick Cormac, który rozczarowany postawą pozostałych braci oraz samego bractwa postanawia przejść na drugą stronę barykady i zostać templariuszem.
Mechanika Assassin's Creed: Rogue nie zmieniła się znacznie w porównaniu do wcześniejszych odsłon serii. Deweloperzy postanowili postawić na fakt, że tym razem zmieniliśmy swoich przeciwników - jeśli do tej pory śledziliście, polowaliście i uciekaliście, to teraz będziecie śledzeni, staniecie się ofiarą i będziecie łapać polujących asasynów.
Twórcy postawili na kilka urozmaiceń względem ostatnich "Asasinów". Z racji przeniesienia miejsca akcji względem "czwórki" (Karaiby oraz pozostałe tropikalne wyspy poszły w odstawkę) ponownie do Ameryki Północnej i w pobliże Grenlandii nasz okręt będzie potrzebował pomocy w podróżowania po zamarzniętym morzu. Strzelając musimy rozbijać większe odłamy kry, by przetransportować się pomiędzy poszczególnymi dokami.
W tej części cyklu studio Ubisoft postanowiło na likwidację dwóch istotnych elementów - trybu sieciowego oraz aspektu ekonomicznego. W przypadku tego drugiego nie zrezygnowano ze wszystkich przejawów przedsiębiorczości bohaterów, które widzieliśmy np. w Black Flag. Shay nie ma stałego miejsca pobytu, więc nie może rozwijać np. swojej willi, widzianą w niemal wszystkich pozostałych odsłonach. Nadal zostało handlowanie towarami, łupienie w poszukiwaniu cennych surowców oraz ich późniejsze sprzedawanie.
Oprawa graficzna odpowiada tej widzianej w Assassin's Creed IV: Black Flag.
Wkład w encyklopedię mieli: Dirian, Materdea,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler