Vampyr - mnóstwo nowych informacji; pół-otwarty świat, misje poboczne, typy wampirów

Twórcy Life is Strange - studio Dontnod Entertainment - wyjawili sporo ciekawostek na temat swojego kolejnego dzieła, gry Vampyr.

@ 11.02.2017, 12:50
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
pc, ps4, xbox one

Vampyr - mnóstwo nowych informacji; pół-otwarty świat, misje poboczne, typy wampirów

Stephane Beauverger, kierownik działu fabuły w studiu Dontnod Entertainment, udzielił niedawno wywiadów dla serwisów God is Geek oraz WCCF Tech. Dzięki nim do sieci trafiło mnóstwo interesujących faktów na temat gry Vampyr, nowego projektu studia.

Informacje, jakimi podzielił się członek ekipy deweloperskiej przybliżają nieco tło fabularne, kwestię wyborów, budowę lokacji oraz swego rodzaju klasy postaci. By uczynić sprawę prostszą, postanowiliśmy wszystko wypunktować:

  • gra przeniesie nas do Londynu z 1918 roku, który został odtworzony na podstawie starych dokumentów oraz materiałów; twórcy poświęcili mnóstwo czasu na wertowanie rozmaitych źródeł historycznych, by wiernie oddać atmosferę, jak i sam wygląd miasta;
  • świat gry jest pół-otwarty i oznacza to, że możemy dowolnie się poruszać w obrębie poszczególnych części miasta, które są w pewien sposób połączone; świat jest dużo mniejszy od tych jakie znamy z GTA, czy Skyrima;
  • społeczeństwo w grze będzie dynamiczne - mamy ponad 60 ważnych postaci, każda ma swoją unikalną osobowość, rodzinę, znajomych, sąsiadów, czy pracę; sposób w jaki wchodzimy z nimi w interakcję (lub to czy będziemy je zabijać) będzie miał bezpośredni wpływ na otaczających je ludzi;
  • zabicie zbyt wielu osób będzie wiązało się z określonymi konsekwencjami; uśmiercając postacie dające questy, stracimy dostęp do zadań, z kolei gdy zabijemy zbyt wiele osób w danej dzielnicy osiągnie ona "krytyczny status" i zacznie upadać; po powrocie do niej zastaniemy chaos, potwory i oczywiście wampiry; stracimy również dostęp do kupców, którzy tam rezydowali;
  • możemy ukończyć grę nie uśmiercając nikogo, lecz według twórców, jest to najtrudniejszy sposób na jej przejście; dzięki zabijaniu zdobywamy punkty doświadczenia, a bez nich nasza postać będzie zwyczajnie słaba;
  • podczas każdego zabójstwa stan gry zostaje automatycznie zapisywany i nie ma odwrotu od podjętej decyzji;
  • do wyboru dostaniemy trzy zestawy umiejętności, które określą w pewnym sensie typ wampira, jakim będziemy grać: mamy postać nastawioną na dyskretne działanie i skradanie się, która korzysta ze specjalnych mocy, by manipulować ofiarami, drugi rodzaj to wampir agresywny, brutalny, z wykształconymi szponami, natomiast ostatni rodzaj to wampir mogący kontrolować ofiary wykorzystując samą krew, np. sprawić, że "zagotuje się" ona w ich żyłach;
  • w grze pojawią się dwie różne frakcje wampirów; jedne z nich to głównie "niechciane dzieci wampirów" – są one słabsze, nie tak sprytne jak pozostałe, ukrywają się w kanałach i regularnie padają ofiarami silniejszych osobników.

Vampyr pojawi się na rynku w ostatnim kwartale bieżącego roku na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC-tach.


Sprawdź także:
Vampyr

Vampyr

Premiera: 05 czerwca 2018
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Vampyr to gra cRPG osadzona w XX-wiecznym Londynie. Jest to tytuł od studia DONTNOD Entertainment - twórców m.in. Remember Me oraz Life is Strange.W Vampyr wcielimy się c...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   17:32, 12.02.2017
kobbold - Na pewno będzie można zdobywać punkty doświadczenia w inny sposób niż zabijanie. Główny bohater będzie wtedy słabszy, ale taka gra też może dać trochę zabawy. Szkoda, że wyjdzie dopiero pod koniec roku. Vampyr zapowiada się na najlepszą grę z wampirami.
0 kudosTheCerbis   @   18:21, 12.02.2017
Cytat: JackieR3
Ciekawe jak sobie dadzą radę bo to zupełnie inny gatunek od genialnej Life Is Strange.Trochę mnie odstręczna wampiryczna tematyka ,kojarzy mi sie to ze Zmierzchami i Pattinsonami.Ale oczywiście wiem że tu będzie mroczno i klimatycznie a nie nastolatkowo.
Skoro wampiry kojarzą ci się tylko ze Zmierzchem to... No ciężko uwierzyć, przecież oglądałeś starsze czy nowsze filmy o tej tematyce, prawda?
0 kudosmrPack   @   18:52, 12.02.2017
Cytat: darkslide16
Gra zapowiada się coraz bardziej ciekawie, jednak mnie chyba już zawsze będzie się kojarzyć jako gra którą da się przejść bez zabijania nikogo SzczęśliwySzczęśliwy
Mi natomiast z gier, w które grałem to głównie seria MGS się z takim sposobem przejścia kojarzyła. Poza tym z tego co pamiętam można tak ukończyć też np. Dishonored 2 i Deus Ex: Mankind Divided Puszcza oko
Granie bez zabijania nie oznacza mniejszej frajdy i skoro jest wybór to super. Kolejne informacje o tej produkcji powodują, że jestem nią coraz bardziej zainteresowany.
0 kudosJackieR3   @   19:11, 12.02.2017
Cytat: TheCerbis
No ciężko uwierzyć, przecież oglądałeś starsze czy nowsze filmy o tej tematyce, prawda?

No ale w zasadzie tylko chyba Nosferatu Herzoga i Drakula Coppoli przykuły moja uwagę.No jeszcze "Wampiry bez zębów" z Nielsenem Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   20:23, 12.02.2017
A z tych nowszych np. Underworld z Kate Beckinsale? :>
0 kudostinyLiza   @   21:26, 12.02.2017
Wampiry to nie tylko plastikowy Pattinson. Gra zapowiada się coraz lepiej. Akurat wampiryzm tuż po mitologi Cthulhu jest jedną z moich ulubionych tematyk. Czekam Uśmiech
1 kudoslogan23   @   21:51, 12.02.2017
Cytat: tinyLiza
Wampiry to nie tylko plastikowy Pattinson. Gra zapowiada się coraz lepiej. Akurat wampiryzm tuż po mitologi Cthulhu jest jedną z moich ulubionych tematyk. Czekam Uśmiech
Wampiry powinny być mroczne i niebezpiecznie a na aktorze grającym w zmierzchu nie wieszajmy psów dostał role i miał ją zagrać tak a nie inaczej a wyszło jak wyszło. Ja czekam bo Life is Strange mi się podobało to i ta gra będzie ciekawa.
0 kudospetrucci109   @   11:21, 13.02.2017
Dobrze, że świat gry nie będzie za dużo i będzie pół-otwarty. Można liczyć, że fabuła będzie dzięki temu lepiej ogarnięta.
0 kudosTheCerbis   @   11:35, 13.02.2017
Fakt. Myślę, że może się to udać, zwłaszcza iż gier z tej tematyki jest jak na lekarstwo. I ten klimat... Uwielbiam wiktoriański Londyn oraz z początków XX wieku.
0 kudosJackieR3   @   17:22, 13.02.2017
Cytat: TheCerbis
A z tych nowszych np. Underworld z Kate Beckinsale? :>

Dwie części obejrzałem ale głównie ze względu na Kate.Trochę lepsiejsze od tego Zmierzchu .
0 kudosshuwar   @   07:39, 14.02.2017
Ja mam uczulenie na wampiry po tych współczesnych ckliwych produkcjach typu "Saga Zmierzch".

No ale to RPG, trzeba będzie się przyjrzeć tytułowi.
0 kudosDaria22132   @   12:52, 14.02.2017
Łał, zapowiada się naprawdę nieźle Szczęśliwy Jak ma być w tym roku to może sobie zainwestuję :>
0 kudosLuKaS77PL   @   21:46, 14.02.2017
Cytat: JackieR3
A gdzie ? W szkole filmowej może ?


Kiedyś oglądałem podsumowanie roku na audycji Tomka Gopa, który zaprasza na skypie wszystkich devów z Polski. Jeden właśnie z nich założył własne studio do mocapu i Dontnod właśnie korzysta z ich usług.
0 kudosImprobite   @   16:19, 15.02.2017
Może ten tytuł sprawi, że passa pod tytułem "Nie gram więcej w gry" się skończy.
0 kudosUxon   @   09:40, 21.02.2017
Zrezygnowałbym z dawania zbyt wiele doświadczenia za zabójstwa. Byłoby o wiele ciekawiej, bo zachęcałoby do szukania innej drogi radzenia sobie z problemami. Ale i tak gra intryguje. Czy zdeklasuje Vampire: The Masquerade - Bloodlines? W sumie chciałbym Uśmiech
Dodaj Odpowiedź