World of WarCraft najbardziej dochodową grą MMO

Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier MMO. Tym razem skupiono się produkcjach wykorzystujących system subskrypcji.

@ 18.07.2014, 14:11
Kamil "zvarownik" Zwijacz
pc

World of WarCraft najbardziej dochodową grą MMO

Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku gier MMO. Tym razem skupiono się produkcjach wykorzystujących system subskrypcji. Okazało się, że najbardziej dochodową grą tego typu jest World of WarCraft, ale to chyba nie jest żadne zaskoczenie.

Kultowy tytuł od studia Blizzard Entertainment kontrolował w 2013 roku 36% rynku płatnych MMO, generując ponad miliard dolarów przychodu. Drugie miejsce przypadło dla Lineage (9% - 253 mln dolarów), a trzecie grze TERA (8% - 236 mln dolarów).

Krótko pisząc, pomimo wielu opinii głoszących rychłą śmierć WoW-a i w ogóle płatnych MMO, nie zapowiada się na prędkie odejście tego typu produkcji do lamusa. Mało tego, pracownicy SuperData przewidują, że sytuacja ustabilizuje się w ciągu kilku najbliższych lat, kiedy to nasyci się rynek free-to-play. Pisząc po naszemu, wygląda na to, że oba modele biznesowe będą funkcjonować obok siebie, ale w obu przypadkach przetrwają tylko najlepsi.

World of WarCraft najbardziej dochodową grą MMO

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosPabloMG   @   20:02, 18.07.2014
Jakoś to zestawienie nie dziwi, WoW wymaga abonamentu plus opcjonalne mikropłatności i do tego dochodzi sklep internetowy.
0 kudosFox46   @   22:36, 18.07.2014
No już jest a raczej będzie dekada odkąd jest WOW na rynku, wtedy to było coś nowego i świeżego a MMO nie było jakoś super rozwiniętym gatunkiem.