Strona główna » Kącik RPG » Podgląd tematu
Elex PC - komentarze



Offline
sebogothic //grupa Mieszczanie » [ Wojownik (exp. 2056 / 3000) lvl 11 ]0 kudos
Klerycy korzystają dodatkowo z pisoniki, banici z bardziej tradycyjnej broni palnej na naboje. Ale z tego co słyszałem to można korzystać z broni jakiej się chce. Oczywiście każde stronnictwo ma własne drzewko umiejętności, więc nie da się nauczyć wszystkiego i tego co byśmy chcieli. Fajnie, że pojawiają się umiejętności z których możemy skorzystać podczas dialogów. I nie musi to być tylko Charyzma, bo mając Przetrwanie na odpowiednim poziomie możemy dać jakiejś postaci bardziej praktyczną radę. To właśnie lubię w erpegach: dialogi i kwestie wynikające z jakichś umiejętności. Już na samym początku miałem ze dwie albo trzy takie sytuacje, ale niestety jeszcze niczego się nie nauczyłem. Wracając do broni to każda ma ograniczenia atrybutowe (co wolę dużo bardziej od ograniczeń poziomowych i co odpowiada temu jak to wyglądało w Gothicach), więc też nie założymy wszystkiego co chcemy i już najlepiej od początku zdecydować się w jakim kierunku chcemy pójść. Sam system walki bronią białą wydaje się ciekawszy i lepszy od tych z dwóch poprzednich Risenów. Pasek wytrzymałości zmienia wszystko i sprawia, że nie możemy spamować LPM. Na początku mamy słaby i silny atak, blok, unik. Jest też pasek combosów, które możemy wykonywać, gdy naładuje się do odpowiedniego poziomu. Walka jest więc przyjemnie zręcznościowa i taktyczna zarazem. A później, gdy nauczymy się nowych umiejętności, powinna jeszcze nabrać rumieńców. Jedyna wada to to, że uniki wykonuje się dwukrotnie klikając klawisze kierunkowe. Pewnie można się do tego przyzwyczaić, ale wolałbym by za uniki opowiadał osobny klawisz.

Jeśli chodzi o frakcje i ich podobieństwo do tych z pierwszego Gothica. Klerycy przypominają mi Bractwo Śniącego, bo i czczą jakiegoś boga, i korzystają z psioniki - magii umysłu. Banici to oczywiście Nowy Obóz, a więc pospolici bandyci, mordercy i anarchia, gdzie każdy musi radzić sobie sam. No, a Berserkowie to Stary Obóz, mający swoją organizację, konkretny plan działania (SO zbierał rudę i bogacił się na wymianie z królem, Berserkowie natomiast zajmują się użyźnianiem Magalanu i tym by powrócił do dawnego stanu). Gram dopiero dwie godzinki i póki co zapowiada się lepiej od trylogii Risen. Wygląda na to, że ELEX to najlepsza gra PB od czasu G2:NK, ale nie uprzedzajmy faktów. Uśmiech Cieszę się, że ta cała przygoda jest dopiero przede mną. Chciałbym by było tak z dwoma pierwszymi Gothicami, móc zapomnieć to wszystko i przechodzić od nowa. Dumny

A tym, którzy się nie zdecydowali: polecam. Nawet jeśli nie teraz to wtedy, gdy stanieje do odpowiedniego dla was poziomu, choć trzeba się nastawiać na mocno old-schoolowego action RPG. To na pewno nie jest gra dla każdego i też nie stara się taką być, podobnie jak Gothiki. Nie prowadzi nikogo za rączkę, a na początek spuszcza solidny łomot. Jeśli ktoś się podniesie i ruszy przed siebie otrzyma kawał solidnej gry. ELEX jest podobno jedną z trudniejszych gier od PB, stawiany obok G2:NK, a nawet wyżej, jeśli o poziom trudności chodzi. Zobaczymy, bo jeszcze za mało grałem, ale w G2:NK, trzeba było uważnie dysponować każdy punkt umiejętności. Po prostu w grach PB, jak i innych starszych produkcjach trzeba po prostu myśleć, bo gra niczego nie zrobi za nas. A jeśli źle rozwiniemy postać to będzie trzeba sobie z tym radzić albo obniżyć poziom trudności.

PS. Wcześniej miałem wątpliwości co do jet-packa, ale teraz nie mam ich wcale: to absolutny GENIUSZ! Rozwiązanie to totalnie zmienia podejście do eksploracji, która przecież i tak stała na wysokim poziomie w grach Piranha Bytes.

Offline
IgI123 //grupa Growi Bohaterowie » [ Tommy Vercetti (exp. 18818 / 24300) lvl 15 ]0 kudos
Dzięki za odpowiedź w sprawie frakcji. Dotąd w grach PB zazwyczaj robiło frakcje w systemie magia-woj-pół na pół. Rozumiem że tutaj jest to bardziej skomplikowane.
Ale wszyscy kusicie tym Elexem. Jeszcze trochę się o nim nasłucham i nie wytrzymam do Świąt, a wtedy go sobie chciałem sprawić.

Offline
Bubtownik //grupa Wojownicy RPG » [ Paladyn (exp. 533 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Sebo jeśli chodzi o rozwój bohatera to atrybuty od 30 w górę zabierają po 2 punkty umiejętności z 10 jakie dostajemy za lvl więc trzeba później uważać na co się wydaje pkt Uśmiech Pancerze również mają pewne wymagania np. do siły i budowy. Ja już na początku założyłem sobie, że będę łucznikiem i się tego trzymam dopiero teraz jak już nauczyłem się tego co chciałem mogę wydać pkt na skille drugorzędne.

Offline
logan23 //grupa Wojownicy RPG » [ Mistrz Kręgu Wody (exp. 6482 / 7200) lvl 12 ]0 kudos
Cytat: IgI123
Ktoś kupił w ogóle w pudełku? Jak je ważyłem ,,na oko" w sklepie to zdaje się być w miarę ciężkie. Co tam jest w środku, jakaś instrukcja, poradnik, mapa, cokolwiek co sprawiłoby że warto kupić wydanie fizyczne?
Intrukcja w kilku języka. Sześć płyt i nic więcej. Instrukcja nie jest po polsku.

Liczba czytelników: 475823, z czego dziś dołączyło: 0.
Czytelnicy założyli 53807 wątków oraz napisali 675894 postów.