Szef Saber Interactive twierdzi, że gry za 70 dolarów wkrótce znikną

Saber Interactive jest przekonane, że gry AAA będą musiały kosztować mniej, dysponować po prostu niższymi budżetami.

@ 10.04.2024, 10:25
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, switch, ps5, xbox x/s

Szef Saber Interactive twierdzi, że gry za 70 dolarów wkrótce znikną

W ostatnim okresie wielu wiodących deweloperów zaczęło tworzyć duże gry i sprzedawać je za najwyższą jak dotąd kwotę 70 USD (około 280 zł). Mniejsze studia uważają, że ten trend szybko się skończy.

Dyrektor generalny Saber Interactive, Matthew Karch, powiedział w wywiadzie dla IGN, że jego zdaniem gry kosztujące 70 dolarów w końcu zaczną znikać. Karch mówił o różnych aspektach rozwoju, wspominając, że studia i wydawcy w końcu zaczną szukać sposobów na obniżenie kosztów projektów AAA.

„Myślę, że w miarę jak gry będą droższe, tytuł za 70 dolarów pójdzie w ślady ptaka dodo” - powiedział.

„Po prostu nie sądzę, że jest to zrównoważone. Słuchaj, pamiętasz szum wokół Cyberpunka, który moim zdaniem ostatecznie wypadł nieźle, ale kiedy oczekiwania są tak wysokie i w jeden tytuł włożono tak dużo pieniędzy, jest to niezwykle ryzykowne dla firmy, która to robi. A co jeśli się nie uda?".

"Myślę, że rynek będzie przechodził na deweloping, który nie oznacza niższej jakości, ale będzie nacisk na to, by zredukować koszty".

"Ogólnie powiedziałbym, że przygotowywanie gier AAA stało się bardzo ryzykowne. Saber jest pod tym względem inne. Uważam, że możemy stworzyć grę AAA ale nie z budżetem AAA".

Kolejny duży tytuł Saber Interactive, bardzo oczekiwane Warhammer 40,000: Space Marine 2, ukaże się na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S już 9 września. Nie będzie to tytuł tak drogi, jak chociażby Cyberpunk 2077, toteż jego cena może być niższa. Możliwe jest, że i zwrot z inwestycji pewniejszy, bo twórcy nie muszą zawyżać ceny i odcinać się od pewnej części klientów, a jednocześnie narażać na krytykę, gdy coś pójdzie nie tak.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   11:30, 10.04.2024
Tak. Można pójść w ślady Japończyków, obniżyć cenę gry a dołożyć mikrotransakcje. Da się? Da się. Kasa się zgadza.
0 kudosMicMus123456789   @   11:52, 10.04.2024
Ciekawa wizja, ale mało prawdopodobna. Myślę, że będę redukować koszty, ale w inny sposób.
0 kudosBarbarella.   @   12:56, 10.04.2024
Cytat: MicMus123456789
Myślę, że będę redukować koszty, ale w inny sposób.

Oczywiście nie wpadną na to żeby zmniejszyć liczebność Rad Nadzorczych oraz ilość Wiceprezesów Od Bardzo Ważnych Spraw. Konsternacja
0 kudospetrucci109   @   15:02, 10.04.2024
Niech robią krótsze gry - zredukują koszty, a część graczy będzie zadowolona ;)