Zwolnienia w id Software - winowajcą jest RAGE?

Zeszłoroczny RAGE, choć długo wyczekiwany i budzący przed premierą spore nadzieje, okazał się dość znacznym zawodem, chociażby przez to, że grę zjadły liczne bugi, niekiedy uniemożliwiające graczom rozgrywkę tuż po premierze.

@ 11.01.2012, 19:30
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360


Zeszłoroczny RAGE, choć długo wyczekiwany i budzący przed premierą spore nadzieje, okazał się dość znacznym zawodem, chociażby przez to, że grę zjadły liczne bugi, niekiedy uniemożliwiające graczom rozgrywkę tuż po premierze. Czy to powód zwolnień w studiu id Software?

Według ustaleń serwisu Joystiq, z pracą pożegnała się część kadry odpowiedzialna właśnie za wspomniany tytuł, tworzony pod okiem branżowej legendy - Johna Carmacka. Nie wiadomo ile osób straciło posadę, ale skoro o sprawie zrobiło się głośno, to na pewno nie był to pojedynczy przypadek. Jak twierdzi wydawca, a zarazem właściciel studia, firma Bethesda Softworks, to tylko roszady na stanowiskach, normalne w tym biznesie.

Zwolnienia w id Software - winowajcą jest RAGE?
Nieskutecznych pracowników więc się pozbyto, a inwestor poszukuje na ich stanowiska nowych kandydatów. Skoro ktoś nawalił, a jak pokazało RAGE - tak właśnie się stało - to takie posunięcie ze strony wydawcy wydaje się być uzasadnione. Kluczowe jest tutaj zapewnienie firmy - "Prace nad kolejnymi grami id Software są kontynuowane bez żadnych zagrożeń". Czyli możemy spać spokojnie, bo według tych słów roszady nie wpłyną na proces dewelopingu DooM 4, nad którym pracują obecnie Carmack i spółka.

Sprawdź także:
RAGE

RAGE

Premiera: 04 października 2011
PC, PS3, XBOX 360

RAGE to gra stworzona przez firmę Id Software, która swoim klimatem nawiązuje do słynnego filmu "Mad Max". Program w przeciwieństwie do innych produkcji wspomnianej firmy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosseba9414   @   19:41, 11.01.2012
Wcale bym się nie dziwił gdyby winny był RAGE. Spodziewałem się znacznie więcej po tej grze
0 kudosDante41k   @   19:46, 11.01.2012
A ja się nie zawiodłem na Rage. I tak nie grałem w momencie premiery, tylko odczekałem trochę aż cena spadnie. Wtedy już nie było problemów z teksturami. Była to typowa gra od Id Software. Szybka, napakowana akcją i przyjemna.
0 kudosIgI123   @   20:23, 11.01.2012
To na pewno przez RAGE. Ciężkie czasy dla id nastały... To już nie to co kiedyś, kiedy w dziedzinie FPS'ów nikt nie mógł im podskoczyć
0 kudosgregory16mix   @   20:48, 11.01.2012
W sumie nic dziwnego. Czysto ekonomiczne i biznesowe podejście do sprawy. Nie potrzebne z tego obi się jakąś aferkę. Może i lepiej, może nie dostaniemy zbugowanego Doom4Szczęśliwy
0 kudosdudek90r   @   21:27, 11.01.2012
W sumie nie zdziwiłbym się gdyby ta sytuacja nastała przez RAGE. Gra nie tyle co do dupy bo osobiście bardzo fajnie się grało tylko że bardzo duża ilość błędów była np: znikająca grafika. Gdy to info dostali moi znajomi zrezygnowali z zakupu gry. Podobnie mogło być z dużą ilością ludzi i sprzedaż się nie udała. Dlatego uważam że wina tych zwolnień to RAGE
0 kudosMicMus123456789   @   21:38, 11.01.2012
Szkoda, ale pierwszy raz przyznam że to było uzasadnione. Zamiast Doom 4 wolał bym Rage 2 Dumny
0 kudosLoczek3545   @   22:15, 11.01.2012
Jak to naprawdę przez RAGE to najlepsze posunięcie ze strony pracodawcy bo naprawdę zawalili robotę na maxa. Co prawda grałem tylko w demo na X'e ale to mi wystarczyło by zobaczyć błędy Poirytowany . I jakoś tak nudno było jak dla mnie, jak bym miał grać w pełną to nie dotrwał bym do końca Dumny .
0 kudosjohnny11fingers   @   23:48, 11.01.2012
Rage wyszło za późno. Gdyby zdążyli przed Borderlands i uniknęli bugów wszystko mogłoby się ułożyć inaczej.

Co do roszad, może i słusznie, że pozbywają się "artystów" kodu na rzecz właściwych ludzi.
0 kudosjabcko   @   00:43, 12.01.2012
A ja sądzę, że te jednak bardzo zauważalne (grałem na PS3) bugi, są najzwyczajniej wynikiem presji czasowej. Bo teraz jest taka polityka "wydajemy gry szybko, mocno i jak najwięcej..., aha i żeby jeszcze były innowacyjne i w ogóle super i mają się sprzedawać w milionach egzemplarzy". Uważam, że nie mieli po prostu długiej osi czasowej na dopracowanie kodu, bo nie uwierzę w to że tacy kozacy z branży i legenda gatunku wypuścili grę w pełni świadomi jej błędów i z przekonaniem "a może nie nikt się nie zorientuje i paczkę się wypuści i będzie gites". A zwolnienia lecą bo to już takie czasy i standardowo ktoś winny musi być, a kto ma być jak nie zwykli pracownicy. Takie me zdanie jest proszę ja was bardzo Puszcza oko
0 kudosFox46   @   02:12, 14.01.2012
Prawidłowo, wydali dobrą grę ale za bugi powinno się płacić w ten sposób. WE końcu ten kto kupuję to wymaga dobrej gry a nie zbugowanej gry która nie pozwala grać.
Dodaj Odpowiedź