BAŚNIOWY KLIMAT FANTASY
Sorcery: Świat Magii można ukończyć w kilka godzin, jeśli darujesz sobie odnalezienie wszystkich skrzynek i stworzenie kilkudziesięciu eliksirów. Świat, który przyjdzie Ci przemierzyć jest na tyle różnorodny by zrekompensować nawet krótką zabawę. Tylko tutaj zbadasz Katakumby, Mroczne Jaskinie pełne nieumarłych, zwiedzisz Spokojne Miasteczko, przedrzesz się przez Las Wróżek, poznasz pałacowe wnętrza Królowej Koszmaru. Niesamowite wprost wrażenie robią Niekończące się Schody między portalami, w których przyjdzie się poruszać postacią - nawet do góry nogami. Lodowa Kraina również budzi zachwyt - wszystko jest takie baśniowe, wyśnione, kolorowe i sympatyczne. Czary wyglądają efektownie, jednak w momencie ich rzucania z większą częstotliwością, nie zawsze "zaskakują". Szczególnie, jeśli akurat atakuje Cię gromada goblinów, nieumarłych, pająków czy nimf. Co prawda, niektórych da się położyć dwoma uderzeniami, ale są i tacy "twardziele”, z którymi nie pójdzie tak sprawnie. Dobrze, że na start można dopasować pod siebie poziom trudności. Więc walka usatysfakcjonuje zarówno starszych jak i najmłodszych graczy. Konfrontacje z bossami nie powinny stanowić większego problemu, od razu taki rzuca się w oczy i odruchowo wiesz jak go wykończyć.
Znakomicie wypada udźwiękowienie, jest godne podziwu. Otóż za muzykę odpowiada Mark Mancina (współtwórca soundtracku do "Króla Lwa" i "Tarzana"). Jego kompozycja buduje niezwykły nastrój, natomiast odgłosy rzucanych zaklęć harmonijnie współgrają podczas potyczek z przeciwnikami. Piotr Fronczewski podkładający głos za Dasha - pierwsza klasa! Pozostali aktorzy również spisali się na medal, zostali dobrze dopasowani do postaci. W Sorcery pobrzmiewają głównie nuty celtyckie, a każdy żywioł brzmi bardzo naturalnie.
JEST CZARUJĄCO
Bez wątpienia jest to dla pojedynczego gracza najlepsza gra wykorzystująca w udany sposób Playstation Move. Zjawisko rzucania czarów jest właśnie takie, jakie można sobie wyobrazić. Do tego bajkowa historia, na pewno spodoba się nie tylko dzieciom. Choć na krótką chwilę móc wcielić się w czarodzieja i uszczknąć wiedzy tajemnej, magii i zaklęć - niezapomniane uczucie. Mam cichą nadzieję, że powstanie więcej produkcji, tak wiele wyciskających z możliwości, jakie oferuje nam Move - dla odmiany w bardziej "dorosłej" stylistyce.
Sorcery: Świat magii można określić, jako przełom, ukazanie wielu możliwości kontrolera i grę, w której czujesz się jak prawdziwy czarodziej. Cudowne uczucie, trzymać różdżkę i kto wie, może nawet być lepszym, od Harrego Pottera ;)
I Ty, zostań czarodziejem...
Dobra |
Grafika: Artystycznie świat Sorcery jest przyjemny dla oka i stworzony z dużą dbałością. Baśniowe, tajemnicze, ładne oraz tętniące magią lokacje. |
Świetny |
Dźwięk: Niezwykły czarodziejski klimat podkreśla przyjemna muzyka oraz trafnie dobrane różnego rodzaju dźwięki. Dubbing wyśmienity. |
Dobra |
Grywalność: Przez większość czasu machanie różdżką działa bez zarzutu, a nawet dostarcza sporo satysfakcji. Tutaj naprawdę można się poczuć, jak młody czarodziej. |
Świetne |
Pomysł i założenia: Połączenie magii z Move'em to idealny pomysł i klucz do sukcesu dla Sony. |
Dobra |
Interakcja i fizyka: Ciekawa interakcja pomiędzy głównym bohaterem, a jego towarzyszką. Pozycja świetnie wykorzystuje właściwości ruchowe kontrolera, oferuje dość złożony system walki, z różnymi zaklęciami i możliwością ulepszania statystyk. |
Słowo na koniec: W ogólnym rozrachunku Sorcery: Świat magii to tytuł fantasy nader przyjemny zarówno dla młodych, jak i domorosłych graczy. |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler