Age of Empires Online: szczegóły dotyczące systemu mikropłatności.

Gdy zapowiadano Age of Empires Online twórcy obiecywali, że tytuł będzie darmowy, a zawarty system mikropłatności na tyle zbalansowany, by gracze płacący nie dominowali nad tymi, którzy płacić nie mają zamiaru.

@ 26.01.2011, 14:08
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Age of Empires Online: szczegóły dotyczące systemu mikropłatności.

Gdy zapowiadano Age of Empires Online twórcy obiecywali, że tytuł będzie darmowy, a zawarty system mikropłatności na tyle zbalansowany, by gracze płacący nie dominowali nad tymi, którzy płacić nie mają zamiaru. Po wielu miesiącach milczenia, Microsoft podał wreszcie konkrety dotyczące sposobu funkcjonowania opłat. Czy dotrzymali obietnicy? Sprawdźcie sami.

W przypadku zabawy za darmo otrzymamy:

- możliwość grania każdą z dostępnych nacji;
- nowe, rozbudowane dodatki;
- opcję udziału w bitwach, wypełniania misji i czatowania z graczami;
- zdolność budowania i pokazywania światu swojego własnego miasta;
- dostęp do różnych upiększeń, dzięki którym nasze imperium będzie wyjątkowe.

Dla osób korzystających z mikropłatności twórcy przygotowali zaś:

- rzadkie i epickie przedmioty, które wzmocnią nasze jednostki i nadadzą im unikatowy wygląd;
- dostęp do Holu Doradców, w którym będzie można odblokować unikalne jednostki, np. Uzbrojone Słonie, a także uzyskać specjalne Moce Cywilizacyjne;
- Drzewka Nauki, umożliwiające dodatkowy rozwój naszej cywilizacji, m.in. uzyskamy dostęp do bonusów w postaci samoleczących się oddziałów, czy surowców, które będą generowane przez naszych poddanych przy użyciu rynku;
- bardziej rozbudowany tryb walki PvP - dodatkowe ustawienia bojów, łatwiejsze zapraszanie przyjaciół do wspólnej gry;
- dodatkowe miejsce w ekwipunku na przedmioty;
- więcej warsztatów, które pozwolą na szybsze i łatwiejsze tworzenie niezbędnych do rozwoju cywilizacji narzędzi;
- możliwość tworzenia własnych przedmiotów, które zostaną przydzielone odpowiednio do 7 różnych kategorii;
- sklepy Miejskie, pozwalające sprzedawać innym graczom wykonane przez nas rzeczy;
- punkty Imperialne, dzięki którym zakupimy ekskluzywne przedmioty. Punkty te są nagrodą dla graczy, którzy będą posiadali więcej, niż jedną cywilizację.

Age of Empires Online: szczegóły dotyczące systemu mikropłatności.

Niestety Microsoft nie podał cennika wyżej wymienionych przyjemności. Wiemy jedynie, że nie trzeba będzie się bawić w kupowanie wszystkiego pojedynczo, wystarczy zakupić Premium Civilization Pack, by cieszyć się wszystkimi dodatkami, jakie oferują nam twórcy.

Jak sami widzicie możliwości konta darmowego są znacznie ograniczone. Fakt, wciąż będziemy mogli rozwijać naszą cywilizację, ale czy nie okaże się w pewnym momencie, że owy postęp stanie w miejscu, a bez płacenia realną walutą ani rusz? Miejmy nadzieję, że nie, ale to, standardowo, okaże się dopiero po premierze, która jeszcze w tym roku.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   23:16, 26.01.2011
Obiecywali, obiecywali, a skończyło się jak zawsze. Granie w darmową wersję będzie przypominało co najwyżej demo, w które można pograć z godzinę, ale potem szybko się nudzi. Nie wydaje mi się, żeby w ogóle możliwe było takie zbalansowanie mikropłatności, aby "darmowi" gracze nie byli od razu pokonywani przez tych płacących.
0 kudososkarsom   @   20:23, 27.01.2011
Zgadzam się z Ravnarem. Początkowo myślałem, że to może być nawet fajne, ale teraz stwierdzam podobnie.