Wywiad z EXOR Studios, twórcami Zombie Driver HD


zvarownik @ 18:29 16.10.2012
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Już jutro na Rynek Xbox Live, do sklepu Google Play, a także na Steam trafi nowa polska produkcja - Zombie Driver HD. Udało nam się porozmawiać z Pawłem Lekkim, przedstawicielem EXOR Studios.

Już jutro na Rynek Xbox Live, do sklepu Google Play, a także na Steam trafi nowa polska produkcja - Zombie Driver HD. Udało nam się porozmawiać z Pawłem Lekkim, przedstawicielem EXOR Studios. Przeczytajcie co ma do powiedzenia na temat swojej gry, studia i przyszłości handheldów. Nie zapomnijcie także wrócić do nas za kilka godzin, by przeczytać recenzję "taksówkarza".



zvarownik: Na początek powiedz kilka słów o sobie. Czym się zajmujesz w EXOR Studios, itd.?

Paweł Lekki: Nasze studio jest stosunkowo małe i w zasadzie każdy musi mieć kilka specjalności. Jeżeli chodzi o mnie, to zajmuję się m.in. zarządzaniem projektem, level designem, pisaniem tekstów, szeroko pojętym testowaniem gry, jak również negocjacjami biznesowymi i kontaktami z prasą.

zvarownik: Ile osób pracuje w studiu, od kiedy istniejecie, przy czym wcześniej pracowaliście?

Paweł Lekki: Na miejscu w tej chwili jest nas 9 osób i stale współpracujemy z Pawłem Stelmachem w kwestiach muzyki i dźwięku. Oficjalnie studio założyliśmy w lipcu 2007, czyli ponad 5 lat temu, aczkolwiek Exor, jako grupa w postaci niesformalizowanej, powstał już w roku 2003. Na początku działaliśmy jako grupa moderów i pracowaliśmy nad modem do Half-Life 2 - D.I.P.R.I.P. Pod koniec 2005 roku w zasadzie wszyscy zostaliśmy zatrudnieni przez fińską firmę Gamelion, która właśnie otwierała biuro w Szczecinie. Pracowaliśmy tam m.in. nad takimi tytułami jak FIFA 07/08 na Symbiana dla EA, Puzzle Bobble: Mobile Mania dla Square Enix czy Jump That Car dla Sony. Po dwóch latach pracy nad grami na komórki stwierdziliśmy, że czas wrócić do pracy nad grami na "duży ekran" i w przyjaźni rozstaliśmy się z Gamelion, zakładając własne studio.



zvarownik: Czym różni się Zombie Driver HD od "normalnej" wersji?

Paweł Lekki: Różnic jest całe mnóstwo. Przede wszystkim tryb fabularny został w zasadzie w całości przerobiony. Zachowaliśmy stary szkielet fabularny, na bazie którego znacząco rozbudowaliśmy całą historię i co najważniejsze bardzo urozmaiciliśmy rozgrywkę. W tej chwili żadne dwie misje nie są takie same. Wprowadziliśmy jazdę specjalnymi pojazdami, jak np. czołg, buldożer albo wojskowa ciężarówka. Oprócz tego mamy walki z wielkimi bossami, wysadzanie całych budynków, rozpylanie niebezpiecznych chemikaliów i inne niespodzianki. Suma sumarum, gra jest ponad dwa razy dłuższa i dużo ciekawsza.

Od strony graficznej mamy nowe, zmienne oświetlenie, efekty pogodowe, misje w nocy i ulepszony system efektów cząsteczkowych, a na samochodach widać rozmazującą się krew w miarę rozjeżdżania coraz większych grup zombie.

Dodatkowymi zmianami w rozgrywce jest wprowadzenie nitro, jako osobnej odnawiającej się funkcji samochodu. W oryginalnym Zombie Driver nitro było bronią i nie można go było używać jednocześnie, np. ze strzelaniem rakietami. Oprócz tego ogień z rur wydechowych samochodu potrafi spalać zombie, co otwiera całą pulę możliwości jeżeli chodzi o robienie combo. Na prośbę graczy dodaliśmy mini mapę w czasie rozgrywki, co jeszcze rozszerzyliśmy o poglądową mapę całego miasta, dostępną w każdej chwili.

W grze jest też cała masa innych usprawnień i drobnych rozszerzeń. Nad pierwotną wersją PC pracowaliśmy niecały rok, nad Zombie Driver HD dodatkowe dwa lata.

Sprawdź także:

Zombie Driver

Premiera: 04 grudnia 2009
PC

Zombie Driver to produkcja ze stajni Exor Studios, która daje nam możliwość pokierowania siejącym wśród zombiaków spustoszenie samochodem. Tytuł został przygotowany dla p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:23, 16.10.2012
Czyli co jutro premiera tak ?? bardzo dobrze że wersja tak zwana HD będzie różniła się nie tylko lepszą oprawa graficzną ale i fabuła. Grałem w Zwykłe Zombie Driver i było po prostu średnie mocno średnie, tu widać zapowiada się o niebo lepiej. To chyba pierwsza taka gra która ma dopisek HD a prócz lepszej grafiki oferuję coś więcej.
0 kudosMicMus123456789   @   22:26, 16.10.2012
Fajny wywiadzik Uśmiech Z jeden strony dobrze wiedzieć, że ZD HD będzie prawię nową grą z drugiej boli, że posiadacze podstawki "muszą" znów kupować grę.

Choć z wielką chęcią bym zagrał to nie zamierzam kupować drugi raz. Może za jakiś czas trafi do CDA Dumny
0 kudosbat2008kam   @   12:20, 17.10.2012
Jeżeli jakieś studio liczy zaledwie 9 osób, a pomimo to jest w stanie stworzyć i wypuścić na rynek taki tytuł, jak Zombie Driver, to chylę przed nim czoła. Czekam na kolejny projekt rodzimego dewelopera, bo widać, że ambicji, chęci, motywacji i talentu odmówić mu nie można. Panowie mają przed sobą świetlaną przyszłość, bo dystrybucja gier za pomocą sieci staje się coraz popularniejsza, nie mówiąc o potężnej bazie użytkowników korzystających ze smartfonów. To właśnie ostatnia z wymienionych platform powinna być dla nich priorytetem - szczególnie, że rodzime 11 bit studios także święci na niej prawdziwe triumfy.

Przyjemnie się czytało.