Zapowiedź gry Two Worlds (PC)
Kolejnym dowodem na wielką swobodę "Two Worlds" ma być nieograniczony rozwój postaci. Każda postać może się uczyć dowolnej umiejętności i ją rozwijać. Gildie trzymają w sekrecie wiele swoich tajemnic i aby je poznać będziesz musiał zdobyć ich zaufanie, by uzyskać dostęp do unikalnych umiejętności. Co najważniejsze - cały proces rozwoju umiejętności jest całkowicie odwracalny. W grze napotkasz postacie, które za "drobną" opłatą będą miały możliwość cofnięcia decyzji podjętych przez gracza, odnośnie rozwoju jego postaci.
Podobnie ma być z systemem walki. Ma być on łatwy do opanowania, ale dający duże możliwości wyboru i zachęcający do eksperymentowania z różnymi umiejętnościami i stylami walki. Równocześnie ma być bardzo widowiskowy i wymuszać myślenie taktyczne. Ponadto możliwa będzie walka także z siodła rumaka, czy bardziej fantastycznego wierzchowca jak olbrzymiego jaszczura. Jeżeli uznasz, że bezpośrednie starcie z silniejszym przeciwnikiem nie wyjdzie Ci na zdrowie, zawsze możesz pchnąć go nożem w plecy, lub zastawić na niego pułapkę, na przykład w postaci sideł. Nic nie stoi na przeszkodzie by studiować nauki tajemne i opracowywać własne zaklęcia. Nie zapomniano o trybie multiplayer. W grze będzie mogło uczestniczyć do 8 graczy na raz. Będzie istniała możliwość wspólnego wykonywania misji, toczenia pojedynków jeden na jednego, czy też uczestniczenia w wyścigach konnych.
Zaprezentowane screenshoty robią wrażenie, chociaż styl rysowania postaci nie przypadł mi specjalnie do gustu. Ale o gustach się nie dyskutuje. Gra udostępni nam wielką różnorodność terenów, będziemy przemierzać lasy, pustynie, wpełzać do mrocznych jaskiń i wspinać się na ośnieżone szczyty. System pogodowy i fizyka drzew są podobno stworzone z niezwykłą dbałością o realizm. Całość ma uzupełniać konsekwentna i nieliniowa fabuła, ogromna różnorodność tworzonych losowo przedmiotów i zaawansowana sztuczna inteligencja, sterująca zachowaniem grupowym społeczności.
Starałem się w skrócie przedstawić najważniejsze cechy "Two Worlds", ale z pewnością pominąłem wiele istotnych rzeczy. Wszystkim zainteresowanym tym produktem polecam wizytę na domowej stronie gry. Pomimo, że "Two Worlds" miała już swoją premierę na zachodzie, na razie nie udostępniono żadnego dema gry. Trudno jest mi więc się wypowiedzieć, jak produkcja wygląda w działaniu. Głosy szczęśliwców (?), którzy posiadają anglojęzyczną wersję gry są mieszane. Podobno "Two Worlds" zawiera w sobie wiele bugów, które miejmy nadzieję zostaną usunięte w polskiej wersji gry. Jeśli o mnie chodzi, jestem dobrej myśli.
Zapowiedzi wbijają w ziemię, pierwsze relacje studzą entuzjazm. Jeśli polska wersja będzie odpowiednio spatchowana to wciąż może być hit, przy którym będzie można spędzić długie wieczory, noce i ranki.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler