Wywiad z EXOR Studios, twórcami Zombie Driver HD
zvarownik: Czekasz na nową generację konsol, czego od niej oczekujesz/oczekujecie?
Paweł Lekki: Szczerze mówiąc to jeszcze z tą się nie zapoznaliśmy wystarczająco. Ogólnie rzecz biorąc, więcej mocy obliczeniowej w przypadku mniejszych produkcji oznacza, że mniej czasu będziemy musieli poświęcić na optymalizację, a więcej czasu na treść gry. Sygnały, które dochodzą z branży mówią, że development na nowe konsole powinien być łatwiejszy. Jak będzie w praktyce, to jeszcze zobaczymy.
zvarownik: Najlepsze niezależne gry ostatnich lat?
Paweł Lekki: World of Goo, Audiosurf, Starscape, Terraria, Space Pirates and Zombies, Bastion - patrząc na moją listę na Steam te tytuły wspominam najlepiej.
zvarownik: Najlepsze tytuły klasy AAA ostatnich lat?
Paweł Lekki: Trylogia Mass Effect, Red Dead Redemption, Castlevania: Lords of Shadow, Fallout New Vegas, Bioshock, Batman: Arkham Asylum (w Arkham City jeszcze nie grałem), Crysis 2, Battlefield Bad Company 2, seria Uncharted, Call of Duty: Black Ops.
zvarownik: Na jakie gry czekasz?
Paweł Lekki: Half-Life 3, Crysis 3, Castlevania: Lords of Shadow 2.
zvarownik: Coś z polskiego podwórka. Co myślisz o rodzimym dewelopingu? Jest dobrze? Będzie lepiej? Kogo najbardziej cenisz i które gry są najlepsze?
Paweł Lekki: Zdecydowanie w ostatnich latach polski gamedev odnosi dużo sukcesów i wszystko wygląda na to, że będzie jeszcze lepiej. Największe polskie studia mają już wystarczająco duże zaplecze i doświadczenie żeby konkurować w lidze AAA i nic nie wskazuje, żeby sytuacja miała się pogorszyć. Dzięki dystrybucji cyfrowej i nowym platformom bariera wejścia na rynek jest dużo mniejsza, a zdolnych i zapalonych miłośników gier u nas nie brakuje. Myślę, że jednym z najstabilniejszych i konsekwentnie tworzącym dobre tytuły studiem jest wrocławski Techland. Oprócz tego nie muszą pozyskiwać funduszy z giełdy i wygląda na to, jakby spokojnie robili swoje. Jeżeli chodzi o najlepsze polskie tytuły, to w mojej osobistej liście znajdują się Earth 2150, Gorky 17, Wiedźmin i Bulletstorm.
zvarownik: Kilka słów do użytkowników Miasta Gier?
Paweł Lekki: Zachęcam Was mocno do czynnego wspierania Waszych ulubionych developerów (niekoniecznie z Polski). Czasem ciężko to przekazać, ale maile od fanów czy bezpośrednie komentarze na stronach, naprawdę potrafią podnieść morale całego zespołu i wtedy łatwiej wcisnąć kilka ładniejszych trójkątów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler