Wywiad z Piranha Bytes - twórcami legendarnej serii Gothic
Marka Risen to coś w rodzaju duchowego spadkobiercy serii Gothic. Jaki był początkowy pomysł jej stworzenia?
Björn: Wraz z dodatkiem Gothic 2 The Night of the Raven po raz pierwszy dodaliśmy kilka pirackich historii. Chcieliśmy wykorzystać ten pomysł, aby zrobić coś więcej, a pierwsza część Risen była mieszanką fantasy z pierwszej serii i pirackich pomysłów z drugiego Gothica.
ELEX to wasza ostatnia gra i uważam, że jak dotąd najlepsza. Ogromny, wciągający, świetnie wyglądający i żywy świat. Gra jest popularna i ceniona. Proszę, powiedz mi, co było inspiracją dla tego świata?
Björn: Dawno temu wpadliśmy na pomysł stworzenia gry RPG z elementami science-fiction, więc pomyśleliśmy, że to świetny pomysł, aby połączyć razem science-fiction oraz fantasy i stworzyć coś nowego. Poza tym chcieliśmy przygotować największy otwarty świat, jaki do tej pory udało nam się opracować. Z dużą swobodą, postaciami, zadaniami i dynamicznie zmieniającym się światem, gdziekolwiek jesteś.
ELEX musi być porównany z innymi grami post-apo tego typu. Na przykład Fallout 4 lub Horizon Zero Dawn. Czy inspirowały Was gry pokroju serii Fallout? A może trochę literatury lub science-fiction?
Björn: Oczywiście jesteśmy wielkimi fanami Blade Runnera i zainspirowaliśmy się na przykład Dune oraz Equilibrium. Ale zainspirował nas także System Shock, Deus Ex czy Fallout.
Bardzo ważne było dla nas pokazanie, że science-fiction, fantasy i postapokaliptyczny świat dobrze ze sobą współgrają. To było podobne do Gwiezdnych Wojen, gdzie szturmowcy z lasergunami boją się Dartha Vadera, który ma tylko miecz świetlny i mroczne moce.
Na temat ELEX krążyły plotki, że będzie to nowa seria. Czy możesz powiedzieć coś o sequelu?
Björn: Z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie naszego nowego projektu, które nastąpi w tym roku. Gdy tylko będziemy na to gotowi, pokażemy co mamy i nad czym pracowaliśmy od tak dawna. Czekamy na to z wielką niecierpliwością.
Co myślisz o konsolach nowej generacji? Czy pomoże Ci to ulepszyć ELEX 2?
Björn: Niestety, na razie nie możemy wiele powiedzieć o naszej nowej grze. Możemy powiedzieć, że tworzymy typową grę RPG Piranha Bytes, która zaprasza do odkrywania świata, w którym można znaleźć coś we wszystkich zakątkach.
Dziękujemy za poświęcony czas i bardzo czekamy na zwiastun ELEX 2 albo innej produkcji, przy której pracujecie.
Björn: Dziękujemy za zaproszenie i ślę pozdrowienia dla społeczności RPG, bawcie się dobrze!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler