Vampyr - mnóstwo nowych informacji; pół-otwarty świat, misje poboczne, typy wampirów
Twórcy Life is Strange - studio Dontnod Entertainment - wyjawili sporo ciekawostek na temat swojego kolejnego dzieła, gry Vampyr.
Stephane Beauverger, kierownik działu fabuły w studiu Dontnod Entertainment, udzielił niedawno wywiadów dla serwisów God is Geek oraz WCCF Tech. Dzięki nim do sieci trafiło mnóstwo interesujących faktów na temat gry Vampyr, nowego projektu studia.
Informacje, jakimi podzielił się członek ekipy deweloperskiej przybliżają nieco tło fabularne, kwestię wyborów, budowę lokacji oraz swego rodzaju klasy postaci. By uczynić sprawę prostszą, postanowiliśmy wszystko wypunktować:
- gra przeniesie nas do Londynu z 1918 roku, który został odtworzony na podstawie starych dokumentów oraz materiałów; twórcy poświęcili mnóstwo czasu na wertowanie rozmaitych źródeł historycznych, by wiernie oddać atmosferę, jak i sam wygląd miasta;
- świat gry jest pół-otwarty i oznacza to, że możemy dowolnie się poruszać w obrębie poszczególnych części miasta, które są w pewien sposób połączone; świat jest dużo mniejszy od tych jakie znamy z GTA, czy Skyrima;
- społeczeństwo w grze będzie dynamiczne - mamy ponad 60 ważnych postaci, każda ma swoją unikalną osobowość, rodzinę, znajomych, sąsiadów, czy pracę; sposób w jaki wchodzimy z nimi w interakcję (lub to czy będziemy je zabijać) będzie miał bezpośredni wpływ na otaczających je ludzi;
- zabicie zbyt wielu osób będzie wiązało się z określonymi konsekwencjami; uśmiercając postacie dające questy, stracimy dostęp do zadań, z kolei gdy zabijemy zbyt wiele osób w danej dzielnicy osiągnie ona "krytyczny status" i zacznie upadać; po powrocie do niej zastaniemy chaos, potwory i oczywiście wampiry; stracimy również dostęp do kupców, którzy tam rezydowali;
- możemy ukończyć grę nie uśmiercając nikogo, lecz według twórców, jest to najtrudniejszy sposób na jej przejście; dzięki zabijaniu zdobywamy punkty doświadczenia, a bez nich nasza postać będzie zwyczajnie słaba;
- podczas każdego zabójstwa stan gry zostaje automatycznie zapisywany i nie ma odwrotu od podjętej decyzji;
- do wyboru dostaniemy trzy zestawy umiejętności, które określą w pewnym sensie typ wampira, jakim będziemy grać: mamy postać nastawioną na dyskretne działanie i skradanie się, która korzysta ze specjalnych mocy, by manipulować ofiarami, drugi rodzaj to wampir agresywny, brutalny, z wykształconymi szponami, natomiast ostatni rodzaj to wampir mogący kontrolować ofiary wykorzystując samą krew, np. sprawić, że "zagotuje się" ona w ich żyłach;
- w grze pojawią się dwie różne frakcje wampirów; jedne z nich to głównie "niechciane dzieci wampirów" – są one słabsze, nie tak sprytne jak pozostałe, ukrywają się w kanałach i regularnie padają ofiarami silniejszych osobników.
Vampyr pojawi się na rynku w ostatnim kwartale bieżącego roku na PlayStation 4, Xboksie One oraz PC-tach.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler