Świat w Dead Rising 3 został zbudowany ręcznie, a zombie są generowane proceduralnie

Nie ma nic gorszego w grze, niż ciągłe oglądanie tych samych postaci, acz pod innymi nazwani, tudzież imionami.

@ 30.09.2013, 12:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
xbox one

Świat w Dead Rising 3 został zbudowany ręcznie, a zombie są generowane proceduralnie

Nie ma nic gorszego w grze, niż ciągłe oglądanie tych samych postaci, acz pod innymi nazwani, tudzież imionami. Na tego typu przypadłość cierpią praktycznie wszystkie tytuły, w których mamy do czynienia z dużą liczbą postaci niezależnych. Po pewnym czasie deweloperom zaczynają się po prostu kończyć pomysły, a w rezultacie mamy modele bliźniaczo do siebie podobne, różniące się w zasadzie tylko drobnostkami - np. inną czapką, lub kolorem podkoszulki. Deweloper odpowiedzialny za grę Dead Rising 3 znalazł rozwiązanie - technikę proceduralnego generowania, dzięki której każde zombie ma być unikatowe.

"Nigdy nie zobaczysz tego samego zombie dwa razy. Wszystkie są generowane proceduralnie: uczesanie, ubranie, kolory, tekstury. Nawet obrażenia: brakujące szczęki, brakujące oczy - wszystko jest dynamiczne. Zbudowaliśmy do tego celu cały system. Nie modelowaliśmy zombie, ale kawałki zombie, a następnie system składa je w całość." - powiedział Mike Jones - producent w firmie Capcom.

Świat w Dead Rising 3 został zbudowany ręcznie, a zombie są generowane proceduralnie
W tym przypadku może być ciekawie, a co ze światem gry? Też jest generowany, jak w przypadku np. serii Diablo? Nie. Tym razem deweloper woli przygotować wszystko osobiście, aby wszystkie lokacje były unikatowe i z charakterem.

"W tym przypadku budujemy wszystko osobiście i staramy się tworzyć nowe elementy. Nie używamy w kółko tych samych tekstur, tak samo nie korzystamy ciągle z tych samych modeli. Każdy budynek, każde wnętrze w Dead Rising 3 jest stworzone ręcznie. Nie zobaczysz tego samego budynku dwa razy."

Czy rzeczywiście tak będzie, przekonamy się wkrótce. Premiera Dead Rising 3 nastąpi bowiem już w listopadzie, wyłącznie na konsoli Xbox One.

Sprawdź także:
Dead Rising 3

Dead Rising 3

Premiera: 22 listopada 2013
XBOX ONE, PC

Dead Rising 3 to kolejna odsłona cyklu firmy Capcom, w którym pierwsze skrzypce grają wszędobylskie Zombie, a główny bohater produkcji stara się przetrwać w obliczu istot...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   17:22, 30.09.2013
Uuu, nie powiem ładnie to brzmi Dumny Ale wiadomo zapowiedź zapowiedzią, a jak to będzie w samej grze sami ocenimy. Ale mimo to brzmi to bardzo obiecująco. Jeszcze bardziej mam ochotę zagrać w DR3, ale niestwty, póki nie będzie na PC nie zagram Dumny
0 kudosFox46   @   20:03, 30.09.2013
Brzmi ok ale jak każdy wie w teorii zawsze wszystko brzmi OK, a w praktyce zazwyczaj zawodzi. Czy tak samo będzie w tej grze ?? przekonamy się niebawem.
0 kudosKreTsky   @   00:21, 01.10.2013
Jeszcze pytanie jak duzo elementow wrzucili do tego systemu, jak nie ma ich za duzo, to zombiaki i tak beda sie powtarzac Szczęśliwy Ale pomysl z generowaniem jest na prawde fajny.