Twórcy Remnant II odpowiadają na krytykę optymalizacji wersji PC
Gunfire Games postanowiło zareagować na wypowiedzi graczy, którzy twierdzą, że Remnant 2 nie działa im tak, jak powinno.
Premiera Remnant II zaplanowana została na jutro, ale posiadacze specjalnej, bogatszej wersji gry, czyli Ultimate Edition, mogli już dołączyć do zabawy. Część z nich niestety nie jest szczególnie zadowolonych z rozgrywki, albowiem narzekają na optymalizację - o czym zresztą wspominałem też w naszej recenzji. Deweloperzy postanowili na zarzuty zareagować, obiecując aktualizacje. Zasugerowali też kilka poprawek, które mogą pozytywnie wpłynąć na płynność działania projektu.
"Żeby była sprawa jasna, zaprojektowaliśmy naszą grę tak, by korzystała ze skalowania (DLSS, FSR, XeSS). Więc, jeśli zostawicie skalowanie w standardowym ustawieniu, powinniście doświadczyć najbardziej płynnej rozgrywki", wyjaśnili twórcy. Dodali oni też, że obniżenie jakości cieni pozwoli zaoszczędzić najwięcej mocy obliczeniowej. Warto zatem to zrobić w razie problemów z płynnością.
Jeśli chodzi o skalowanie, ostatnio jest to dość kontrowersyjny temat, albowiem gracze uważają, iż deweloperzy nie zajmują się optymalizacją jak kiedyś, tylko zrzucają wszystko na barki algorytmów przygotowanych przez twórców kart graficznych. Nie można jednak umieszczać wszystkich w jednym "worze", albowiem wielu twórców gier nadal poświęca mnóstwo czasu na to, by ich produkcje śmigały należycie.
Remnant II dostępne będzie od jutra na PC, PS5 oraz Xboksach Series X|S. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla blaszaków, pamiętajcie, by zerknąć na jego wymagania sprzętowe.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler