Mortal Kombat 11 - deweloperzy prostują błędne doniesienia na temat silnika graficznego gry
Okazuje się, że stacjonarne Mortal Kombat 11 powstaje na starszej wersji Unreal Engine.
W ostatnim czasie w sieci zrobiło się lekkie zamieszanie wokół Mortal Kombat 11. Chodzi o silnik graficzny, wykorzystywany przez jego deweloperów. Wbrew panującej powszechnie opinii, nie jest to bowiem Unreal Engine 4.
Temat silnika projektu poruszył na łamach Twittera szef programowania studia NetherRealm, Jon Greenberg. W krótkiej notce napisał on:
"Do osoby zmieniającej wpis Mortal Kombat 11 na łamach Wikipedii, stwierdzającej, że gra korzysta z silnika UE4. Rozumiem intencję i uważam to za komplement, ale MK11 korzysta z silnika NRS, będącego zmodyfikowaną wersją Unreal Engine 3. Tak, nasz UE3 radykalnie różni się w tym momencie od wersji udostępnianej przez Epic", napisał Greenberg.
Całe zamieszanie jest wynikiem jednego z materiałów filmowych, na którym widać edytor będący częścią Unreal Engine 4. Jak się okazuje, UE4 faktycznie wykorzystywane jest podczas projektowania Mortal Kombat 11, tyle że chodzi o jego mobilną wersję.
"Wersja mobilna korzysta z UE4 i ujęcia zostały pomieszane. Wszyscy jesteśmy w tym samym biurze i czasem pracujemy przy obu projektach".
Mortal Kombat 11 zadebiutuje na PC (wymagania), PS4, Xboksie One, Switch oraz urządzeniach mobilnych. Jego premierę zaplanowano na dzień 23 kwietnia bieżącego roku, a pod koniec marca zorganizowane zostaną testy serwerów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler