Unravel Two - port na Switcha zająłby zbyt dużo czasu

Unravel Two było sporą niespodzianką konferencji EA Play i targów E3, ponieważ wraz z zapowiedzią gry uruchomiono jej sprzedaż! Niestety, premiera nie objęła konsoli Nintendo Switch, z czego producenci się tłumaczą.

@ 21.06.2018, 14:45
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc, ps4, xbox one

Unravel Two - port na Switcha zająłby zbyt dużo czasu

Firma Electronic Arts podczas swojej konferencji o nazwie EA Play z okazji tegorocznych targów E3 świata nie zwojowała, co widział chyba każdy. Mimo to niewątpliwą perełką wydarzenia była zapowiedź i jednoczesna premiera Unravel Two - niezwykle sympatycznej kontynuacji przygód bawełnianego ludka Yarny'ego. Tytuł trafił na wiodące platformy sprzętowe, ale nie na Switcha, z czego deweloperzy się wytłumaczyli.

Unravel Two nie zadebiutowało na najnowszej konsoli firmy Nintendo z prozaicznej przyczyny - port gry zająłby deweloperom zbyt dużo czasu i nie wyrobiliby się z ogłoszeniem i wypuszczeniem jej jednego dnia! Jak powiedział w wywiadzie dla redakcji serwisu Gameindustry.biz producent ze studia Coldwood Interactive, Michael Gill:

"Naprawdę chcieliśmy wypuścić grę w tym tygodniu [rozmowa została przeprowadzona 2 dni po rzeczonym pokazie dop. Mat], a jeśli musielibyśmy robić port na Switcha, zajęłoby nam to kolejne pół roku".

Drugą sprawą była też złożoność Unravel Two. Choć nie widać tego na pierwszy rzut oka, tytuł napędza całkiem złożona fizyka obiektów, a do tego dochodzi sama szczegółowość otoczenia.

"Z drugiej strony może to wyglądać jak prosta platformówka, lecz niektóre z lokacji złożone są z miliardów trójkątów widocznych na ekranie. Jest tutaj mnóstwo detali, złożonych krajobrazów, roślin i pozostałych elementów".

"Nawet te kontrolery [Joy-cony Switcha dop. Mat] mają takie same kolory jak Yarnesi [dwójka bohaterów] - to niesamowite. Ta konsola została stworzona dla Unravel Two! Ale celowaliśmy w 60 klatek na sekundę, co było dla nas naprawdę istotne i chcieliśmy mieć ten poziom płynności przez cały czas. Utrzymanie tego na Switchu i jeszcze oprawy wizualnej mogłoby być zbyt trudne" - dodał Michael.

Nintendo Switch okazało się zbyt słabe dla Unravel Two i dlatego gra nie pojawiła się - i raczej nie pojawi w najbliższej przyszłości - na tym sprzęcie. A szkoda, bowiem platformówki tego rodzaju, z dodatkowym modułem kooperacyjnym, wydają się wprost stworzone dla Switcha.


Sprawdź także:
Unravel Two

Unravel Two

Premiera: 09 czerwca 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Unravel Two to kontynuacja sympatycznej gry platformowej od niezależnego studia Coldwood Interactive, lecz wydanej pod patronatem firmy Electronic Arts i ich programu wsp...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   22:35, 22.06.2018
Czyli co? Nie przeportowali gry na Switcha, bo wymagało by to większej pracy? To przecież można by później wersję na tę konsole wypuścić, nawet te pół roku. A tak po prostu olali sobie tę platformę i tyle. Ale posiadacze konsoli od Nintendo i tak pewnie rozpaczać nie będą, bo mają i tak całkiem niezły wybór gier.