Wiedźmin 3: Dziki Gon - Core i7, 8GB RAM i GTX 980 pozwolą pograć na ultra przy 60 FPS

Wymagania sprzętowe Wiedźmina 3 to niepokojący temat dla wielu graczy, a choć oficjalne wymogi podano już jakiś czas temu, co rusz docierają do nas kolejne nowiny.

@ 19.03.2015, 16:14
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Core i7, 8GB RAM i GTX 980 pozwolą pograć na ultra przy 60 FPS

Wymagania sprzętowe Wiedźmina 3 to niepokojący temat dla wielu graczy, a choć oficjalne wymogi podano już jakiś czas temu, co rusz docierają do nas kolejne nowiny. Najnowsze wieści w tej kategorii dostarcza redakcja niemieckiego magazynu Gamestar.

Przedstawiciel niemieckiej gazety miał w zeszłym tygodniu okazję pograć w Wiedźmin 3: Dziki Gon w siedzibie CD Projekt RED przez całe 2 dni. Dziennikarz sprawdził więc bardzo dokładnie grę i nie zostały narzucone na niego żadne ograniczenia, jak to miało miejsce w przypadku wcześniejszej prezentacji, w której także my braliśmy udział. W każdym razie, tutaj redaktor mógł grzebać w opcjach do bólu, włączać i wyłączać różne bajery, jak m.in. NVIDIA GameWorks, czy zmieniać detale.

Tak też uczynił, ustawiając grę na jakość ultra w rozdzielczości 1080p. Grał na PeCecie, wyposażonym w Core i7-4790k, 8 GB RAM i GTX 980. Ku jego zdziwieniu, gra śmigała na tej - bądź co bądź mocnej - konfiguracji przy dość stabilnych 60 klatkach. To pozytywne wieści, bowiem jeszcze kilka miesięcy temu podobna konfiguracja, według doniesień dziennikarzy, miała problem z utrzymaniem stabilnych 35 klatek i to nie na detalach ultra, lecz wysokich. Widać więc, że CD Projekt RED dobrze spożytkowuje dodatkowy czas, jaki zyskało po przełożeniu premiery gry z lutego na maj. Wyjątkiem, według przedstawiciela Gamestar, było gęsto zaludnione miasto Novigrad, gdzie pojawiały się sporadyczne przycinki, ale pewnie i to zostanie do premiery doszlifowane.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Core i7, 8GB RAM i GTX 980 pozwolą pograć na ultra przy 60 FPS
Całkiem niedawno twórcy wspomnieli też, że rekomendowane wymagania sprzętowe (Core i7-3770 / AMD FX-8350, 8 GB RAM oraz karta graficzna GeForce GTX 770 / Radeon R9 290) pozwolą na zabawę przy stabilnych 30 klatkach na wysokich detalach w 1080p. Nie jest to rewelacyjny wynik, ale podejrzewam, że drobne cięcia w wygładzaniu krawędzi pozwolą zyskać dodatkowe klatki. Dodajmy do tego, że studio wciąż pracuje nad optymalizacją gry, więc finalnie może to wyglądać w akcji jeszcze lepiej.

Bądź co bądź wymagania Wiedźmina 3 nadal nie są niskie, ale też ciężko nazwać je kosmicznymi. Komputer za około 3000 zł powinien wystarczyć do pogrania na wysokich ustawieniach przy przyzwoitej płynności, zaś mając maszynę za około 3500 zł, z GTX 970 na pokładzie, powinniśmy cieszyć się z detali ultra. Nie ma więc tragedii.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslukas94mos   @   20:03, 19.03.2015
Jeszcze może se poczekam, może akurat jakieś 500zł wpadnie to będzie te 2,5k tylko problem w tym że na składaniu sie nie znam a podobno gotowych sie nie kupuje.
0 kudosDirian   @   20:30, 19.03.2015
Zawsze możesz skorzystać z naszego poradnika. Pod Wiedźmina też przygotujemy konfigurator, ale to jakoś bliżej premiery Puszcza oko
0 kudosMicMus123456789   @   21:19, 19.03.2015
Żeby to zagranicznemu dać się bawić opcjami, a nie rodakom, hańba normalnie Dumny
0 kudoszbychu5511   @   21:54, 19.03.2015
Przynajmniej nie będzie potrzeba dosłownego potwora, Redzi się postarali. Uśmiech
0 kudosIgI123   @   23:08, 19.03.2015
Fajno, czyli 30 klatek na średnio-wysokich ustawieniach mam w sumie pewne. Ja jestem z tego obozu graczy której specjalnej różnicy między 60-cioma a 30-toma FPS'ami różnicy nie widzi, także ja jestem hepi!
0 kudosnovy13   @   23:13, 19.03.2015
Aczkolwiek nie jest to średni sprzęt tylko raczej z najwyższej pulki ale mi wystarczy by gra w średnio=wysokich ustawieniach chodziła. Niech optymalizują dalej gre
0 kudosDirian   @   23:34, 19.03.2015
Cytat: MicMus123456789
Żeby to zagranicznemu dać się bawić opcjami, a nie rodakom, hańba normalnie Dumny

Wiesz, w sumie myśmy grę ogrywali jakieś 2 miechy temu, może wtedy nie wszystko jeszcze hulało jak powinno ;)
0 kudoslukas94mos   @   23:41, 19.03.2015
Ja praktycznie w każdą gre na low gram, chyba przyzwyczajenie Dumny no nic może poczekam na poradniki MG Uśmiech
0 kudosshuwar   @   07:19, 20.03.2015
Mi te klatki też dyndają. Bardziej zależy mi na braku przycinek podczas poruszania się albo doładowywaniu tekstur 2 sekundy po fakcie... czyli chodzi o efekty, które widać gołym okiem.
0 kudossantanico   @   10:38, 20.03.2015
Skoro nie mieli ograniczen w testowaniu to mogli sprawdzic gre na o polowe slabszym sprzecie od uzywanego i bysmy duuzo wiecej wiedzieli,sam taki posiadam i choc tak naprawde sie nie martwie czy pojdzie bo jestem pewien na 100%,ze niskio-srednie ustawienia i nizsze rozdzielczosci moj stary w polowie pc uciagnie,(25-30fps i juz jestem happy)to taki test by byl duzo ciekawszy.
0 kudosluki505   @   19:13, 20.03.2015
Cytat: Dirian
GTA V powinien uciągnąć, z Wiedźminem raczej będzie problem, bo komp za 2k nie spełni nawet minimalnych wymagań.


Bzdura... 2,5k i lajtowo minimalne sciśniesz ;>.

P.S. Wymagania śmiechowe, CDP ma u mnie wiegachny minus.
0 kudosDirian   @   19:14, 20.03.2015
Cytat: luki505
Bzdura... 2,5k i lajtowo minimalne sciśniesz ;>.

Nie uważasz, że pomiędzy 2000 zł a 2500 zł jest jednak spora różnica?
0 kudosluki505   @   19:17, 20.03.2015
Cytat: Dirian
Cytat: luki505
Bzdura... 2,5k i lajtowo minimalne sciśniesz ;>.

Nie uważasz, że pomiędzy 2000 zł a 2500 zł jest jednak spora różnica?


500 Zł, a jak dobrze złożysz to nawet 100 zł wiecej tylko wyjdzie za kompa w końcu minimalne mają GTX 660 a nie jakiegoś potworka tak? Swoją drogą bez tych bzdurnych gówienek Nvidii typu futra itp pewnie nawet na GTX 770/760 ultra się wyciśnie... Coś czuję że te futra to będzie taki nowy ubersampling V2.0 z W2.
0 kudoslukasznuc   @   21:59, 29.03.2015
U mnie trochę lepiej: wystarczy dołożyć RAMu i kartę lepszą kupić (ewentualnie komuś rąbnąć Pokręcony ) i mogę pykać na wysokich. Niestety, nawet koszt karty (Nvidia Geforce GTX 970) + RAM (przynajmniej 16 GB) = cena nowego kompa. Fakt, celuję wysoko, ale by grać w Wieśka 3 na Ultra przy 60 fpsach (na PC, konsola to inny temat) , to by trzeba w totka wygrać Smutny
0 kudosFox46   @   02:48, 30.03.2015
Cytat: luki505

500 Zł, a jak dobrze złożysz to nawet 100 zł wiecej tylko wyjdzie za kompa w końcu minimalne mają GTX 660 a nie jakiegoś potworka tak? Swoją drogą bez tych bzdurnych gówienek Nvidii typu futra itp pewnie nawet na GTX 770/760 ultra się wyciśnie... Coś czuję że te futra to będzie taki nowy ubersampling V2.0 z W2.


Za bardzo wyolbrzymiasz, bierz pod uwagę że są jeszcze takie bajery jak HABO itp: tego też jest trochę futra były by zasobożerne gdyby były tak mocno wykorzystywane jak chociażby PsyhX, owszem Furtra mogą dać w kość ale musiałbyś mieć ze 10 wilków na ekranie monitora, a tego w wiedźminie 3 nigdy nie dokonasz, bo w grze nie będziesz napotykał całe watahy tylko raptem max 3 wilki.
To samo PsyhX nie będzie tak bardzo wykorzystywany w Wiedźminie 3 jak w innych grach typu Batman,Borderlands gdzie szczycono się wręcz tymi technologiami, a w samej rozgrywce taki PsyhX nie ustępował gracza na krok bo ciągle widzieliśmy ten efekt na ekranie.
W przypadku Wiedźmina 3 raczej tak nie będzie, no może jak będziemy używali jakąś runę i uświadczą nam się elementy cząsteczkowe.
Dodaj Odpowiedź