Spider-Man - jeden z deweloperów opowiada o powstawaniu kostiumów

Wygląda na to, że to bardzo skomplikowany i czasochłonny proces.

@ 16.04.2018, 11:51
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Spider-Man - jeden z deweloperów opowiada o powstawaniu kostiumów

Powstająca z myślą o konsoli PlayStation 4 gra Spider-Man jest dla deweloperów sporym wyzwaniem. Jeden z przedstawicieli studia Insomniac GamesXavier Coelho-Kostolny, postanowił opowiedzieć o tym, ile czasu pochłonęło samo opracowane różnych kostiumów protagonisty.

Różnorodne kostiumy, tudzież skórki, dla bohaterów są przez graczy uznawane za drobny dodatek. Jak się jednak okazuje, ich przygotowanie jest bardzo czasochłonne i wymaga mnóstwa pracy. O całym procesie opowiedział wspomniany powyżej Coelho-Kostolny.

Zdradził on, że całość rozpoczyna się od fazy projektowania. Graficy koncepcyjni wszystko rozrysowują, a pomysły trafiają następnie do przedstawicieli firmy Marvel, którzy sprawdzają czy wszystko jest w zgodzie z posiadanym przez nich uniwersum.

Następnie ekipa przechodzi do przenoszenia rysunku do wirtualnego świata. Postępuje to niestety bardzo powoli ze względu na wiele różnych czynników oraz osób, które decydują o finalnym projekcie. Czasem jest coś nie tak z guzikami, innym razem nie podoba się kolor szwu, a jeszcze innym cały obiekt modyfikowany jest pod sam koniec jego modelowania.

"Moja praca polega na tym, aby model dało się animować jak kukiełkę", wyjaśnia Coelho-Kostolny. "Pracą Sergio Sykesa (innego dewelopera - dop.red.) jest upewnienie się, że kukiełka ma w środku kości oraz, że wszystkie narzędzia do animacji działają i Spider-Man jest w stanie biegać, skakać oraz walczyć ze zbirami".

"Problemem z przygotowywaniem kukiełek jest to, że nie mają mięśni, więc okazyjnie musisz się upewnić, że wyginające kolana zachowują naturalny wygląd. W tym miejscu do akcji wkracza Marco Vilallpando. Rzeźbi on specjalne pozy, które poprawiają deformacje i sprawiają, że wszystko wygląda naturalnie".

Kolejny etap to przekazanie modelu osobom odpowiedzialnym za animacje. Gdy skończą oni prace, gotowa wirtualna postać trafia w ręce osób zajmujących się misjami oraz walką. Upewniają się one, że kostium w odpowiedni sposób wygląda we wszystkich scenariuszach.

Potem twórcy przechodzą do interfejsu, czyli pozwalają graczowi wchodzić w interakcję z kostiumem w menu gry. Kiedy i to zostanie przygotowane, pozostaje już tylko wysłanie modelu do ekipy zajmującej się marketingiem w firmie Marvel. Na podstawie kostiumu przygotowywane są różne materiały promujące przedsięwzięcie.

"Ogólnie ponad 200 ludzi w Insomniac, setki ludzi w dziale testującym, marketingowców, artystów itd. bierze udział w powstawaniu naszych gier. A chodzi tu tylko o jedną rzecz w grze".

Spider-Man trafi do sprzedaży 7 września bieżącego roku, wyłącznie na PlayStation 4, a wówczas przekonamy się co przygotowali deweloperzy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?