Need for Speed 2015 (PS4)

ObserwujMam (30)Gram (7)Ukończone (8)Kupię (6)

Need for Speed 2015 (PS4) - recenzja gry


@ 08.11.2015, 20:09
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Jak już jestem przy narzekaniu, to jeszcze kilka innych problemów, nie licząc wspomnianych oszukujących oponentów, rzecz jasna. Kolejny kłopotliwy element związany jest ze sposobem, w jaki wskazywana trasa. Ścieżka przejazdu pojawia się w zasadzie wyłącznie na nawierzchni drogi oraz na mini mapie. Ze względu na to, że akcja rozgrywa się wyłącznie w nocy, zdarzało mi się, np. że podjeżdżając pod jakąś górkę, nie wiedziałem, że zaraz za nią jest zakręt. Wypadałem wtedy z trasy, tracąc cenne sekundy. Jedynym sposobem na to, aby tego uniknąć jest zerkanie na mini-mapę, co niestety nie jest najlepszym rozwiązaniem. Szkoda, że deweloperzy nie umieścili gdzieś jeszcze jakiś strzałek, jak to było w oryginalnym Underground.

Idąc dalej, problemy sprawiają różne inne drobne elementy wystroju. Czy to jakieś słupki, czy barierki. Ich także często nie widać i są powodem frustracji. Bezsensownym jest dla mnie to, że twórcy oczekują, iż grający na pamięć wyuczy się wszystkich przejazdów. Dlaczego nie stawiają na umiejętności, tylko powtórzenia? Tego nie zrozumiem nigdy. Na szczęście w tym momencie moje narzekanie się kończy. Reszta zabawy wywołuje jak najbardziej pozytywne emocje.

Pozytywne doznania zapewnia też oprawa audio-wizualna. Dźwięk to przede wszystkim dynamiczna muzyka oraz fantastycznie odwzorowane brzmienie silników, łącznie z różnymi drobnymi niuansami, docierającymi spod maski za sprawą zmodyfikowanych dolotów, sprężarek oraz nitro. Poszczególne odsłony Need for Speed zawsze brzmiały wyśmienicie i najnowsza nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem. Jest naprawdę wybornie.

Tak samo zresztą jest w przypadku oprawy wizualnej. Mimo że jest ciemno i nie wszystkie tekstury powalają gdy stoimy w miejscu, podczas jazdy całość wygląda niesamowicie. W oddali widać latarnie i podświetlone okna, w nawierzchni odbija się otoczenie, a samochody to klasa sama w sobie. Są one przygotowane z dbałością o najmniejsze szczegóły, co na pewno nie było łatwe, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż wszystkie można modyfikować wizualnie, dokładając nowe elementy lub wymieniając istniejące. Silnik Frostbite, opracowany przez DICE, sprawdził się po raz kolejny świetnie. Choć należy wspomnieć o pewnych drobnych spadkach płynności animacji. Nie są one mocno zauważalne, ale zdarza się okazyjnie, że gra delikatnie zwolni, tracąc około 3-5 ramek/s.

Sumując, najnowszy Need for Speed nie jest rewolucją, ale gra daje nadzieję na to, że Electronic Arts ma wreszcie wizję rozwoju serii. Myślę, że będzie ona ponownie szanowana, jeśli deweloper skupi się na udoskonalaniu modelu jazdy, dodawaniu nowych samochodów, dopieszczaniu lokacji oraz wprowadzaniu mniejszych lub większych usprawnień. Poczyniono dobry krok na przód, oby tylko nagle nie zdecydowano się na kolejne eksperymenty. Jak widać z perspektywy ostatnich lat, nie wyszło to serii na dobre!


Długość gry wg redakcji:
16h
Długość gry wg czytelników:
14h 37min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Silnik Frostbite po raz kolejny pokazuje na co go stać. Grafika jest naprawdę zacna!
Genialny Dźwięk:
Nie sposób opisać, trzeba usłyszeć.
Świetna Grywalność:
Nie wszystko zagrało idealnie, ale przez to, że twórcy nie kombinowali gra realnie wciąga.
Dobre Pomysł i założenia:
Stare rozwiązania w nowej, dopracowanej formie.
Dobra Interakcja i fizyka:
Fizyka mogłaby być lepsza, szczególnie podczas driftów. Nie spodziewajcie się oczywiście symulatora.
Słowo na koniec:
Zeszłoroczna przerwa dobrze zrobiła serii Need for Speed. Jest szansa, że wróci ona do swojej wcześniejszej chwały.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Need for Speed 2015 (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslukas94mos   @   22:41, 08.11.2015
Czyli gra i tak jest świetna ;) jednak zazdroszczę tym którzy mogą się odrazu nią cieszyć w dniu premiery Uśmiech
0 kudosurban1212   @   12:15, 09.11.2015
A w jaki sposób przeciwnicy oszukują ?
1 kudosbigboy177   @   12:35, 09.11.2015
Jak pisałem w recenzji, zawsze są w pobliżu. Choćbyś nie wiem co robił, zawsze są w odległości kilkudziesięciu metrów za tobą. Taka technika się zwie "rubber-banding" i jest w ścigałkach od zawsze. Czasem bardziej, czasem mniej zauważalna. W NFS na szczęście nie ma z tym tragedii.
0 kudosFox46   @   22:22, 09.11.2015
Cytat: bigboy177
Jak pisałem w recenzji, zawsze są w pobliżu. Choćbyś nie wiem co robił, zawsze są w odległości kilkudziesięciu metrów za tobą. Taka technika się zwie "rubber-banding" i jest w ścigałkach od zawsze. Czasem bardziej, czasem mniej zauważalna. W NFS na szczęście nie ma z tym tragedii.


Ano a w Serii NFS ona jest czymś oczywistym, nawet w U1 i U2,MW było to bardzo odczuwalne.
0 kudosADI9665   @   15:04, 11.11.2015
Gra zapowiada się ciekawie ciekawe czy seria przypomina np.Most Wanted 2005 czy może jakąś inną Uśmiech
0 kudosAquarius_AD   @   01:07, 24.11.2015
Ciekawe ile problemów sprawi pecetowcom... Mam nadzieję, że jak najmniej. Nie ukrywam, że czekam na tą grę. Dobrych wyścigów nigdy za wiele Uśmiech
0 kudosKrru   @   08:29, 22.03.2016
Rozwinięty tuning i fajny klimat. Na takiego Need for Speeda czekałem. Tylko ten tryb multi jest niepotrzebny.
Dodaj Odpowiedź