Świat w Dead Rising 3 został zbudowany ręcznie, a zombie są generowane proceduralnie
Nie ma nic gorszego w grze, niż ciągłe oglądanie tych samych postaci, acz pod innymi nazwani, tudzież imionami.
bigboy177 @ 30.09.2013, 12:08
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
xbox one
Nie ma nic gorszego w grze, niż ciągłe oglądanie tych samych postaci, acz pod innymi nazwani, tudzież imionami. Na tego typu przypadłość cierpią praktycznie wszystkie tytuły, w których mamy do czynienia z dużą liczbą postaci niezależnych. Po pewnym czasie deweloperom zaczynają się po prostu kończyć pomysły, a w rezultacie mamy modele bliźniaczo do siebie podobne, różniące się w zasadzie tylko drobnostkami - np. inną czapką, lub kolorem podkoszulki. Deweloper odpowiedzialny za grę Dead Rising 3 znalazł rozwiązanie - technikę proceduralnego generowania, dzięki której każde zombie ma być unikatowe.
"Nigdy nie zobaczysz tego samego zombie dwa razy. Wszystkie są generowane proceduralnie: uczesanie, ubranie, kolory, tekstury. Nawet obrażenia: brakujące szczęki, brakujące oczy - wszystko jest dynamiczne. Zbudowaliśmy do tego celu cały system. Nie modelowaliśmy zombie, ale kawałki zombie, a następnie system składa je w całość." - powiedział Mike Jones - producent w firmie Capcom.
W tym przypadku może być ciekawie, a co ze światem gry? Też jest generowany, jak w przypadku np. serii Diablo? Nie. Tym razem deweloper woli przygotować wszystko osobiście, aby wszystkie lokacje były unikatowe i z charakterem.
"W tym przypadku budujemy wszystko osobiście i staramy się tworzyć nowe elementy. Nie używamy w kółko tych samych tekstur, tak samo nie korzystamy ciągle z tych samych modeli. Każdy budynek, każde wnętrze w Dead Rising 3 jest stworzone ręcznie. Nie zobaczysz tego samego budynku dwa razy."
Czy rzeczywiście tak będzie, przekonamy się wkrótce. Premiera Dead Rising 3 nastąpi bowiem już w listopadzie, wyłącznie na konsoli Xbox One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler