Przez całe stulecia potężni czarodzieje ochraniali świat przed ogromnym złem. Władcy Ognia, Wiatru, Gromu, Lodu, potrafili okiełznać i podporządkować sobie siły natury. Wtem nad bajkową krainą pełną baśniowych istot zbierają się ciemne chmury, Królowa Koszmarów chce wszystko pogrążyć w wiecznym mroku. Musi znaleźć się śmiałek, który ją powstrzyma...
Kto w dzieciństwie nie chciał nim zostać? Być takim Magiem czy Czarnoksiężnikiem to marzenie niejednego dziecka. Mieć moc i magiczną różdżkę, móc rzucać zaklęcia. Przenieść się do miejsc cudów, fantastycznych budowli, zmierzyć się z ich strażnikami i stanąć po stronie dobra... I oto Sony spełnia to ciche marzenie wielu małych graczy, za sprawą nowej produkcji mogą poczuć się jak Harry Potter.
Sorcery: Świat Magii, to typowa przygodówka osadzona w świecie fantasy, w której sterujesz bohaterem za pomocą kontrolera Move. Różdżka odwzorowuje każdy Twój ruch i czyni zabawę naprawdę magiczną.
WALKA DOBRA ZE ZŁEM
Baśnie mają to do tego, że nie mogą się obejść bez wyraźnie zarysowanego motywu dobra i zła. Na tym polega ich fenomen, iż choć wiesz, że dobro zawsze zwycięży, to jednak chcesz jej słuchać czy czytać do końca, znakomicie się przy tym relaksując. Właśnie Sorcery jest taką opowieścią umieszczoną w bazującym na celtyckiej mitologii świecie. Bajką o pięknych, malowniczych królestwach o monumentalnych budowlach, tajemnych i mrocznych miejscach, przyjaźni, księżniczce i złej Królowej.
Jako chłopiec o imieniu Finn, zaczynasz swoją niesamowitą podróż. Pod skrzydłami starego mistrza Dasha, uczysz się magicznego rzemiosła. Zaraz po ukończeniu szkoły musisz stanąć do nierównej walki. A, że z natury jesteś bardziej ciekawski niż rozsądny, często wpadasz w tarapaty. Nie inaczej się dzieje podczas nieobecności opiekuna, kiedy to młodziak postanawia pobawić się różdżką i przez nieuwagę niszczy bardzo rzadkie alchemiczne mikstury. W obawie przed surowym gniewem czarodzieja i karą, wyrusza w poszukiwaniu składników. Upartość i odwaga pcha go coraz dalej i dalej, gdyby nie kotka Erline, która mu towarzyszy, to powrót do domu byłby zapewne niemożliwy. Druga przygoda nie jest już taka beztroska. Zepsuta do szpiku kości Królowa Koszmarów zrywa odwieczny pakt i za wszelką cenę chce zapanować nad światem pogrążając go w ciemności. Od lat emanuje nienawiścią do starego czarodzieja, bo ten ukrywał jej córkę. Dash w obawie przed zemstą, powierza opiekę nad Erline, Finnowi. By pokonać czarownicę będziesz musiał przejść przyspieszony kurs magii.
OD ZERA DO BOHATERA
Motyw drogi - wędrówka, podczas której chłopiec mężnieje, stale się rozwija i nabiera mocy. Uczy się nowych zaklęć, pije magiczne mikstury, by w finale stoczyć ostateczny bój. Zacznie też inaczej patrzeć na swoją kocią przyjaciółkę. Zyska zaklęcia, które pozwolą mu na odparcie ataków coraz groźniejszych stworzeń. Gdy dojdzie do Królowej nie będzie już zwykłym, nijakim czarodziejem, a mistrzem magii. Gra wydana została w pełnej polskiej wersji językowej, a głosu jednej z postaci użyczył sam Piotr Fronczewski.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler