Arcania: Gothic 4 (PC)

ObserwujMam (415)Gram (190)Ukończone (257)Kupię (320)

Gothic 4: Arcania - demo-test (PC)


Zidan @ 14:07 01.10.2010



Następne, co rzuciło mi się w oczy, to ograniczona swoboda, z jaką możemy poruszać się po tutejszych rejonach. Tak więc, o ile w całej serii Gothic pewne fragmenty świata były okresowo zamknięte ze względu na przymus fabularny, tak tutaj jest zupełnie na odwrót - kolejne tereny stopniowo otwierają się wraz z postępami w grze. W demie niestety nie ma mowy o nieograniczonym zwiedzaniu okolicy tudzież na szersze podziwianie krajobrazów. Wiele miejsc odgrodzono zamkniętymi drzwiami, bramą tudzież wieśniakiem blokującym przejście i dopiero wykonując kolejne zadania, można było dostać się do konkretnych lokacji (tzn. nie wszystkie drogi udało mi się otworzyć, pewnikiem niektóre z nich zostały przeznaczone już dla pełnej wersji gry) Na chwilę obecną wiemy też, że taki stan rzeczy nie zmieni się w premierowej wersji, w związku z czym – powinniśmy przyzwyczajać się do myśli, że świat w Arcanii będzie otwierał się segmentami. Nie podobało mi się takie podejście do tematu, ale nie będę go totalnie przekreślał – mieliśmy do czynienia już z wieloma produkcjami stosującymi takie rozwiązanie i wcale nie jest powiedziane, że w ostatecznym rozrachunku nie okaże się to trafnym pomysłem. Bardziej natomiast „krzywdzi” mnie wyraźne wyróżnianie przez program NPC’ów, którzy są bezpośrednio związani z wykonywaniem przez nas jakiejś misji. Oczywiście mam na myśli to, że twórcy oznakowali znacznikiem takie persony (również na mapie świata), co stanowczo nie godzi się z koncepcją Gothica (osobiście też za tym nie przepadam, tak na marginesie). Wprawdzie Spellbound przewidziało potencjalny brak aprobaty przez graczy co do ich pomysłu i zaimplementowało opcję wyłączenia wszelkich oznaczeń, ale i tak pewien niesmak w ustach pozostaje.



Śledząc wypływające na temat gry informacje, mogliście wyczytać o małej rewolucji w zakresie ekwipunku i sprzętu, jaki przyjdzie nam skolekcjonować w Arcanii. Tak więc „rewolucji” może i tu nie ma, ale na pewno pojawiło się trochę zmian. Czy korzystnych? Ciężko powiedzieć, traktowałbym je po prostu neutralnie. Niektórym może spodobać się np. możliwość nałożenia rękawic tudzież wyposażenia się w tarcze. Poza tym, jak zwykle znajdziemy zestaw różnorodnych narzędzi mordu, takich jak miecze, młoty, kije czy też łuki i kusze. Największym novum są tu jednak magiczne bronie, co należało do rzadkości u poprzedników. Lekkim zmianom uległo też podejście do kwestii przedmiotów uwalniających magię. Tak jak poprzednio, znajdziemy jednorazowe zwoje z zaklęciami oraz runy, ale te drugie działają już nieco inaczej, niż miało to miejsce do tej pory. Do ich użycia nie jest bowiem potrzebna mana – każda z nich po zastosowaniu będzie na jakiś czas niedostępna, a my zostaniemy zmuszeni do odczekania paru chwil, nim ponownie wykorzystamy jej potencjał. Owe kamienie przede wszystkim posłużą nam jako „wspomagacze”, a nie jako siła niszcząca. Dostępne demo zaprezentowało nam tylko jedną runę, pozwalającą na okresowe przyspieszenie biegu naszego podwładnego. Całkiem fajna sprawa, ale oczywiście zobaczymy, jak przyjmie się w wersji ostatecznej Arcanii. Bezapelacyjnie natomiast chybioną koncepcją jest uszczuplenie interakcji z otoczeniem względem części poprzednich. Najbardziej zirytowała mnie nieumiejętność pływania głównego bohatera.

Screeny z Arcania: Gothic 4 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosELbastardoUA   @   01:08, 03.10.2010
Pójść pójdzie, tylko pytanie z jakim efektem. Sądzę, że karta graficzna może nie wyrobić. Procesor i RAM są w porządku.
0 kudosmarcelixx   @   13:19, 03.10.2010
Własnie skonczylem demo. Mam taki niedosyt tego co sie dalej wydarzy ze nie moge wytrzymac i wiem ze gre kupie na 100% a karte graficzna nie dlugo zmienie.
0 kudosmarcelixx   @   13:22, 03.10.2010
Może ktoś polecic jakas karte bylbym wdzieczny za linki:]
0 kudosequazal   @   13:34, 03.10.2010
marcelixx może 460tkę jakąś?
0 kudosmarcelixx   @   14:02, 03.10.2010
Myslalem nad Ge Force 7600 512 mb
0 kudosbat2008kam   @   14:35, 03.10.2010
Cytat: Lehita
Faktycznie demo gry pokazuje prostotę tej gry że chyba ją wydadzą bez ograniczeń wiekowych . Ciekawe jak im wyszła jazda konna , bo wyczytałem że jest .


Nie ma, po mapie dajemy z buta, tak jak w innych grach z serii.
0 kudosLehita   @   15:55, 03.10.2010
No to nie źle pokręciłem . Czekam też na Two Worlds 2 a tam dochodzi pływanie łódką ale to inna historia . Zawstydzony
0 kudosLucas-AT   @   15:59, 03.10.2010
Two Worlds 2 zje Gothica 4 na śniadanie.
0 kudosrobert021   @   08:26, 04.10.2010
Na pewno kupie, grałem we wszystkie części, były świetne
0 kudosPokora   @   19:29, 05.10.2010
Jak czytam tą recenzję to naprawdę cieszę się, że nie ściągnąłem dema. Strata czasu i nerwów by to była dla mnie. Osobiście byłem niezachwycony nawet Risen (za mało - niedosyt ; )) to boję się wiedzieć jakim odruchem zareagowałbym na tą grę ^ ^
0 kudosLokain   @   11:00, 09.10.2010
Ciekawe jak wyglądałyby 3cia i 4ta cześć tworzone przez piranhe...
0 kudosbat2008kam   @   11:02, 09.10.2010
Trzecia była tworzona przez Piranhę. Jak wyglądałaby czwarta, możesz przekonać się na podstawie Risena.
0 kudosPietek=)   @   13:03, 09.10.2010
To już nie ten sam Gothic Płacz wiele bym dał aby 4 utrzymała poziom 3 ale tak się nie stanie; Smutny
Pozostaje ubolewać i czekać na Wiedźmina.
0 kudosLehita   @   16:18, 09.10.2010
Tak się zastanawiam czy to na pewno źle ze się rozstali. Jednak dzięki temu mamy teraz dwie gry Arkania i Risen, które będą rywalizowały między sobą a to zawsze przynosi korzyść dla nas, Fanów tego typu gier. Szczęśliwy
0 kudoslooka   @   15:20, 12.10.2010
Smutno to to :/ Nie gralem jeszcze w Risena, ale predzej w niego zagram, niz w G4.
Dodaj Odpowiedź