Kiepska sprzedaż The Darkness II. Planowane dodatki trafiają do kosza
Oryginalność nie zawsze popłaca, o czym najdobitniej przekonali się pracownicy studia Digital Extremes.
bat2008kam @ 05.12.2012, 08:30
Bartek "bat2008kam"
pc, ps3, xbox 360
Oryginalność nie zawsze popłaca, o czym najdobitniej przekonali się pracownicy studia Digital Extremes. Ekipa odpowiadająca za tegoroczne The Darkness II postanowiła nie iść utartym schematem i stworzyć FPS-a, w którym znacznie ważniejszym elementem, niż eksterminacja przeciwników za pomocą karabinu, jest historia oraz wykorzystywanie specjalnych zdolności. Całość charakteryzowała się mrocznym klimatem, na co wpływ miała przygaszona paleta barw oraz niezwykle krwiste potyczki. Latające kończyny i odpowiednie zaplecze fabularne nie zapewniły grze sukcesu komercyjnego – okazuje się bowiem, że sprzedała się ona w niezwykle niskim nakładzie.
Z danych przedstawionych przez portal Video Game Charts wynika, że na całym świecie zdołano opchnąć zaledwie 540 tysięcy egzemplarzy. 250 tysięcy powędrowało do posiadaczy Xboxów 360, 200 tysięcy zadomowiło się w czytnikach PlayStation 3, a pecetowcy nabyli 90 tysięcy kopii. Nic dziwnego, że wydawca podjął decyzję, by przerwać prace nad produkcją DLC, gdyż dodatki i tak nie znajdą zadowalającego grona odbiorców.
Jakiś czas temu sieć obiegła wieść, że studio Digital Extremes przymierza się do stworzenia trzeciej części mrocznego cyklu. Mam nadzieję, że 2K Games da utalentowanej ekipie zielone światło – i to pomimo faktu, że o zysk będzie niezwykle ciężko.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler