Electronic Arts oszukało w reklamie nowego Tiger Woods'a
Wiadomo, że są różne formy reklamy i każdy postara się zrobić jak najwięcej, aby tylko dotrzeć do potencjalnych nabywców.
Ganymede @ 17.12.2008, 18:51
xbox 360, wii
Wiadomo, że są różne formy reklamy i każdy postara się zrobić jak najwięcej, aby tylko dotrzeć do potencjalnych nabywców. Jednak to, na co porwała się firma Electronic Arts, przechodzi wszelkie przyjęte normy. Wyobraźcie sobie sytuację, w której oglądacie spot, promujący Tiger Woods PGA Tour 09. Słynny golfista używa w trakcie jego trwania Wiimote'a, co jednoznacznie wskazywałoby, że tematem jest odsłona produkcji, dedykowana konsoli Nintendo. Nic bardziej mylnego!
Jak bowiem słusznie zauważyła brytyjska agencja ASA - niezależna organizacja, trudniąca się regulacją zawartości atakujących nas zewsząd reklam - cały gameplay zaprezentowany w pokazówce, od początku do końca pochodzi z Xboxa 360, podczas gdy w końcowych napisach przeczytamy: "W sklepach od 29 sierpnia, dostępny na wszystkie formaty". I logo Wii na zakończenie, co by dopełnić propagandowej operacji. Tłumaczenie EA? Rozgrywka uwieczniona na japońskiej stacjonarce nie nadawałaby się do zamierzonych celów, a swoisty mix miał sugerować niezwykle domyślnemu odbiorcy, że nie zachwala się danego sprzętu, a grę jako taką. No jasne, szkoda że Tiger nie trzymał w dłoniach PSP, byłoby jeszcze weselej.
Emitowanie materiału zostało zakazane, a odpowiedzialny za całe zamieszanie koncern ze skruchą oznajmia, że w przyszłości dołoży wszelkich starań, aby nie doszło już do podobnej sytuacji. O dzięki Wam, nasi wybawiciele i łaskawcy!
Z jakiej platformy pochodzi ten screen? Nie powiemy, a co!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler