Resistance: Burning Skies (PS Vita)

ObserwujMam (5)Gram (0)Ukończone (5)Kupię (1)

Resistance: Burning Skies (PS Vita) - recenzja gry


@ 09.06.2012, 11:34
"BystrzaQ"


Oprócz zabawy w trybie dla pojedynczego gracza, szpila oferuje sieciowy multiplayer. Do wyboru mamy trzy tryby - Deathmatch, Team Deathmatch oraz Survival (walczymy z nadciągającymi falami przeciwników). Zbyt skromna liczba opcji sieciowych, limit do ośmiu osób i cztery niezbyt wyszukane mapy nie są w stanie podnieść oceny końcowej. Szkoda, bo pozycja miała całkiem dobre predyspozycje do tego, aby zostać przynajmniej sieciowym FPS-em, głównie dzięki całkiem ciekawemu systemowi rozwoju bohatera czy wyszukanym broniom, co w połączeniu z dodatkowymi trybami rozgrywki na pewno korzystnie wpłynęłoby na ogólny odbiór gry, a tak, jest tylko przeciętnie.

Resistance: Burning Skies (PS Vita)

Kolejnym zawodem jest oprawa wizualna. W porównaniu z Uncharted: Złota Otchłań, dzieło Nihilistic prezentuje się po prostu brzydko. Zarzut tyczy się głównie słabych tekstur otoczenia oraz przenikających się obiektów. W najsłabszych momentach grafika przypomina tą z czasów PSP, a sądziłem, że te czasy mamy już dawno za sobą. Lepiej za to wypada animacja, nie dane mi było zauważyć żadnych większych chrupnięć czy przycięć. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w grze zablokowano możliwość robienia screenów podczas rozgrywki, co jakoś specjalnie nie dziwi. Sytuacji nie ratuje nawet dźwięk – bronie często brzmią jak zabawki dla dzieci, a nie jak futurystyczne giwery siejące postrach na polu walki. W kwestii audio, trzeba wspomnieć, iż produkcja została w pełni zlokalizowana, ale kwestie dialogowe czasami brzmią jakby były wyuczone na pamięć. Do tego zdarzają się mniejsze albo większe babole językowe. W ogólnym rozrachunku nie jest najgorzej, ale zawsze jest nad czym popracować i co poprawić.

Resistance: Burning Skies (PS Vita)

Podsumowując, Resistanance: Burning Skies jest na swój sposób produkcją przełomową - to pierwszy FPS na PSV, ale nic poza tym. Piątej odsłonie serii niestety nie poświęcono należytej uwagi, przez co praktycznie na każdym kroku widoczny jest minimalizm – krótka kampania, skromny multiplayer i uboga warstwa audiowizualna. Tytuł nie skradł mojego serca, co wcale nie oznacza, że to jest to produkcja beznadziejna. Jeśli dysponujecie chwilą wolnego czasu, gdy akurat wybieracie się do szkoły czy pracy i liczycie na niezobowiązujące sieczkę, to powinniście przemyśleć zakup tej gry, ale na pewno nie teraz. Poczekajcie aż będzie w promocyjnej cenie, za mniej więcej połowę tego, co obecnie życzy sobie wydawca.


Długość gry wg redakcji:
5h
Długość gry wg czytelników:
5h 40min

oceny graczy
Przeciętna Grafika:
Graficznie Resistance na Vite jest przynajmniej o klasę gorsze niż Uncharted. Średnie modele postaci i jeszcze gorsze tekstury otoczenia przywodzą na myśl gry z PSP.
Dobry Dźwięk:
Dźwiękowo też nie jest rewelacyjnie, bo bronie brzmią plastikowo, a kwestie dialogowe sztucznie. Całość ratuje polska lokalizacja, dubbing wypadł nie najgorzej.
Dobra Grywalność:
Podstawowe mechanizmy rozgrywki FPS-a znane z konsol stacjonarnych zostały na PSV przeniesione bez większych strat jakościowych. Gra z użyciem gałek przynosi radość.
Dobre Pomysł i założenia:
Według zapewnień twórców, mieliśmy dostać pierwszego prawdziwego FPSa na PS Vitę. W tym przypadku obietnice mają się nijak do jakości produktu końcowego.
Przeciętna Interakcja i fizyka:
Samobójstwa podczas korzystania z touchscreena nie są rzadkością. Irytuje też fakt, że niektóre z broni wymagają korzystania z ekranu dotykowego, co jest niewygodne.
Słowo na koniec:
Na barkach kolejnej odsłony serii Resistance spoczął obowiązek uświadomienia graczy, że PSV to idealna platforma dla FPS-a. Niestety nie wszystko wypaliło.
Werdykt - Przeciętna gra!
Screeny z Resistance: Burning Skies (PS Vita)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosrewen.   @   13:35, 09.06.2012
Mam wrażenie, że i tak za wysoką notę ta gra dostała. Resistance zawsze był dobry, ale tutaj się nie pochwalił niczym z czego go znam.
0 kudosdudek90r   @   17:51, 09.06.2012
Czyli zamiast mający wypalić pomysł na Resistance na PSV dał kompletną klape....a szkoda, myślałem że coś z tego będzie a tutaj masz ci los... Poirytowany
0 kudosBlackAlbum   @   21:32, 09.06.2012
@UP Ja również miałem nadzieję, że będzie to tytuł przełomowy, jeżeli chodzi o kieszonsolki. Zastanawiałem się nawet nad kupnem tejże platformy dla Resistance (oczywiscie nie tylko, ale on mial byc punktem przekonywującym), ale wyszła pupcia. Szkoda, wielka szkoda - ogromny potencjał, ogromne nadzieje, ogromna klapa Smutny
0 kudosBystrzaQ   @   09:32, 10.06.2012
Może ten miesiąc nie będzie aż taki straszny dla posiadaczy Vity, na półkach sklepowych w połowie czerwca pojawi się Gravity Rush, świetnie oceniana przez dziennikarzy produkcja Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   19:25, 10.06.2012
Szkoda, że gra nie spełniła wszystkich oczekiwań. Szkoda, że twórcy nie mogli sobie odpuścić korzystania z ekranów dotykowych.
0 kudosbat2008kam   @   20:16, 10.06.2012
Cytat: BystrzaQ
Może ten miesiąc nie będzie aż taki straszny dla posiadaczy Vity, na półkach sklepowych w połowie czerwca pojawi się Gravity Rush, świetnie oceniana przez dziennikarzy produkcja Uśmiech

No i bajeczne LittleBigPlanet, debiutujące ponoć 26 czerwca ;)

Co do Resistance - nie ukrywam, że jestem zawiedziony. Tytuł w zapowiedziach figurował jako ''system seller'', a solidność, jakim od zawsze charakteryzował się cykl tylko potęgowała uczucie oczekiwania. Niestety, ostatecznie produkcja zawiodła, co jest o tyle smutne, że to ponoć ostatni Resistance w historii. Trójka dedykowana PS3 sprzedała się fatalnie, co sprawiło, że Sony podobno myśli o całkowitym porzuceniu marki.

I pomyśleć, że dedykowany PSP Resistance Retribution to taka dobra gra... Burning Skies z pewnością byłoby lepsze, gdyby odpowiadał za nie wewnętrzny deweloper, a nie anonimowe Nihilistic Software.
0 kudossenek323   @   07:23, 11.06.2012
To wygląda jak jakaś tania maszynka do zarabiania kaski przez gameloft, poprzez kupowanie obrazków broni, aby zdobyć obrazki odznak. Po przeczytaniu recenzji, zrozumiałem nie pomyliłem się.
0 kudosPietek=)   @   17:19, 11.06.2012
Żeby napisać że gra ZAWIODŁA to trzeba zagrać osobiście.
Sama recenzja wpływa w jakiś sposób na odbiór tego tytułu ale nie ukrywam że nawet tak niska nota mnie nie odstraszy od przetestowania w przyszłości tego tytułu. Puszcza oko

0 kudosSzymono111   @   21:13, 11.06.2012
Ogromny potencjał,niewykorzystany w pełny. Może kolejna część będzie bardziej fajna,lecz nie wiem czy sprzedaż zachęci twórców.
0 kudossenek323   @   21:28, 11.06.2012
Skoro macie takie wymagania spróbuję jakoś dorwać tego gniotka, cóż za pewne redaktor kłamie mwahahah
Dodaj Odpowiedź