Atlantis III: The New World (PC)

ObserwujMam (22)Gram (1)Ukończone (5)Kupię (3)

Poradnik do Atlantis III: The New World (PC)


Ogidogi @ 09:44 02.07.2006
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Jeżeli zechcesz dowiedzieć się, jak stoją twoje sprawy, użyj mamki z Inventory. Na mapce zobaczysz też trzy rodzaje symbolów występujących na planszy – księżyce, węże i gwiazdy. Spróbuj wcisnąć czerwony guzik w taki sposób, byś dotarł do miejsca z gwiazdą lub księżycem – dostaniesz możliwość dodatkowych ruchów. Unikaj węży – cofają o kilka miejsc. Gra nie jest osobliwie trudna. Trzeba ci tylko szczęścia i odrobiny zręczności w palcach. Kiedy wygrasz, trafisz na szczyt wieży. Otwórz drzwi srebrnym podbarwionym kluczem. Wyfruwa zza nich latający dywan. Wejdź nań i podleć do umieszczonej wyżej wieży. Po ładnej, animowanej scenie otwórz drzwi. Przejdź obok węży i wespnij się po schodach. Rozejrzyj się dookoła. Zobaczysz fresk z konstelacją węża. Przez okna nieco dalej zobaczysz cztery inne konstelacje. Na podłodze tej komnaty jest jakby galaktyka pełna gwiazd. Po pierwsze, musisz ułożyć podobizny czterech gwiazdozbiorów, które widziałeś przez okna. Potem trzeba ci ułożyć konstelację węża. Wygląda to wszystko mniej więcej tak:


Pięć gwiazdozbiorów.
Zacznij od konstelacji widocznej przez lewe okno, potem zajmij się konstelacjami widocznymi przez kolejne. Pierwsza to ta czerwona, potem zielona, żółta i pomarańczowa. Na koniec konstelacja węża (jasnoniebieska). Gdy uporasz się z tym problemem, gwiazdozbiory znikną i zostanie tylko jedna gwiazda. Trzeba ci ją będzie połączyć z wężem, co wygląda mniej więcej tak:

Ostatnia...
Kiedy zrobisz wszystko jak należy, znów wylądujesz przy schodach. Kobry gdzieś wcięło. Podejdź po schodach. Tym razem trafisz do komnaty z osobliwym... kredensem. Zobaczysz przegródki z wymalowanymi na nich trójkątami. W dolnej części są cztery szuflady. Masz je otworzyć, naciskając właściwe trójkąty w odpowiedniej kolejności. Ponumerujmy trójkąty z góry na dół i od prawej ku lewej (będzie 16 numerów) (być może kombinacja zmienia się z gry na grę, ale spróbuj tej - 10, 2, 11 i wreszcie 3).

Oto jak...
Usłyszysz kliknięcie i będziesz mógł otworzyć cztery szuflady w dolnej części. Otwórz je i wyjmij części pergaminu. Zaraz potem kredens wykona obrót i odsłoni wiele szufladek. Teraz będziesz musiał otworzyć właściwe szufladki we właściwej kolejności. Po zbadaniu kawałków pergaminu możesz odkryć sposób, w jaki tego dokonać. Ponownie ponumeruj szufladki – tak jak przedtem: od lewej do prawej i z góry na dół. Pierwszy kawałek pergaminu podpowie, że trzeba ci otworzyć tylko cztery. Zobaczysz też, że są nimi szuflady 1, 3, 8, i 15. Przestudiuj pozostałe części pergaminu, by znaleźć właściwy porządek otwierania szuflad (15, 3, 8, i 1).

...a teraz tak.
Teraz otworzą się górne drzwiczki kredensu. Zobaczysz coś w rodzaju starożytnej butelki i szmatkę do czyszczenia. Oczywiście trzeba ci potrzeć szmatką butelkę. Z tej wyskoczy Dżin. Oczywiście usiłujesz wydębić od niego spełnienie trzech życzeń, ale złodziejowi przysługuje tylko jedno. Oczywiście przychodzi ci na myśl Czarna Róża.
Po umieszczeniu Czarnej Róży w twoim Inventory w szafce pojawia się kolejna Kryształowa Czaszka. Weź ją a potem po raz ostatni poszukaj czarnego delfina. Dowiesz się od niego, jaka jest ostatnia kombinacja korytarzy. Wejdź w balon na prawo od delfina. Wrócisz do komnaty z tajemniczym kredensem. Wyjdź, by oddać czarną różę dziewczynie, która pomogła Złodziejowi.
Wrócisz do żądnego władzy Archeologa. Wejdź w Czaszkę z Inventory. Odszukaj unoszące się w wodzie balony z korytarzami. Wejdź w jeden z nich.
Przypominamy porządek przechodzenia przez drzwi: ten, który ci podał czarny delfin:
Pierwsze drzwi na lewo, trzecie na prawo, czwarte na lewo, trzecie na lewo, pierwsze na prawo i szóste z lewej.
Jeżeli zrobiłeś wszystko jak trzeba, trafisz do Shambali (tej samej, w której schroniła się Królowa Atlantów i którą odwiedziłeś, grając w Atlantis II). Powita cię dwoje starszych ludzi. Podejdź do nich. Teraz uważaj. Trzeba ci postępować dokładnie tak, ja ci radzę, bo inaczej będziesz musiał zacząć od początku.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Atlantis III: The New World (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?