47% graczy w USA preferuje konsole, 27% komputery, a 26% urządzenia mobilne
Kolejne informacje z raportu firmy Nielsen. Równie ciekawe, jak te poprzednie.
Przed momentem, na podstawie raportu firmy Nielsen, pisaliśmy o tym, ilu graczy zainteresowanych jest m.in. Project Scorpio oraz PlayStation 4 Pro. Teraz mamy kolejne informacje z opracowania przygotowanego przez wspomnianą korporację.
Nielsen przeprowadziło sporą ankietę wśród mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Wynika z niej sporo interesujących faktów. Po pierwsze, posiadacze konsol obecnej generacji zaskakująco dużo czasu spędzają na czynnościach niezwiązanych z graniem. Aż 50% ankietowanych używa konsol m.in. do oglądania filmów, słuchania muzyki, przeglądania sieci itd.
Jeśli już grają, to więcej czasu spędzają na potyczkach sieciowych (28%) niż w trybie offline (22%). Różnica nie jest jakaś powalająca, ale istotna. Co ciekawe, w przypadku konsol poprzedniej generacji sytuacja była odwrotna. Offline gracze spędzali 27% czasu, a online jedynie 15%.
Idąc dalej, więcej czasu na granie poświęcają posiadacze Xboksów One (50%), w stosunku do właścicieli PlayStation 4 (48%). Ci pierwsi chętniej też grają online (31%, w stosunku do 29% na PS4), a jeśli chodzi o zabawę offline sytuacja wygląda podobnie na obu urządzeniach - na zabawę w pojedynkę gracze poświęcają 19% swojego czasu.
Ciekawie wygląda również zestawienie liczby platform, przy których zasiadają gracze. Większość (46%) woli skupić się na jednej platformie. 38% regularnie gra na dwóch, a tylko 16% na trzech.
Co roku rośnie liczba graczy konsolowych, którzy grają też na urządzeniach mobilnych. W roku 2016 czyniło to 62%, a w 2017 66% przepytywanych.
W ankiecie zapytano także o to, jaką platformę preferują grający. Okazało się, że 47% ankietowanych wybiera konsole, 27% komputery, a 26% urządzenia mobilne.
Prawie w ogóle nie interesuje ich zakup sprzętu VR. Tylko 10% uczestników badania wykazało zainteresowanie jednym z dostępnych zestawów, mimo że aż 63% wie o ich istnieniu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler