Poradnik do Broken Sword: The Sleeping Dragon (PC)
Po dotarciu na miejsce, spróbuj wejść przez drzwi. Niestety okaże się że są zamknięte, spróbuj użyć metalowej dźwigni jako łomu, tym razem również Ci się nie uda. Poproś Nico o pomoc, kiedy dziewczyna chwyci się drzwi, spróbuj użyć łomu jeszcze raz. Kiedy drzwi się otworzą wejdź do środka. Idź do drzwi z symbolem Omegi i wetknij w otwór kamień w kształcie omegi, a następnie wejdź.
Znajdziesz się w korytarzu w którym ze ścian wylatują kołki. Spróbuj iść w kierunku trupa, na szczęście Nico Cię uratuje. Musisz iść na lewą stronę i podciągnąć się na półce skalnej. Wisząc przemieść się na drugą stronę, gdzie wetkniesz metalową dźwignię w mechanizm, co umożliwi Nico bezpieczną przeprawę. Teraz gdy bohaterowie są bezpieczni, przydałoby się przyjrzeć bliżej zwłoką. Będzie to możliwe jeżeli użyjemy dwóch kamiennych bloków, tak aby każdy z nich blokował jedną z pułapek. Znajdziesz w nim jakiś antyczny kawałek materiału, przyjrzyj mu się. Okaże się, że w środku będzie zawinięty jakiś metalowy przedmiot. Wróć do Nico i przejdź przez drzwi do kolejnej sali. Tu czeka Cię mała zagadka.
Zasada jest prosta, musisz dostać się na drugą stronę pomieszczenia. Możesz zrobić to tylko w jeden sposób, mianowicie kiedy staniesz na któryś z symboli podświetlą się wszystkie płytki, które mają taki sam symbol. Kiedy się świecą, oznacza to że możesz na nie stanąć. Płytki bez żadnego znaku są zawsze bezpieczne i będą pełniły rolę poczekalni. W tym zadaniu potrzebna będzie Ci pomoc Nico, którą znajdziesz w inventory. Będziesz mówił jej na jakim symbolu ma stanąć, aby umożliwić Ci przejście. Aby ułatwić Ci to zadanie zamieszczam tu mapkę, myśle że nie będzie problemu.
Teraz będziesz działał sam, znajdziesz się w pomieszczeniu gdzie musisz dostać się na sam dół. Zrobisz to zeskakując i przeskakując odpowiednio po skalnych półkach. Pierwsze musisz się zwiesić i opuścić na półkę po lewej stronie ekranu. Później przeskocz na kolejną i zwieś się na niej. Następnie przejdź po krawędzi i opuść się na kolejną półkę. Z niej zeskocz na niższą i na sam dół.
Znajdziesz się w pomieszczeniu z kamiennym mostem, który musisz zrównoważyć kamiennym blokiem. Sytuacja jest taka, że masz po jednym bloku na każdym poziomie. Poziomy są 3, 1 jest najniżej, 3 zaś oznacza najwyższy poziom. Blok z 3 poziomu, będzie równoważył nasz most. Bloki z niższych będą służyły jako tymczasowe pomosty dla tego bloku. Pierwsze co musisz zrobić to przepchnąć blok z 2 na krawędź tak, abyś mógł go przepchać blisko bloku znajdującego się najwyżej. Kiedy to zrobisz, będziesz mógł ruszyć blok z poziomu pierwszego, tak aby zrobić z niego podstawę, po której przepchasz blok z 2, który z kolei będzie pomostem dla najwyższego. Kiedy blok 3 znajdzie się już po drugiej stronie szczeliny, przepchnij 2 blok najbliżej jak możesz miejsca początkowego, po czym wróć po blok pierwszy i pchnij go w miejsce gdzie znajdował się na początku. Następnie przepchaj 2 blok i ustaw go w taki sposób, żebyś mógł przepchać po nim blok 3 i ustawić go jako równoważnik. Teraz przejdź po moście i wejdź do kolejnego pomieszczenia w którym czeka Cię kolejna zagadka. Podejdź do panelu, zakładając że A to obrót 90 stopni w prawo, W to obrót 90 stopni w lewo, a S to przemieszczenie wciśnij kolejno:
W, W, S, A, S, A, S, W, S, S, A, A, S, A, A, S, S. To spowoduje, że twoim oczą ukaże się gotowa maszyna,
Musisz zeskoczyć, później przeskoczyć przepaść i na końcu wspiąć się na półkę i przejdź przez drzwi. Użyj na ścianie metalowej płytki, następnie gdy odzyskasz kontrolę użyj kawałka materiału.
Obie te rzeczy znalazłeś przy zwłokach na początku. Ponieważ nie da się trzymać i przejść przez drzwi równocześnie, niezbędna będzie tu pomoc Nico. Przejdź przez drzwi, znajdziesz się w olbrzymiej grocie na końcu której znajduje się energia, a w niej tajemniczy przedmiot z jakimś symbolem. Wróć do Nico i razem wracajcie tą samą drogą. Niestety przerwie wam Petra. Kiedy skończy się animacja, uciekaj tą samą drogą którą przedtem szedłeś. Biegnij i nie zatrzymuj się, w ten sposób uciekniesz blondynce i wylądujesz w mieszkaniu Nico. Obejrzysz animację, dowiesz się kilku ciekawych rzeczy i udasz się do teatru, aby dowiedzieć się czegoś więcej.poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler