BattleForge pierwszą grą z obsługą DirectX 11!
Połowa gier nie jest jeszcze w stanie wykorzystać tego, co oferują biblioteki DirectX 10, jednakże marketing bezmyślną machinę pcha do przodu i już pojawiła się pierwsza produkcja, potrafiąca użyć DX z numerkiem 11.
Redmeer @ 06.10.2009, 18:39
"Redmeer"
pc
Połowa gier nie jest jeszcze w stanie wykorzystać tego, co oferują biblioteki DirectX 10, jednakże marketing bezmyślną machinę pcha do przodu i już pojawiła się pierwsza produkcja, potrafiąca użyć DX z numerkiem 11. Mniejsza, że mało kto ma teraz kartę graficzną z obsługą tegoż standardu.
Pierwszy taki tytuł jest, o dziwo, darmowy. Konkretyzując, chodzi o BattleForge - mix strategii oraz karcianki, stworzony przez studio Phenomic, pod egidą EA. Od dziś ludzie posiadający w swych piecach najnowsze karty ATI z DX 11 (ma ktoś takowe?) mogą podziwiać całkiem nową jakość grafiki.
Tyle mówią sami developerzy. Patrząc trzeźwym okiem, generalnie usprawnienia strony wizualnej to głównie świeże wodotryski o skomplikowanych nazwach oraz znikomym oddziaływaniu na całokształt. Nie wiem jak wy, ale mnie osobiście dodanie high definition ambient occlusion (HDAO) jakoś nie podnieca nadmiernie. Co więcej, po prezentacji screenów z innych produkcji kreowanych pod DX 10.1 i DX 11 widać, że takie przejście to tylko wyciąganie z klienta pieniędzy. Całe szczęście, iż BattleForge bezproblemowo zadziała i na starych blaszakach, więc wcale nie musimy kupować grafy za kupę forsy, by dalej się bezproblemowo bawić (tym razem jest znośnie, gorzej jak jakiś tytuł nie otrzyma wstecznej kompatybilności i DX 11 będzie wymagany. Wtedy już tylko zapłakać nad swym losem można).
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler