Znamy zwycięzców Indie Game Challenge 2011.
Gry niezależne, tworzone przez studia nie posiadające ogromnego budżetu, zdobywają ostatnimi czasy sporą popularność.
Dirian @ 14.02.2011, 19:15
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, xbox 360
Gry niezależne, tworzone przez studia nie posiadające ogromnego budżetu, zdobywają ostatnimi czasy sporą popularność. Takie tytuły jak Limbo, Braid czy Machinarium znane są niemal każdemu, kto choć trochę interesuje się rynkiem gier komputerowych, bądź po prostu lubi pograć w produkcje indie. Dla twórców takich szpili organizowane są wszelakiej maści konkursy, motywujące ich do działania. Jednym z nich jest Indie Game Challenge, a wyniki za najnowszą edycję prezentujemy poniżej.
- Główna nagroda i 100 tys. dolarów w kategorii profesjonalnej: Limbo, producent: Playdead
- Główna nagroda i 100 tys. dolarów w kategorii nieprofesjonalnej: Inertia, producent: Team Hermes
- Nagroda serwisu Kongregate: Synom, producent: ZZZ Games
- Nagroda za stronę techniczną i 2,5 tys. dolarów: Inertia
- Nagroda za stronę artystyczną i 2,5 tys. dolarów: Limbo
- Nagroda za najlepszą rozgrywkę i 2,5 tys. dolarów: Inertia
- Nagroda od graczy (na podstawie publicznego głosowania) i 10 tys. dolarów: Inertia
Do finału dostały się także: Confetti Carnival, Spirits, Fortix 2, Solace, Hazard: The Journey of Life, Subsonic, Monaco: What’s Yours is Mine, Q.U.B.E., and Vanessa Saint-Pierre Delacroix & Her Nightmare.
Jak widać, nagrody są ciekawe, a przecież to nie jedyny konkurs, dzięki któremu twórcy gier niezależnych wzbogacili swoje portfele. Nam wypada życzyć im powodzenia w dalszych projektach, a także liczyć na to, że w tym roku również zobaczymy jakieś ciekawe tytuły indie, bo przecież często są to produkcje bardzo grywalne, a do tego dostępne za darmo, bądź za symboliczną kwotę.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler