Gothic 4: Arcania to najnowsza i prawdopodobnie ostatnia edycja słynnej serii gier cRPG. Wydawca sagi do procesu developingu programu zatrudnił zupełnie nowe studio, które zajęło miejsce firmy Piranha Bytes. Projekt wyrósł w zdolnych rękach programistów ze studia Spellbound.
Fabuła Gothic 4: Arcania po raz kolejny wrzuca nas w dobrze znany świat. Bezimienny pełni teraz rolę króla tyrana, w którego zmienił się po przeżyciu wydarzeń zaprezentowanych w częściach poprzednich. Wiedźmy przeznaczenia, które wcześniej go wspierały, teraz postanowiły go zlikwidować. Aby to osiągnąć, znalazły nowego bezimiennego bohatera, prawdopodobnie rybaka, którego zadaniem będzie zaprowadzenie pokoju w krainie będącej pod rządami okrutnego króla. Jako, że gra nie narzuci nam jednej poprawnej ścieżki progresji, gracz będzie mógł zniszczyć króla, namówić go do zmiany sposobu życia, lub po prostu samemu zasiąść na tronie.
Wśród zmian i modyfikacji znaleźć można znacznie większy i bogatszy w życie świat oraz zupełnie przebudowany system walki. Firma Spellbound postanowiła stworzyć system walki od podstaw, bitwy są bardziej dynamiczne i rozbudowane. Do dyspozycji gracza oddana jest spora ilość ciekawych ciosów, wśród których nie zabrakło potężnych sekwencji i ciosów specjalnych. Oprócz broni bezpośredniej, Bezimienny może posiadać potężne zaklęcia, począwszy od zmiany pogody, deszczu meteorytów czy lodowej fali, a skończywszy na kuli ognia czy przemianie w jakiekolwiek stworzenie.
Developer dużą wagę przywiązuje do eksploracji świata, z czym wiąże się pojawienie pierwszy raz w historii serii wierzchowców, które pozwolą na szybsze przemieszczanie się na duże odległości. Zmianie uległ także interfejs, który teraz stał się bardziej przejrzysty, a dostęp do inwentarza czy dziennika zadań nie nastręczy nikomu problemów.
Pod względem graficznym Gothic 4: Arcania prezentuje się bardzo okazale. Program działa na autorskim silniku studia Spellbound, wykorzystanym między innymi w grze Helldorado!
Rozpoczynając pisanie recenzji przyznam, że byłem w ogromnej konsternacji. Z jednej strony chciałem napisać tekst rzetelny, opisujący grę możliwie jak najlepiej i nie tylko z perspektywy starego wyjad...
Po bardzo wielu kontrowersjach produkcyjnych, mieszanych uczuciach towarzyszących opublikowanym przez Spellbound gameplay'om i niezbyt zadowalających informacjach płynących od wąskiej grupy beta-teste...
Pierwsza prezentacja Arcania: A Gothic Tale podczas zeszłorocznych targów Games Convention w Lipsku pozostawiła pozytywne emocje. Deweloper nie pokazał co prawda zbyt wielu elementów samej rozgrywki, ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler