Chiński rząd chce, aby wydawcy gier sieciowych ujawniali prawdopodobieństwo występowania przedmiotów w skrzynkach
Dzięki temu gracze będą wiedzieli czy jest sens wydawania na nie pieniędzy czy nie.
Wiele gier sieciowych zaczęło w ostatnim czasie stosować system skrzynek, w których znajdują się losowo generowane nagrody. Czasem skrzynki tego typu otrzymujemy za osiągnięcia w grze, ale często trzeba je po prostu kupować. Na domiar złego, nie bardzo wiemy co znajdziemy w środku.
Chiński rząd chce zmusić wydawców gier sieciowych (Diablo III, Overwatch, Counter-Strike: Global Offensive itd.) do tego, aby ujawniali prawdopodobieństwo pojawienia się skrzynki, a także prawdopodobieństwo wystąpienia w niej konkretnego przedmiotu. Dzięki temu gracze będą wiedzieli czy chcą inwestować w nie swoje pieniądze czy nie.
Wymóg pojawił się w nowych ustawach, które właśnie przegłosował rząd. Ich tłumaczenie pojawiło się na łamach forum NeoGAF, a wejdą one w życie z dniem 1 maja 2017 roku. Wydawcy i deweloperzy będą musieli ujawnić nazwę, właściwości, zawartość, ilość, a także prawdopodobieństwo zdobycia dla każdego wirtualnego przedmiotu, dostępnego w sprzedaży. Dane mają być dobrze widoczne w samej grze albo na stronie jej dedykowanej.
Treść nowych ustaw jest następująca:
"Wydawcy gier sieciowych będą bez zwłoki ujawniać informacje na temat nazwy, właściwości, zawartości, liczby oraz prawdopodobieństwa zdobycia wszystkich wirtualnych przedmiotów oraz usług, które da się pozyskać/stworzyć na oficjalnej albo dedykowanej stronie gry. Informacja na temat prawdopodobieństwa będzie prawdziwa i efektywna".
"Wydawcy gier sieciowych publiczne ujawnią rezultaty losowych prób wykonanych przez klientów w istotnych miejscach strony albo w grze, zarejestrują też dane historyczne do wglądu rządu. Dane muszą być przechowywane przez ponad 90 dni. Podczas publikowania danych, należy powziąć środki koniecznie do zachowania prywatności użytkowników".
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler