Techland otworzył studio deweloperskie w Kanadzie

Właśnie otrzymaliśmy od wrocławskiego Techlandu informację, z której wynika, że firma otworzyła kolejne studio deweloperskie.

@ 16.08.2013, 13:46
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Techland otworzył studio deweloperskie w Kanadzie

Właśnie otrzymaliśmy od wrocławskiego Techlandu informację, z której wynika, że firma otworzyła kolejne studio deweloperskie. Do obecnie istniejących oddziałów we Wrocławiu oraz w Warszawie dołącza kolejny, usytuowany w Kanadzie, a konkretniej w Vancouver.

Studio nazwane zostało Digital Scapes Studios, a u jego sterów zasiadł jeden z weteranów branży, Marcin Chady, który przez wiele lat pracował w Radical Entertainment (twórcy m.in. serii Prototype oraz gry Scarface) na stanowisku dyrektora technicznego. Prócz niego, z Radical Entertainment przeszło także kilku innych programistów, którzy wspólnie z Marcinem pracować będą nad zupełnie nowymi projektami, jak również wspierać już powstające. Jednym z pierwszych zadań ekipy będzie dostarczanie kluczowych elementów dla powstającej właśnie w Techlandzie gry akcji, zatytułowanej Dying Light. Oczywiście wszyscy są zadowoleni z obrotu spraw, a obie strony całość komentują tak:

"Uruchomienie studia w Kanadzie otwiera przed nami szerokie spektrum nowych możliwości w dziedzinie developmentu gier.” – komentuje Paweł Marchewka, Prezes Zarządu i założyciel Techlandu. Z kolei Marcin Chady dodaje: „Działając w rejonie Vancouver zyskujemy dostęp do obszernego rynku pracy, skupiającego znakomicie wyedukowanych specjalistów.”

Na koniec przypomnę, że Dying Light powstaje na zlecenie firmy Warner Bros.. Gra winna zadebiutować w przyszłym roku, natomiast platformami docelowymi są komputery PC oraz konsole następnej (Xbox One i PlayStation 4) oraz obecnej (PlayStation 3 i Xbox 360) generacji. Produkcja jest największym przedsięwzięciem w historii dewelopera, a prócz niej Techland pracuje też nad kilkoma innymi większymi (np. Hellraid) i mniejszymi (nieujawnione gry na platformy mobilne) projektami.

Pozostaje pogratulować i życzyć powodzenia!


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosVerdungo   @   16:56, 16.08.2013
Tylko pogratulować. Widać że się mocno rozwijają, a do tego jeszcze ekipa od Prototype, ciekaw jestem co z tego wyniknie. Jednak od drugiej strony medalu, znowu nasz rynek pracy bardziej stawia na doświadczone ekipy za granicą, niż na rozwój ludzi w kraju. Chociaż wiadomo, że lepiej zapłacić dwa razy więcej specjaliście, niż 4 razy dłużej edukować kogoś za połowę stawki, tym bardziej, jeżeli stawia się na solidny produkt końcowy Uśmiech Ciekawe czy będą prowadzić jakąś rekrutacje^^
0 kudosFox46   @   18:10, 16.08.2013
No to super teraz może ich gry będą jeszcze lepsze i ich jakość podskoczy jeszcze wyżej to druga moim zdaniem duża firma zaraz po CDP!! która robi fajne gry.
0 kudosKreTsky   @   20:42, 16.08.2013
Daleko ich wywialo ;] No ale niech sie rozwijaja. Nowy "Dead Island" zapowiada sie genialnie, takze oby tak dalej.
0 kudosMicMus123456789   @   09:22, 17.08.2013
Przynajmniej mają dobrych ludzi do pracy ;p Ciekawe jak potoczy się ich współpraca.
0 kudosgregory16mix   @   16:48, 17.08.2013
No to ładnie. Taki ruch oznacza, że się rozwijają. Szkoda tylko że poza granicami Polski, bo już za Polskie studio uważani nie będą Dumny
0 kudospetrucci109   @   10:09, 19.08.2013
Dead Island było cienkie i nudne, a Prototype był jeszcze gorszy niż Dead Island. Aż strach pomyśleć, co wyjdzie jak ekipy, które robiły dwie tak beznadziejne gry spotkają się przy jednym projekcie...
0 kudosMicMus123456789   @   13:41, 19.08.2013
Te w gry w żadnym razie nie były beznadziejne.
0 kudosVerdungo   @   14:09, 19.08.2013
Moim zdanie Dead Island nie był złą grą, ale tez nie rewelacyjna, taki sobie średniak z rożnymi topornościami. A co do Prototype'a, cóż pograłem tylko chwile, ale jak dla mnie to dobra gra.
0 kudosAlexGames   @   18:06, 19.08.2013
Decyzja o utworzeniu Digital Scapes Studios w Kanadzie nie jest przypadkowa. Lokalny rząd lubi dopłacać do wszystkich przejawów napędzania ich przemysłu. Gry można robić za niemalże darmo, firmy za pół darmo. Jak przeczytałem notatkę prasową to moją pierwszą myślą było: "No dobra, oni też". Potem usiadłem i pomyślałem: "Kurcze, przecież Techland to bodaj najlepiej trzymająca się firma w Polsce. Nie osiągnęli takiego postępu jak City Interactive. Nie zrobili popularnych gier niezależnych jak 11 bit studios. Nie jest o nich tak głośno jak o CD-Projekt RED. Każdy jednak wie, że to oni stworzyli Dead Island, grę, która mimo wielu błędów, podobała się ludziom. Teraz idą za ciosem rozwijając ideę z Dyling Light. W Kanadzie. Blisko największego rynku świata. To nie może się nie udać.
0 kudosWejer1910   @   22:36, 26.08.2013
niech, kombinują, jak wyże napisał kolego Alex,
Cytat: AlexGames
Gry można robić za niemalże darmo, firmy za pół darmo.
. oby nie spadli z jakością
Dodaj Odpowiedź