Strona główna » Nowinki ze świata » Podgląd tematu
Wiedźmin 3: Dziki Gon - patch 1.03 poprawia stabilność wersji PC - komentarze



Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Ciekawe kiedy pojawi się na konsolach, nie ukrywam że kibicuje tej grze na XO i PS4, bo wygląda dobrze nawet bardzo dobrze.

Albo zaś będzie tak że wyjdzie 1.04 na PC patch, a na konsoli dopiero 1.05 z dotychczasowymi poprawkami.
Nie chce krakać ale wydaje mi się że najlepiej będzie kupić W3 jak wyjdzie Edycja Rozszerzona, z wszystkimi DLC i łatkami na każdej platformie.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Najgłupsze jest to że na każdej platformie jest POP'UP z tym że na PC jest to w mniejszym stopniu niż na konsolach, bo na PC czasem znikąd pojawi ci się przechodzień/strażnik. Na konsoli zaś czasem pojawi ci się znikąd krzak,drzewo+ jakaś postać z otoczenia.

Nie zawsze 1080p jest dobre zwłaszcza że w takim XO czy PS4 nie zobaczymy że gramy w 1080p bo filmiki nagrywa w 720p, a screeny scaluje do 1080p na XO.
Grałem też na PS4 jak i na XO i mimo iż XO jest słabsze to przyjemniej mi się grało bo gra była płynniejsza. A na cut-scenkach nie rwie (prawie w ogóle) jak na PS4. Bo na PS4 takich momentów mamy przykładowo 6 a na XO mamy 2.

Patch wątpię czy tu coś wskóra, jak już to patche i to kilka. Dobry przykład UNITY z PS4 dopiero za piątym Patchem gra działała OK.


Offline
J3DAJ //grupa Stowarzyszenie Płatnych Morderców » [ Ahmed Terrorysta (exp. 696 / 800) lvl 8 ]0 kudos
Niestety tak jak myślałem. Optymalizacja wątkowa praktycznie nie istnieje, tak samo przed jak i po patchu. Nie zanotowałem żadnej poprawy, z wyjątkiem nowego filtra wyostrzającego PP, który bardzo ładnie uwydatnia tekstury.

Cytat: Fox46
Patch wątpię czy tu coś wskóra, jak już to patche i to kilka. Dobry przykład UNITY z PS4 dopiero za piątym Patchem gra działała OK.
Unity to rzeczywiście bardzo dobry przykład. To jedna z niewielu gier która dziwnym zbiegiem okoliczności wyszła w bundlu z konsola Microsoftu, i na niej też lepiej chodzi, hmmm.

Offline
Fox46 //grupa Wojownicy RPG » [ Maestro de la Orden (exp. 150432 / 8388600) lvl 20 ]0 kudos
Cytat: J3DAJ
Unity to rzeczywiście bardzo dobry przykład. To jedna z niewielu gier która dziwnym zbiegiem okoliczności wyszła w bundlu z konsola Microsoftu, i na niej też lepiej chodzi, hmmm.


No nie wiem, na PS4 w wersji podstawowej miałeś 19 klatek a na XO miałeś 23-24 klatki, Gdzie w wiedźminie różnica to aż 8-9 klatek więc 2x większa niż w UNITY. Biorąc pod uwagę iż UNITY miało skopaną optymalizację do granic możliwości.
W przypadku W3 jest o niebo lepiej (mam na myśli XO) gorzej na PS4 bo by zrobić na konsoli 1080p z ograniczeniami trzeba się naprawdę napocić.

W przypadku W3 dużo daję 900p i w UNITY też mamy 900p więc dokładnie widać że "nowa generacja" nie nadaje się na 1080p. A na chama się wyciska to 1080p potem masz skutki właśnie tego FullHD.
Jakby tego było mało z powodu że sprzęt jest taki nie inny trzeba dłużej przy nim dłubać znacznie dłużej, bo słaby Hardware= trzeba dłużej znacznie dłużej pobawić się przy zamkniętej architekturze konsoli i wyciskać z niej tyle ile się da. Ale developerzy wydając na 3x platformy nie mają czasu na to. A potem masz gry w 1080p z ładną grafiką ale ze słabą optymalizacją.
Jakby W3 miał wyjść w 30 klatkach to musiała by być obsuwa kolejna nie ma co a CDP nie mogło sobie na to pozwolić, albo raczej nie chciało.

Cytat: Lucas-AT
Patch może coś naprawić. Już 1.01 naprawił to i owo. Dobrym przykładem jest GTA V na PS4, gdzie Rockstar naprawiło spadki na ruchliwych skrzyżowaniach. Teraz gra działa w niemal betonowych 30 klatkach.


Widzisz musieli poprawić bo jakby chcieli to zrobić na dzień premiery to na 100% musieli by kolejny raz przesunąć premierę. By finalnie jak napisałeś gra działała na 100% w 30 klatkach. A to tylko remaster który miał spadki do 2-3 klatek

Liczba czytelników: 475817, z czego dziś dołączyło: 1.
Czytelnicy założyli 53792 wątków oraz napisali 675852 postów.