Spider-Man - jeden z deweloperów opowiada o powstawaniu kostiumów
Wygląda na to, że to bardzo skomplikowany i czasochłonny proces.
Powstająca z myślą o konsoli PlayStation 4 gra Spider-Man jest dla deweloperów sporym wyzwaniem. Jeden z przedstawicieli studia Insomniac Games, Xavier Coelho-Kostolny, postanowił opowiedzieć o tym, ile czasu pochłonęło samo opracowane różnych kostiumów protagonisty.
Różnorodne kostiumy, tudzież skórki, dla bohaterów są przez graczy uznawane za drobny dodatek. Jak się jednak okazuje, ich przygotowanie jest bardzo czasochłonne i wymaga mnóstwa pracy. O całym procesie opowiedział wspomniany powyżej Coelho-Kostolny.
Zdradził on, że całość rozpoczyna się od fazy projektowania. Graficy koncepcyjni wszystko rozrysowują, a pomysły trafiają następnie do przedstawicieli firmy Marvel, którzy sprawdzają czy wszystko jest w zgodzie z posiadanym przez nich uniwersum.
Następnie ekipa przechodzi do przenoszenia rysunku do wirtualnego świata. Postępuje to niestety bardzo powoli ze względu na wiele różnych czynników oraz osób, które decydują o finalnym projekcie. Czasem jest coś nie tak z guzikami, innym razem nie podoba się kolor szwu, a jeszcze innym cały obiekt modyfikowany jest pod sam koniec jego modelowania.
"Moja praca polega na tym, aby model dało się animować jak kukiełkę", wyjaśnia Coelho-Kostolny. "Pracą Sergio Sykesa (innego dewelopera - dop.red.) jest upewnienie się, że kukiełka ma w środku kości oraz, że wszystkie narzędzia do animacji działają i Spider-Man jest w stanie biegać, skakać oraz walczyć ze zbirami".
"Problemem z przygotowywaniem kukiełek jest to, że nie mają mięśni, więc okazyjnie musisz się upewnić, że wyginające kolana zachowują naturalny wygląd. W tym miejscu do akcji wkracza Marco Vilallpando. Rzeźbi on specjalne pozy, które poprawiają deformacje i sprawiają, że wszystko wygląda naturalnie".
Kolejny etap to przekazanie modelu osobom odpowiedzialnym za animacje. Gdy skończą oni prace, gotowa wirtualna postać trafia w ręce osób zajmujących się misjami oraz walką. Upewniają się one, że kostium w odpowiedni sposób wygląda we wszystkich scenariuszach.
Potem twórcy przechodzą do interfejsu, czyli pozwalają graczowi wchodzić w interakcję z kostiumem w menu gry. Kiedy i to zostanie przygotowane, pozostaje już tylko wysłanie modelu do ekipy zajmującej się marketingiem w firmie Marvel. Na podstawie kostiumu przygotowywane są różne materiały promujące przedsięwzięcie.
"Ogólnie ponad 200 ludzi w Insomniac, setki ludzi w dziale testującym, marketingowców, artystów itd. bierze udział w powstawaniu naszych gier. A chodzi tu tylko o jedną rzecz w grze".
Spider-Man trafi do sprzedaży 7 września bieżącego roku, wyłącznie na PlayStation 4, a wówczas przekonamy się co przygotowali deweloperzy.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler