Wywiad z EXOR Studios, twórcami Zombie Driver HD


zvarownik @ 18:29 16.10.2012
Kamil "zvarownik" Zwijacz


zvarownik: Warto wydawać ponownie pieniądze, gdy posiada się już protoplastę?

Paweł Lekki: Jeżeli ktoś już grał w Zombie Driver'a i był zadowolony to na pewno nie będzie żałował zakupu wersji HD. Dodatkowo, na serwisie Steam będziemy oferować obniżkę ceny dla obecnych posiadaczy Zombie Driver'a.

zvarownik: Ile egzemplarzy zamierzacie sprzedać i ile musi się sprzedać, by było OK?

Paweł Lekki: Niestety nie udzielamy informacji na temat dokładnych danych sprzedaży. Jeżeli Zombie Driver HD sprzeda się w takim samym nakładzie na każdej z platform, co oryginalny Zombie Driver na PC to będziemy bardzo zadowoleni.

zvarownik: Co teraz? Epizod z zombie macie za sobą czy dalej będziecie kontynuować temat z sequelem gry, albo zupełnie nową marką?

Paweł Lekki: Z jednej strony, mamy sporo pomysłów na drugą część Zombie Driver'a, ale 3.5 roku z jedna grą to naprawdę dużo. W tej chwili planujemy prace nad zupełnie nowym tytułem.



zvarownik: Co z wersją na PlayStation 3? Dlaczego nie ukaże się w tym samym czasie co reszta platform (PC, X360, Android)?

Paweł Lekki: Powody są bardzo prozaiczne. Nie mamy wystarczająco dużo ludzi, żeby móc zapiąć wszystko na ostatni guzik w tym samym czasie. Wersja na PS3 jest już praktycznie gotowa, ale zostały jeszcze drobne poprawki przed wysłaniem jej do certyfikacji. Oprócz tego w PS3 włożyliśmy trochę dodatkowego wysiłku, żeby gra działała płynnie w natywnej rozdzielczości 1080p.

zvarownik: Będzie edycja dedykowana iOS?

Paweł Lekki: Nie mamy w tej chwili takich planów.

zvarownik: Jesteście zadowoleni z Zombie Driver HD? Może znalazłoby się coś jeszcze do poprawy, ewentualnie dopiero teraz zauważyliście, że coś nie gra?

Paweł Lekki: Myślę, że Zombie Driver HD jest dużo lepszą, większą i bardziej dopracowaną grą niż oryginalny Zombie Driver. Jesteśmy zadowoleni z tego, co udało nam się osiągnąć w tak małym zespole, na tak dużej liczbie platform. Pomysłów co można by poprawić mamy naprawdę dużo, ale kiedyś trzeba powiedzieć stop. Oczywiście istnieją rzeczy, których nie udało nam się zmieścić nawet przy takim czasie produkcji, ale ten problem dotyka chyba wszystkich twórców gier.

zvarownik: Co jest lepsze handheldy, czy smartfony/tablety?

Paweł Lekki: Myślę, że dedykowane handheldy do grania nie mają przed sobą długiej przyszłości. Oprócz naprawdę świetnie wykonanych gier first party, nie mają dużo więcej do zaoferowania w kwestii gier niż, np. smartfony, które za to mają dużo więcej funkcji w życiu codziennym. Gry na smartfony zresztą bardzo szybko przestają odbiegać od gier na handheldy czy nawet konsole obecnej generacji. Możliwe, że już za kilka lat nikt nie będzie chciał kupować dedykowanych handheldów.

Sprawdź także:

Zombie Driver

Premiera: 04 grudnia 2009
PC

Zombie Driver to produkcja ze stajni Exor Studios, która daje nam możliwość pokierowania siejącym wśród zombiaków spustoszenie samochodem. Tytuł został przygotowany dla p...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   21:23, 16.10.2012
Czyli co jutro premiera tak ?? bardzo dobrze że wersja tak zwana HD będzie różniła się nie tylko lepszą oprawa graficzną ale i fabuła. Grałem w Zwykłe Zombie Driver i było po prostu średnie mocno średnie, tu widać zapowiada się o niebo lepiej. To chyba pierwsza taka gra która ma dopisek HD a prócz lepszej grafiki oferuję coś więcej.
0 kudosMicMus123456789   @   22:26, 16.10.2012
Fajny wywiadzik Uśmiech Z jeden strony dobrze wiedzieć, że ZD HD będzie prawię nową grą z drugiej boli, że posiadacze podstawki "muszą" znów kupować grę.

Choć z wielką chęcią bym zagrał to nie zamierzam kupować drugi raz. Może za jakiś czas trafi do CDA Dumny
0 kudosbat2008kam   @   12:20, 17.10.2012
Jeżeli jakieś studio liczy zaledwie 9 osób, a pomimo to jest w stanie stworzyć i wypuścić na rynek taki tytuł, jak Zombie Driver, to chylę przed nim czoła. Czekam na kolejny projekt rodzimego dewelopera, bo widać, że ambicji, chęci, motywacji i talentu odmówić mu nie można. Panowie mają przed sobą świetlaną przyszłość, bo dystrybucja gier za pomocą sieci staje się coraz popularniejsza, nie mówiąc o potężnej bazie użytkowników korzystających ze smartfonów. To właśnie ostatnia z wymienionych platform powinna być dla nich priorytetem - szczególnie, że rodzime 11 bit studios także święci na niej prawdziwe triumfy.

Przyjemnie się czytało.