CD Projekt RED koncentruje się na rozgrywce, a nie rozdzielczości Wiedźmin 3: Dziki Gon

Firma CD Projekt zamierza poświęcić się doszlifowaniu rozgrywki oraz jakości merytorycznej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

@ 24.02.2015, 13:50
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
ps4, xbox one

CD Projekt RED koncentruje się na rozgrywce, a nie rozdzielczości Wiedźmin 3: Dziki Gon

Firma CD Projekt zamierza poświęcić się doszlifowaniu rozgrywki oraz jakości merytorycznej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Producent nie będzie fanatycznie koncentrował się tylko i wyłącznie na rozdzielczości oraz jakości animacji, o którą tak często zabiegają m.in. użytkownicy konsol stacjonarnych.

Gra na konsolach nowej generacji będzie działała w 30 klatkach na sekundę oraz rozdzielczości 1080p na PlayStation 4, a 900p na Xboksie One. Twórcy od wielu miesięcy zasypywani są mnóstwem pytań na temat jakości oprawy wizualnej i postanowili wreszcie zabrać głos w temacie. Zapowiedzieli, że Full HD nie jest dla nich najważniejsze. Najistotniejsza jest grywalność.

"Nie patrzymy na to w ten sposób. Nie myślimy o rozdzielczości i klatkach na sekundę podczas tworzenia gry RPG, która ma na długo zostać w pamięci graczy. Skupiamy się na przygodzie, wiarygodnym świecie i na tym, co można w tym świecie zrobić. Aspekty techniczne są w pewnym sensie drugorzędne, co nie znaczy oczywiście, że grafika będzie słaba".

Wiedźmin 3: Dziki Gon z pewnością będzie tytułem nowej generacji, który wprowadzi nieco świeżości do gatunku RPG. Pytanie tylko, w jakim stopniu usatysfakcjonuje wymagających graczy, którym zależy na jak najlepszej oprawie.

Długo oczekiwana produkcja pojawi się na rynku już 19 maja tego roku w wersjach na PlayStation 4 oraz Xbox One. Gra będzie oczywiście dostępna również na komputerach osobistych. Jeśli właśnie ta platforma Was interesuje, to aby w pełni cieszyć się zabawą, warto sprawdzić opublikowane jakiś czas temu wymagania sprzętowe.

CD Projekt RED koncentruje się na rozgrywce, a nie rozdzielczości Wiedźmin 3: Dziki Gon

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   13:58, 24.02.2015
"pojawi się na rynku JUŻ 19 maja"
jak to JUŻ? JUŻ to miał się ukazać... tzn w lutym. Ja bym użył sformułowania dopiero 19 maja Uśmiech
0 kudosIgI123   @   14:11, 24.02.2015
No i to jest dobra wiadomość. Chociaż dotychczasowe newsy dotyczyły głównie aspektów technicznych.
0 kudoszbychu5511   @   14:32, 24.02.2015
Oby już bez żadnych obsunięć się obyło. Uśmiech
0 kudosFox46   @   16:14, 24.02.2015
Sorry ale to jest idiotyczne trochę podejście szczególnie w tym momencie
"Nie myślimy o rozdzielczości i klatkach na sekundę podczas tworzenia gry RPG"
To rozumiem że gra na PS4/XO p[oleci w 20 klatkach to jest OK , albo na Kompie z górnej półki za 5-6K poleci ledwo w 28 klatkach na Ultra to też jest OK ??

"która ma na długo zostać w pamięci graczy"

Tak zostanie jak będzie tak jak napisałem wyżej. Ale negatywnie pod względem technicznym. Według mnie wypowiedź co najwyżej głupia. Zwłaszcza że jest jak jest, szczególnie na PS4/XO ma niezbyt fajną sytuację.

Prawda jest też taka że CDP ta wypowiedzią powoli wycofuje się z tego iż Wiedźmin 3 da nam oprawę graficzną jak z przed miesięcy, na rzecz Konsol. Co niestety pogrążają ich w dalszym stopniu wymagania Wiedźmina 3. Bo jeżeli faktycznie ma być tak jak ma być, to GTX 980 zdecydowanie jest tutaj nie adekwatny do tego co otrzymamy.




0 kudospawelecki96   @   17:41, 24.02.2015
Sprzętowi zboczeńcy nie będą zachwyceni Dumny Sam jakoś nie jestem fanem liczenia każdej klatki, jak gra jest płynna to gram i nie mam pytań, 30 czy 120 fps. Grunt to żeby zrobili grę z mocną fabułą i klimatem. No i oczywiście w ciekawym świecie, bo nie chciałbym, żeby po 10 godzinach grania przemierzanie takich samych jaskiń wychodziło mi bokiem jak to było w Skyrimie.
0 kudosKreTsky   @   18:05, 24.02.2015
No i to jest zdrowe podejście, żeby gra merytorycznie była dobra, zamiast oferować nic poza grafiką.
0 kudosFox46   @   18:47, 24.02.2015
Cytat: pawelecki96
Sprzętowi zboczeńcy nie będą zachwyceni Dumny Sam jakoś nie jestem fanem liczenia każdej klatki, jak gra jest płynna to gram i nie mam pytań, 30 czy 120 fps. Grunt to żeby zrobili grę z mocną fabułą i klimatem. No i oczywiście w ciekawym świecie, bo nie chciałbym, żeby po 10 godzinach grania przemierzanie takich samych jaskiń wychodziło mi bokiem jak to było w Skyrimie.


Top jest oczywiste tylko aby czerpać przyjemność z gry musisz mieć te 30 klatek no nie. Co jak ich nie będziesz miał ?? wtedy nie będzie ciekawie.
Nie boje się tu o PCty bo one zawsze sobie rade dają tylko o PS4 i XO które wręcz zamykają się tylko w 30 klatkach i tu jest pies pogrzebany, bo jak będzie kulał kod gry to i doznania w grze nie będą OK.
0 kudosOmen94   @   19:36, 24.02.2015
Czytając te wszystkie wiadomości o Wiedźminie i kolejnym opóźnieniu gry, coś czuje że gra nie będzie taka ładna jak twórcy mówią. Smutny
0 kudospawelecki96   @   19:47, 24.02.2015
Cytat: Fox46
Top jest oczywiste tylko aby czerpać przyjemność z gry musisz mieć te 30 klatek no nie. Co jak ich nie będziesz miał ?? wtedy nie będzie ciekawie.
Wiesz, płynność na poziomie 30 klatek jest standardem, poniżej którego raczej się nie schodzi. Bardziej rozumiem ich jako zapowiedź, że nie będą sobie wydrapywali żył nad optymalizacją kodu żeby zapewnić te wymarzone 60 fps, ale nie wydadzą znowu pokazu slajdów bo to by było branżowe samobójstwo.
0 kudoswojdalx2   @   22:06, 24.02.2015
Cytat: KreTsky
No i to jest zdrowe podejście, żeby gra merytorycznie była dobra, zamiast oferować nic poza grafiką.


Zgadzam się w 100%! Skończony gniot w najlepszej nawet oprawie nie ma wiele wartości, a na prawdę świetna gra nie powinna ci nawet pozwolić na liczenie fps'ów, czy przejmowanie się rozdzielczością, tylko powinna bez reszty wciągnąć swoją zawartością, fabułą, klimatem przyjemnością z grania itp.... (a mam nadzieję, i zapewne się ona potwierdzi, że Wiesiek 3 będzie właśnie w taki sposób absorbującą grą, a takie oświadczenia CDPR tylko mnie cieszą i sprawiają, że jeszcze bardziej nie mogę się doczekać premiery Szczęśliwy )
0 kudosCortigo   @   23:27, 24.02.2015
Jeżeli będą łatali błędy mentalne samej rozgrywki, a zostawią poziom grafiki i jej optymalizację w miejscu to gra i tak będzie się wykładała co chwila. A ja jakoś nie widzę sensu grać w pokaz slajdów bo tak to może wyglądać. Widać że pali im się tyłek i zabezpieczają się przed niedopracowaniem gry do końca. I właśnie jeszcze kwestia tego że gra ukaże się już 19 maja...proszę Was już?? Chyba w końcu...
0 kudosFox46   @   00:21, 25.02.2015
Cytat: pawelecki96
Cytat: Fox46
Top jest oczywiste tylko aby czerpać przyjemność z gry musisz mieć te 30 klatek no nie. Co jak ich nie będziesz miał ?? wtedy nie będzie ciekawie.
Wiesz, płynność na poziomie 30 klatek jest standardem, poniżej którego raczej się nie schodzi. Bardziej rozumiem ich jako zapowiedź, że nie będą sobie wydrapywali żył nad optymalizacją kodu żeby zapewnić te wymarzone 60 fps, ale nie wydadzą znowu pokazu slajdów bo to by było branżowe samobójstwo.


Właśnie Standardem którego nawet PS4,XO nie potrafią utrzymać. Stad moje obawy, bo wiesz jak było z UNITY na każdej z platform.
Wiedźmin 3 też jakoś fantastycznie nie wygląda, znaczy się inaczej wygląda OK, fantastycznie wyglądał nim zaczynali publikować wersję z XO i PS4. Potem było zjechanie z tych pre-renderowanych grafik i pokazanie prawdziwego wyglądu.
Aczkolwiek na finalny werdykt trzeba poczekać, wtedy się przekonamy czy moje obawy się potwierdzą czy też nie (OBY NIE)
0 kudospetrucci109   @   10:07, 25.02.2015
Najważniejsze, żeby była mocna fabuła i klimat. Grafika to ważna rzecz ale jednak drugorzędna w stosunku do powyższych. Co do liczenia każdej klatki to jak ktoś tak lubi to proszę bardzo. Ja tam wolę wczuć się w świat i pozwolić, żeby pochłonęła mnie historia ;)
0 kudosJackieR3   @   10:29, 25.02.2015
No nie popadać w skrajności trzeba.Grafa rzecz ważna ale jakby drugorzędna przecie jest.J Cenzura ć klatki na sekundę. Pokręcony
0 kudosMicMus123456789   @   11:36, 25.02.2015
Przynajmniej po premierze nikt im nie zarzuci, że obiecywali złote góry.
Dodaj Odpowiedź