Wiedźmin 3: Dziki Gon - patch 1.03 poprawia stabilność wersji PC

Studio CD Projekt RED poinformowało o udostępnieniu najnowszej łatki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon oznaczonej numerkiem 1.

@ 21.05.2015, 18:59
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps4, xbox one

Wiedźmin 3: Dziki Gon - patch 1.03 poprawia stabilność wersji PC

Studio CD Projekt RED poinformowało o udostępnieniu najnowszej łatki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon oznaczonej numerkiem 1.03. Patch naprawia kilka bugów, a także usprawnia ogólną stabilność programu. Aktualizacja waży około 270 MB, a pełną listę poprawek znajdziecie poniżej.

Poprawa stabilności gry i interfejsu użytkownika;
Ogólna poprawa wydajności, optymalizacja wydajności podczas przerywników filmowych;
Redukcja nagłego pojawiania się roślin po zmianie parametru gęstości roślinności;
Poprawa wydajności systemu Nvidia Hairworks;
Podniesienie wartości filtrowania anizotropowego do x16 na poziomie Ultra;
Rozszerzenie możliwości modyfikacji filtra ostrości z wł/wył na wył/Niskie/Wysokie;
Poprawne wyświetlanie krwi na wodzie;
Poprawa błędu, który umożliwiał strzelanie z kuszy do przyjaznych NPC;
Poprawa menu;
Poprawa błędu, który powodował problemy z regeneracją wytrzymałości podczas sprintu;
Poprawa błędu, który powodował blokowanie się kursora podczas przewijania mapy;
Poprawa ostrości mapy świata;
Poprawa responsywności gry podczas korzystania z klawiatury;
Poprawa brakujących tłumaczeń w interfejsie użytkownika;
Poprawa rzadkiego błędu występującego podczas wybierania dialogu;
Rostan Muggs powraca;
Poprawa mniejszych błędów związanych z efektami dźwiękowymi.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosluki505   @   19:22, 21.05.2015
Ja póki co problemów nie mam i mam nadzieję że nowy patch tego nie zmieni.
0 kudosCortigo   @   21:27, 21.05.2015
Oby poprawili wszystkie błędy jak najszybciej. Ja póki co czekam aż kolega przestanie narzekać Dumny
0 kudosTheCerbis   @   22:18, 21.05.2015
U mnie również żadnych problemów ale patch zawsze się przyda, być może jeszcze poprawi wydajność.
0 kudosFox46   @   00:26, 22.05.2015
Ciekawe kiedy pojawi się na konsolach, nie ukrywam że kibicuje tej grze na XO i PS4, bo wygląda dobrze nawet bardzo dobrze.

Albo zaś będzie tak że wyjdzie 1.04 na PC patch, a na konsoli dopiero 1.05 z dotychczasowymi poprawkami.
Nie chce krakać ale wydaje mi się że najlepiej będzie kupić W3 jak wyjdzie Edycja Rozszerzona, z wszystkimi DLC i łatkami na każdej platformie.
0 kudosJ3DAJ   @   01:25, 22.05.2015
Z optymalizacją się raczej nie popisali. Zobaczymy jak będzie po tym patchu, ale cudów nie oczekuje.
0 kudosRomeus   @   10:01, 22.05.2015
U mnie, podobnie jak w przypadku niektórych kolegów powyżej, zarówno przed jak i po patchu chodzi tak samo dobrze. :-)
0 kudosFox46   @   12:05, 22.05.2015
Najgłupsze jest to że na każdej platformie jest POP'UP z tym że na PC jest to w mniejszym stopniu niż na konsolach, bo na PC czasem znikąd pojawi ci się przechodzień/strażnik. Na konsoli zaś czasem pojawi ci się znikąd krzak,drzewo+ jakaś postać z otoczenia.

Nie zawsze 1080p jest dobre zwłaszcza że w takim XO czy PS4 nie zobaczymy że gramy w 1080p bo filmiki nagrywa w 720p, a screeny scaluje do 1080p na XO.
Grałem też na PS4 jak i na XO i mimo iż XO jest słabsze to przyjemniej mi się grało bo gra była płynniejsza. A na cut-scenkach nie rwie (prawie w ogóle) jak na PS4. Bo na PS4 takich momentów mamy przykładowo 6 a na XO mamy 2.

Patch wątpię czy tu coś wskóra, jak już to patche i to kilka. Dobry przykład UNITY z PS4 dopiero za piątym Patchem gra działała OK.

0 kudosJ3DAJ   @   17:20, 22.05.2015
Niestety tak jak myślałem. Optymalizacja wątkowa praktycznie nie istnieje, tak samo przed jak i po patchu. Nie zanotowałem żadnej poprawy, z wyjątkiem nowego filtra wyostrzającego PP, który bardzo ładnie uwydatnia tekstury.

Cytat: Fox46
Patch wątpię czy tu coś wskóra, jak już to patche i to kilka. Dobry przykład UNITY z PS4 dopiero za piątym Patchem gra działała OK.
Unity to rzeczywiście bardzo dobry przykład. To jedna z niewielu gier która dziwnym zbiegiem okoliczności wyszła w bundlu z konsola Microsoftu, i na niej też lepiej chodzi, hmmm.
0 kudosLucas-AT   @   18:28, 22.05.2015
Patch może coś naprawić. Już 1.01 naprawił to i owo. Dobrym przykładem jest GTA V na PS4, gdzie Rockstar naprawiło spadki na ruchliwych skrzyżowaniach. Teraz gra działa w niemal betonowych 30 klatkach.
0 kudosFox46   @   18:49, 22.05.2015
Cytat: J3DAJ
Unity to rzeczywiście bardzo dobry przykład. To jedna z niewielu gier która dziwnym zbiegiem okoliczności wyszła w bundlu z konsola Microsoftu, i na niej też lepiej chodzi, hmmm.


No nie wiem, na PS4 w wersji podstawowej miałeś 19 klatek a na XO miałeś 23-24 klatki, Gdzie w wiedźminie różnica to aż 8-9 klatek więc 2x większa niż w UNITY. Biorąc pod uwagę iż UNITY miało skopaną optymalizację do granic możliwości.
W przypadku W3 jest o niebo lepiej (mam na myśli XO) gorzej na PS4 bo by zrobić na konsoli 1080p z ograniczeniami trzeba się naprawdę napocić.

W przypadku W3 dużo daję 900p i w UNITY też mamy 900p więc dokładnie widać że "nowa generacja" nie nadaje się na 1080p. A na chama się wyciska to 1080p potem masz skutki właśnie tego FullHD.
Jakby tego było mało z powodu że sprzęt jest taki nie inny trzeba dłużej przy nim dłubać znacznie dłużej, bo słaby Hardware= trzeba dłużej znacznie dłużej pobawić się przy zamkniętej architekturze konsoli i wyciskać z niej tyle ile się da. Ale developerzy wydając na 3x platformy nie mają czasu na to. A potem masz gry w 1080p z ładną grafiką ale ze słabą optymalizacją.
Jakby W3 miał wyjść w 30 klatkach to musiała by być obsuwa kolejna nie ma co a CDP nie mogło sobie na to pozwolić, albo raczej nie chciało.

Cytat: Lucas-AT
Patch może coś naprawić. Już 1.01 naprawił to i owo. Dobrym przykładem jest GTA V na PS4, gdzie Rockstar naprawiło spadki na ruchliwych skrzyżowaniach. Teraz gra działa w niemal betonowych 30 klatkach.


Widzisz musieli poprawić bo jakby chcieli to zrobić na dzień premiery to na 100% musieli by kolejny raz przesunąć premierę. By finalnie jak napisałeś gra działała na 100% w 30 klatkach. A to tylko remaster który miał spadki do 2-3 klatek
0 kudosTheCerbis   @   20:35, 22.05.2015
Jeśli chodzi o W3 na PC to gra posiada dość niski narzut na CPU, więc przy czterordzeniowym różnica między np. 2.5 a 4.0Ghz jest niewielka. Najbardziej katuje GPU.
0 kudosshuwar   @   09:41, 23.05.2015
1000 pkt dla CDP, na patch w Dragon Age 3 czekałem miesiąc (nie doczekałem się przed ukończeniem gry) - a było co tam poprawiać. W3 dobrze nie zacząłem grać a już popraweczki! Tak trzymać.
0 kudosTheCerbis   @   11:21, 23.05.2015
U mnie również lepiej chodzi, wcześniej przełączałem się na średni preset teraz gram na wysokim. Jak dla mnie optymalizacja bardzo dobra.
Dodaj Odpowiedź