Atlantis III: The New World (PC)

ObserwujMam (22)Gram (1)Ukończone (5)Kupię (3)

Poradnik do Atlantis III: The New World (PC)


Ogidogi @ 09:44 02.07.2006
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Na początku naszej przygody zobaczysz scenę jak z filmu o Indianie Jonesie (Szalony Archeolog znajduje tajemniczą Kryształową Czaszkę), a potem ujrzysz Chiarę Mastroianni, pędzącą niczym zmotoryzowana burza przez pustynię. Obserwujesz wypadek i działanie na ratunek dziewczyny w wykonaniu tajemniczego Tuarega. Tuareg ma trudne zadanie – musi wytłuc drani, którzy zajęli oazę z plemienną studnią. Traf chce, że studnia jest i celem naszej przedsiębiorczej bohaterki.
Po odejściu twojego wybawcy, Tajemniczego Nieznajomego, możesz się nieco rozejrzeć. Jest tylko jedna droga – do oazy ze studnią. Uważaj na strażnika, bo lubi bić w mordę (najlepiej wcale z nim nie rozmawiaj, tylko przejdź w prawo [ścieżka w lewo kończy się ślepo]). Podejdź więc na prawo, a potem w lewo (pod skalny łuk). Zaskoczy cię jeszcze jeden strażnik, ale na szczęście znów pomoże ci Tajemniczy Nieznajomy. Podejdź ku skalnemu łukowi, a potem skieruj się za leżące na ziemi kable - w mroczne przejście. Trafisz do jaskini.


Tędy!
Przejdź ku lśniącemu, okrągłemu ekranowi - prowadzi do innej części jaskini, ale na razie jest zamknięty. Twoje zadanie polega na otwarciu portalu. Na prawo masz jakieś techniczne urządzenia, ale na razie zostaw je w spokoju.
Stojąc przed membraną, spojrzyj na ziemię. Standardowy pentagram. Weź dysk (z Inventory) i połóż go pośrodku kręgu. Potem dołóż do niego trzpień (też masz go w Inventory). W sumie otrzymasz coś w rodzaju bączka. Trzeba ci uruchomić bączek w odpowiednich miejscach nad pentagramem. Masz tak uruchamiać bączek, by rozjaśnić końce gwiazdy. Nie możemy podać rozwiązania, bo zmienia się ono z gry na grę. Rzecz w tym, że przechodząc przez kolejne punkty, bączek gasi już rozjaśnione. Cóż, nikt nie mówił, że życie miłośnika przygodówek jest łatwe. Po kilku próbach pokumasz, jak porusza się bączek, i poradzisz sobie.

Bączek
Po rozjaśnieniu pięciu gwiazdek otwiera się portal i lądujesz jakby w świątyni. Pośrodku sali jest potężny sarkofag. Zanim zrobisz cokolwiek po wejściu do sali, zerknij w prawo. Pod kolumną (w najciemniejszym miejscu) jest drewniany ptaszek. Weź go i skieruj się ku prawej. Na ścianie jest fresk (dwóch Egipcjan, między nimi jakieś dziwne symbole). W jego górnej części jest wzorek z ciemnych trójkątów skierowanych w lewo i w prawo. Odrysuj ten wzór i przejdź pod przeciwległą ścianę, gdzie jest kolejny pentagram, podtrzymywany przez dwóch Egipcjan.

Ptaszek doskonale ukryty.

A oto i kod otwierający sarkofag (te ciemne trójkąty w górze, pod gwiazdą).

Podejdź do pentagramu – i naciśnij prawe oraz lewe (górne) ramiona gwiazdy w takiej kolejności, w jakiej umieszczono trójkąty na przeciwległej ścianie (w moim przypadku był to trójkąt lewy, prawy, prawy, lewy i prawy). Z sarkofagu wyłoni się twój osobisty Doradca. Wygląda tak, że normalny człek byłby zemdlał na jego widok. Co prawda, jego pomoc nie zda ci się na wiele; ważne jest natomiast, że potrafi prowadzić latającą łódź, do której dotrzesz, wypuściwszy drewnianego ptaszka przez jasny otwór - w górę. Wskocz na łódź. Przede wszystkim odwiedzisz Arcykapłana. Po wylądowaniu odwróć się i wejdź do świątyni. Podejdź do czekającego już na ciebie kapłana. Dowiesz się, że faraon właśnie wyciąga kopyta i trzeba mu zapewnić możliwość ponownych narodzin (nie musisz się spieszyć, nie wykorkuje, zanim nie znajdziesz remedium). Potrzebne mu piórko do zważenia jego duszy i krzyż życia - Ankh. Nie pytaj Arcykapłana o nic więcej, bo też niczego się nie dowiesz.
Wróć do łodzi i pogadaj z Doradcą. Radzi tak, jak wygląda. Skorzystaj z mapy – oto kolejność, w jakiej powinieneś odwiedzać rozmaite miejsca.

Mapa z kolejnymi lokacjami.

1. W tej świątyni na ołtarzu znajdziesz pudełko, a w nim Ankh.
2. Tu będzie trochę trudniej. Spotkasz Arcykapłankę, która każe ci ułożyć płyty z napisami – ilustrację historii Ozyrysa, Izydy i Setha.
Zacznij (koniecznie!) od podpisów pod płytami. Jest ich dwanaście, ułożone w dwu rzędach po sześć. Oznaczmy je kolejno A, B, C... Oto właściwy porządek (w polskiej wersji językowej treść napisów może być nieco inna, ale sens jest taki sam):
A. Faraon jest Ozyrysem, synem Nieba i Ziemi, a Izyda jest jego małżonką. Ona to przyniosła Egiptowi wiedzę.
B. Seth, bliźniaczy brat Ozyrysa, zazdrości mu i planuje morderstwo.
C. Podczas uczty Seth ofiaruje każdemu z gości wspaniałą skrzynię; może ją dostać tylko ten, kto się w niej idealnie zmieści.
D. Wszyscy goście próbują, ale skrzynia pasuje tylko na Ozyrysa.
E. Zanim Ozyrys wydostanie się ze skrzyni, słudzy Setha wrzucają ją do Nilu.
F. Izyda szuka zaginionego małżonka. W Byblos znajduje skrzynię, uwięzioną w gałęziach palmy.
G. Ukrywa Ozyrysa na bagnach, ale Seth dowiaduje się o tym i postanawia odszukać miejsce, gdzie ukryto jego brata.
H. Znajduje go i rąbie ciało na 14 kawałków, które rozrzuca po całym Egipcie.
I. Wiernej żonie udaje się odnaleźć 13 kawałków.
J. Składa je w całość i namaszcza olejkami oraz wonnościami. Potem owija je bandażami. Ozyrys jest prawie odrodzony!
K: Potem się z nim pokłada (nie ja jestem autorem egipskich mitów!) i poczyna syna Horusa, Sokoła.
L. Który pewnego dnia pomści swego ojca, od tej chwili Króla Umarłych.
Teraz zaczynają się kłopoty. Oto właściwy porządek ułożenia ilustracji.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Atlantis III: The New World (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?