Oto gra, która dostosuje się do umiejętności jej posiadacza!
Odkąd w grach wideo wprowadzono opcję Difficulty level (a stało się to już jakiś czas temu) ich użytkownicy stanęli przed szansą wskazania trybu "easy", "medium" i "hard", lub kilku wariacji tych opcji.
Tru @ 10.09.2010, 11:02
Mateusz "Tru" Prawda
pc
Odkąd w grach wideo wprowadzono opcję Difficulty level (a stało się to już jakiś czas temu) ich użytkownicy stanęli przed szansą wskazania trybu "easy", "medium" i "hard", lub kilku wariacji tych opcji. Wszystko sprowadzało się do dokonania właściwego wyboru i odrobiny szczęścia, bo choć w niektórych produkcjach istnieje możliwość zmiany decyzji w trakcie rozgrywki, inne, szczególnie starsze tytuły takich udogodnień nie oferują, co w przypadku utknięcia w którymś momencie wymusza rozpoczynanie całej zabawy od początku.
Zapewne sprawa rozwiązania tego problemu zaprzątała głowy wielu developerów, ale pewną, może niezbyt odkrywczą, za to skuteczną metodę udało się opracować amatorom. Sposób jej działania przedstawia produkcja Infinite Mario, która na pierwszy rzut oka przypomina kolejne najzwyklejsze przygody hydraulika. Różnica polega na tym, że w zależności od tego jak nam idzie (czynniki brane pod uwagę to m.in. prędkość przechodzenia poziomów czy ilość straconych żyć) algorytm będzie potrafił wygenerować różne plansze. Nie trzeba się chyba przypatrywać dwóm powyższym obrazkom, aby zobaczyć różnicę.
Jeśli sami chcecie przetestować tytuł, to zarówno samą grę w formacie .jar, jak i schemat sterowania znajdziecie tutaj. Czy jest to droga, którą powinny obrać inne produkcje?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler