Ubisoft żegna się z Uplay Passport - Assassin's Creed IV: Black Flag jest już od niego niezależny

Ubisoft, wypowiadając wojnę piratom poprzez instalację w swoich wszystkich produkcjach tak znienawidzonego oprogramowania jakim jest Uplay, rozpoczął faktyczną wojnę z piratami.

@ 31.10.2013, 23:08
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc, ps3, xbox 360

Ubisoft żegna się z Uplay Passport - Assassin's Creed IV: Black Flag jest już od niego niezależny

Ubisoft, wypowiadając wojnę piratom poprzez instalację w swoich wszystkich produkcjach tak znienawidzonego oprogramowania jakim jest Uplay, rozpoczął faktyczną wojnę z piratami. O słuszności tej decyzji można by prawić eposy, znajdując argumenty po obu stronach barykady. Francuzi wyraźnie przemyśleli jednak wszystkie dotychczasowe ruchy i dziś oficjalnie ogłosili, iż wycofują się z ograniczeń postawionych przez Uplay Passport oraz, że cała zawartość gry Assassin's Creed IV: Black Flag staje się wolną od "przepustki sieciowej".

Krytyka Ubi tak naprawdę zaczęła się od jednego niefortunnego zdarzenia - gdy postanowili, iż wspomniany Paszport Uplay będzie blokował pojedynczy "ficzer" trybu singleplayer. Chodzi o dodawanie kolejnych statków do floty Edwarda. I choć nie wpływa to w żadnym stopniu na odczucia płynące z obcowania z produkcją, to stanowi dosyć niepokojącą decyzję. Gracze zbojkotowali takie postępowanie, zasypując Ubisoft toną listów karcących firmę za to zachowanie.

Uplay Passport to: funkcja wprowadzona przez Ubisoft, bezpośrednio dotycząca aplikacji Uplay - "steamopodobnego" narzędzia francuskiego giganta, mająca za zadanie w definicji walkę z piratami i handlem używanymi kopiami gier. Przepustka to kod uprawniający pierwszego właściciela tytułu do odpalenia trybu multiplayer w danej produkcji. Osoba nabywająca egzemplarz z drugiej ręki musi już wydać stosowną ilość pieniędzy, by móc bawić się ze znajomymi przez sieć.
Francuzi poszli po rozum do głowy. I nie dość, że uwolnili wszelkie elementy z Assassin's Creed IV: Black Flag, które były uzależnione od Uplay Passport, to w dodatku całkowicie zrezygnowali z tego elementu w swoich przyszłych produkcjach!

Z okazji tego wydarzenia pojawiła się stosowna notka na oficjalnym blogu firmy, w której możemy przeczytać:

"(...) słuchamy naszej społeczności i rozumiemy obawy odnośnie Uplay Passport. Podjęliśmy więc decyzję o całkowitym usunięciu tego mechanizmu z Black Flag. To gwarantuje, że każdy będzie mógł skorzystać do woli z zalet kampanii dla pojedynczego gracza oraz trybu multiplayer wraz całą dodatkową zawartością, bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Co więcej, Uplay Passport nie będzie już częścią żadnej kolejnej gry Ubisoftu.
"

Takie rozwiązanie jest zdecydowanie na plus - jakby nie patrzeć z którejkolwiek strony. Przy okazji także polecam zapoznanie się z naszą recenzją gry Assassin's Creed IV: Black Flag, która pomoże Wam w podjęciu decyzji odnośnie ewentualnego zakupu najnowszego tworu studia Ubisoft Montreal.


Sprawdź także:
Assassin's Creed IV: Black Flag

Assassin's Creed IV: Black Flag

Premiera: 19 listopada 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS4, WIIU, XBOX ONE

Assassin's Creed IV: Black Flag to kolejna odsłona serii gier akcji, opowiadających o bractwie asasynów. Poprzednia odsłona zamknęła historię Desmonda. "Czwórka" przedsta...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTROJANX7   @   23:28, 31.10.2013
Ja to popieram bo to słuszna decyzja.
0 kudosIgI123   @   23:39, 31.10.2013
Oby od tej chwili całkowicie zrezygnowali z tego badziewia.
0 kudosKreTsky   @   01:37, 01.11.2013
No w koncu zrobili cos, co przysluzy sie graczom. Koniec z upierdliwymi oknami ;] Ciekawe co bedzie nastepne, bo nie sadze zeby zostawili gry tak bez niczego.
0 kudosMicMus123456789   @   08:52, 01.11.2013
Rezygnacja z czegoś takiego ok, dobra decyzja, ale co ludziom przeszkadza sam uplay? To prawie to samo co steam.
0 kudosgeass   @   09:50, 01.11.2013
Cytat: MicMus123456789
Rezygnacja z czegoś takiego ok, dobra decyzja, ale co ludziom przeszkadza sam uplay? To prawie to samo co steam.


Myślę, że właśnie w tym tkwi i odpowiedź. PCtowcy od dawna narzekają, że tych steamopodobnych platform jest zdecydowanie za dużo. Jak masz naprawdę imponującą kolekcję gier, w pewnym momencie można zacząć się gubić co się w którym miejscu ma Dumny Nie mówiąc już o pamiętaniu wszystkich haseł, loginów itp.
0 kudosMicMus123456789   @   10:14, 01.11.2013
Ja jakoś nie widzę problemu w posiadaniu trzech "programów" do gier, a tym bardziej nie mam problemu z loginem czy hasłem.
0 kudosgeass   @   10:40, 01.11.2013
Cytat: MicMus123456789
Ja jakoś nie widzę problemu w posiadaniu trzech "programów" do gier, a tym bardziej nie mam problemu z loginem czy hasłem.


Mi chodzi przede wszystkim o Steam'y, Origin'y, UPlay'e, jak i Games for Windows Live, Rockstar Games Social Club czy Square Enix Secure Launcher. Do każdego tego shitu trzeba zakładać konto, znać hasła itd. Codziennie budzę się z wiarą, że to wszystko padnie i w końcu dożyję czasów, że wszystkie gry będę miał na jednym koncie, w jednym miejscu, bez wyskakujących dodatków. Po prostu kliknę graj i tyle. Ty nie widzisz problemu, a mnie, i nie tylko mnie trafia szlag jak tylko o tym pomyślę Dumny
0 kudosMicMus123456789   @   11:32, 01.11.2013
Osobiście mam steama, origina i uplay'a i tyle. Wszystko na pulpicie więc problem gdzie co jest i gdzie jest jaka gra odpada Dumny Oczywiście najwięcej gier jest na steamie, a G4WL odchodzi powoli w niepamięć.
0 kudosgeass   @   11:47, 01.11.2013
Cytat: MicMus123456789
... a G4WL odchodzi powoli w niepamięć.


No i całe szczęście!!! ;)
0 kudosMicMus123456789   @   12:46, 01.11.2013
Mam inne zdanie. Fakt upierdliwa to rzecz, ale dało się wytrzymać i wcale tak dużo gier z tego nie korzystało.
0 kudosFox46   @   13:28, 01.11.2013
I dobrze jednego badziewia mniej jest przynajmniej. Nie wiem po co robią coś z czego szybko zrezygnują, jak już coś robić to z gową. Nie ma sensu wydawać czegoś na zasadzie STEAMA itp: chyba że jest to robione z X potencjałem jak np: Orgin który powoli się rozwija i jest coraz to lepszy.

Games For Windows Live też mógłby być OK tylko Microsot olał sprawę po całości i nie dbał po prostu o niego. A GFWL dawno nie miał żadnej aktualizacji przez co jest jak jest.
Dodaj Odpowiedź