Darksiders: Wrath of War (XBOX 360)

ObserwujMam (28)Gram (8)Ukończone (13)Kupię (7)

Darksiders: Wrath of War (XBOX 360) - recenzja gry


@ 21.01.2010, 16:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



Nie przebiega on co prawda z użyciem tylko jednego przycisku jak to np.: miało miejsce w Assassin’s Creed, ale nie jest też tak wyrafinowany i rozbudowany jak w najznamienitszych legendach gatunku. Największy problem tkwi w tym, że liczba kombosów jest bardzo ograniczona. Część z nich możemy realizować już na początku, kolejne kupujemy natomiast za zbierane w trakcie walk dusze. W sumie sekwencji jest kilkanaście i w późniejszych rozdziałach nie pojawiają się już nowe. Przez sporą część zabawy dysponujemy więc tym samym zestawem uderzeń. To drobne niedociągnięcie rekompensują na szczęście trzy podstawowe rodzaje broni, wspomniana wcześniej rękawica oraz umiejętności specjalne. Gdyby nie to, że po podliczeniu jest tego sporo, system walki byłby bez wątpienia mniej emocjonujący. Same kombosy prezentują się natomiast genialnie. Z każdego z nich czuć potęgę, a Wojna podczas wyprowadzania uderzeń jest wspaniale animowany. Atrakcyjnie wyglądają również scenki, służące wykańczaniu bliskich śmierci oponentów. Niestety zabrakło QTE – po prostu wszystkie „dobicia” są w pełni skryptowane i nie wymagają ingerencji gracza.

Bardzo ważnym elementem każdego systemu walk jest sterowanie. Wspomniałem wcześniej, że Darksiders nie ogranicza gracza do wciskania tylko jednego przycisku. W sumie mamy ich kilka. Jeden odpowiedzialny za podstawowe wyprowadzanie ciosów, drugim uderzamy przy pomocy rękawicy, trzeci służy do unikania ataków wroga, a czwartym namierzamy oponentów w celu dokładniejszego wymierzenia kary. Mamy też możliwość blokowania, przemiany w potężniejszą postać, oraz intuicyjny system wyboru magii i zgromadzonych przedmiotów. W sytuacji krytycznego poziomu zdrowia wystarczy dosłownie jedna sekunda by je uzupełnić. Sterowanie jest intuicyjne, łatwe i zarazem dynamiczne. Nasz protagonista błyskawicznie reaguje na wszystkie wydawane mu polecenia, przez co mamy wrażenie bezpośredniego uczestnictwa w rozgrywce!

Darksiders: Wrath of War (XBOX 360)

Mimo że pełne walk, najnowsze dzieło studia Vigil to nie tylko mordobicie. Istotne jest też zwiedzanie terenów gry i rozwiązywanie napotkanych problemów natury logiczno-przestrzennej. Podobnie jak to ma miejsce w serii God of War, na gracza czeka wiele łamigłówek, przełączników, przycisków i pomostów. Co ważne, zagadki nie ograniczają się tylko do biegania w poszukiwaniu odpowiednich dźwigni. Niejednokrotnie trzeba faktycznie wysilić szare komórki by otworzyć drogę do przodu. Kilka razy zdarzyło mi się nawet przyciąć na krótki moment, aczkolwiek nie towarzyszy temu frustracja. Miast się stresować, lepiej chwilę pomyśleć, a rozwiązanie samo wskoczy do głowy.

Cały świat w Darksiders podzielony został na szereg swego rodzaju dystryktów. Każdy z nich to odmienny krajobraz, wystrój i struktura. Mamy zatem ulice zdewastowanego miasta, podziemia, fabrykę, pustynię, piękny ogród, a nawet potężną wieżę, z równie imponującym rezydentem. Wszystkie miejsca przytłaczają rozmiarami. Widać gro szczegółów, a same projekty cechuje rozbudowanie i finezyjna architektura. Widać, że departament graficzny Vigil tworzy ekipa prawdziwych pasjonatów. Nic nie jest wrzucone na siłę.


Screeny z Darksiders: Wrath of War (XBOX 360)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudososkarsom   @   16:30, 21.01.2010
Szkoda że tylko na konsole ta gra. Jak by była na PC bym sobie kupił.
0 kudosKawira   @   16:49, 21.01.2010
Brzmi jak klon DMC i to nawet całkiem udany. Tez bym sobie pobiegał Jeźdźcą Apokalipsy Uśmiech
0 kudosAssassin-Creed   @   20:29, 21.01.2010
Gra bardzo fajna jak widziałem na filmikach najbardziej spodobały mi się combosy i triki
0 kudosbron3k   @   09:27, 22.01.2010
myślę, że Vigil nie skupi się tu zbytnio na skomplikowanej fabule (a takie komentarze już się pojawiały), ale liczę na ciekawą rozgrywkę i zróżnicowany przebieg walk (wcześniej wspomniane combosy). gra nie będzie hitem jak kolejny God of War, ale uważam, że można zwrócić uwagę i na tę propozycję.
0 kudosSpiderLoc   @   13:17, 22.01.2010
Oglądałem filmiki i gra całkiem dobra tylko szkoda że na konsole Smutny
0 kudospatrykj123   @   13:25, 22.01.2010
No zagrał bym w to oczywiście jagby wyszło na PC nie wiem napewno gra będzie super Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   08:20, 23.01.2010
gra jest genialna i faktycznie szkoda że tylko na konsole
0 kudosRUSIN997   @   11:03, 24.01.2010
gralem u kumpla i wedlug mnie ta gra blyszczy tylko grafa
0 kudosdam_1993   @   00:02, 17.02.2010
Grałem u kolegi naprawde super. Jutro pożyczam (mam ferie :-) Z czystym sumieniem moge polecić wszystkim. pzdr
0 kudosFrancuz5   @   20:47, 29.03.2010
Mam Darksiders od niedawna i jak narazie to jest zajebi...!!! Szczęśliwy. Planowałem kupić Dantes Inferno, ale zasugerowałem się recenzją obu gier na portalu. Pewnie i tak w przyszłości kupię DI, a póki co to polecam Darksiders wszystkim graczom.
0 kudosflp6   @   17:18, 03.05.2010
Na PC już wychodzi. Poczekam jeszcze na recenzję z CDA czy lepsze na PC czy konsole to zadecyduję. Na tą grę czekam już BARDZO długo.
Dodaj Odpowiedź