Halo 5: Guardians działa w 60 klatkach na sekundę, ale rozdzielczość jest zmienna

Halo 5: Guardians to jedna z najważniejszych premier 2015 roku dla konsoli Xbox One. Jeśli na nią wyczekujecie, mamy kilka szczegółów, jeśli chodzi o oprawę wizualną, jakiej wypada wypatrywać w najnowszym przedsięwzięciu 343 Industries.

@ 15.09.2015, 15:21
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Halo 5: Guardians działa w 60 klatkach na sekundę, ale rozdzielczość jest zmienna

Halo 5: Guardians to jedna z najważniejszych premier 2015 roku dla konsoli Xbox One. Jeśli na nią wyczekujecie, mamy kilka szczegółów, jeśli chodzi o oprawę wizualną, jakiej wypada wypatrywać w najnowszym przedsięwzięciu 343 Industries.

Podczas pierwotnej zapowiedzi Halo 5: Guardians przedstawiciele firmy Microsoft twierdzili, że produkcja winna śmigać w 1080p oraz 60 klatkach na sekundę. Jak się jednak okazało, cel ten był niemożliwy do osiągnięcia, a w związku z tym inżynierowie musieli wykazać się sprytem, aby dostarczyć jak najlepsze doznania wizualne. Opracowali oni system dynamicznie zmieniającej się rozdzielczości, w zależności od tego, jak bardzo wymagająca jest dana scena. Na stałe zablokowana jest natomiast liczba klatek.

"Rozgrywka przy płynności 60 klatek na sekundę wspierana jest przez nowy system progresywnej rozdzielczości, który pozwala nam dynamicznie zmieniać rozdzielczość, w której wyświetlamy obraz (maksymalnie do 1080p) w oparciu o to, czego wymaga scena", wyjaśnia studio 343 Industries.

"W znacznej części kampanii możesz grać w 1080p, ale kiedy rozpocznie się prawdziwe szaleństwo z pojazdami, efektami specjalnymi oraz starciami, możemy obniżyć nieco rozdzielczość, aby utrzymać kluczowe 60 fpsów".

Bez specjalnego rozwiązania deweloper musiałby albo obniżyć liczbę klatek albo jakość wszystkich elementów gry. Skalowanie, jak twierdzi studio, jest najlepszym rozwiązaniem, pozwalającym zachować zarówno płynność, jak i jakość.

Premiera Halo 5: Guardians zaplanowana jest na dzień 27 października bieżącego roku. Produkcja dostępna będzie wyłącznie dla posiadaczy konsol Xbox One. A tak całość prezentuje się w ruchu - mała próbka:




Sprawdź także:
Halo 5: Guardians

Halo 5: Guardians

Premiera: 27 października 2015
XBOX ONE

Halo 5: Guardians to piąta pełnoprawna odsłona serii popularnych pierwszoosobowych strzelanin osadzonych w głębokim science-fiction. Za produkcję odpowiada studio 343 Ind...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   19:59, 21.09.2015
Ja zupełnie nie rozumiem tej zmiennej rozdzielczości. Przecież to irytujące musi być i dziwnie wyglądać.
0 kudosDawidci   @   20:00, 21.09.2015
Oooo, Halo, grałbym. Wcale nie musi być takie wkurzające, znając życie to pewnie jest to ledwo zauważalne, jeśli w ogóle.