Nier: Automata miało być tytułem ekskluzywnym dla PC
Niedługo po premierze deweloperzy porzucili jednak swoje dzieło.
Gry AAA dedykowane wyłącznie komputerom osobistym to w dzisiejszych czasach rzadkość - szczególnie jeśli mamy do czynienia z projektami nastawionymi na szybką i dynamiczną akcję. Jak się jednak dowiedzieliśmy, takową przygotowywało studio Platinum Games, a chodziło o NieR: Automata.
Tę zaskakującą ciekawostkę zdradził jeden z deweloperów, Yoko Taro, rozmawiając z redakcją portalu WOWJapan. Podczas konwersacji zdradził on, że pierwotnie NieR: Automata miało zadebiutować wyłącznie na PC.
"Nie mieliśmy żadnych umów, jeśli chodzi o żadną z platform (PS4 ani PC), ale ponieważ większość prac wykonywanych było na PC, na nie się zdecydowaliśmy", powiedział Taro.
"Początkowo planowaliśmy wydać grę tylko na PC. Mając jednak wkład wydawców postanowiliśmy przygotować także wersję przeznaczoną dla PS4. Tytuł opracowaliśmy na silniku PlatinumGames, który został przystosowany do PC. Ostatecznie wybór platform nie wpłynął na to, jak projektowaliśmy".
Mimo że NieR: Automata powstawało jako gra PC, edycja dla PlayStation 4 jest dla deweloperów zdecydowanie ważniejsza. Wydanie dla blaszaków nie otrzymało od premiery żadnej łatki, mimo że na oficjalnym forum tytułu gracze zgłaszają naprawdę dużo niedociągnięć i błędów, uniemożliwiających im normalne granie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler