World in Conflict (PC)

ObserwujMam (123)Gram (49)Ukończone (25)Kupię (20)

World in Conflict (PC) - recenzja gry


@ 17.10.2007, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



World In Conflict to prawdziwe epicka gra – bitwy są niezwykłych rozmiarów, bierze w nich udział tysiące żołnierzy, a teren który kontrolujemy obejmuje obszar wielu kilometrów kwadratowych. Czasami jesteśmy co prawda ograniczeni do skromniejszego terenu, wiele starć przyjmuje jednak prawdziwie zabójcze rozmiary. Warto także wspomnieć, że nawet te mniejsze walki zrealizowano niezwykle dynamicznie i z rozmachem. Tłukąc się z przeważającymi oddziałami oponentów każdy czynnik ma ogromny wpływ, wykorzystujemy więc wszelkie wzniesienia, pagórki, lasy oraz budynki, dzięki którym jesteśmy w stanie zwyciężyć w obliczu dominacji wojsk wroga.

Sprawa nie jest jednak tak prosta jak może się wydawać, sztuczna inteligencja komputerowych przeciwników została bardzo dobrze opracowana. Algorytmy odpowiedzialne za zachowanie wrogich żołnierzy są zaawansowane i choć początkowo mamy wrażenie, że ich jedyną strategią jest parcie do przodu, to po pewnym czasie zauważamy, że każdy nasz błąd jest szybko wykorzystywany do przejęcia kontroli. Aby zwyciężyć cały czas musimy utrzymywać przewagę i przeć do przodu. Niezwykle istotne jest także właściwe rozmieszczenie wszystkich oddziałów. Niejednokrotnie musimy przygotować perymetr obronny, którego realizacja wymaga ustawienia żołnierzy w kilku punktach kontrolnych. Dopiero kiedy każdy z nich jest zajęty, rozpoczyna się stawianie swego rodzaju barykady, wspomagającej obronę. Gra wielokrotnie stawia nas przed misją bronienia takiego właśnie punktu strategicznego, a w naszą stronę ruszają wówczas setki jednostek wroga.

World in Conflict (PC)

Choć kampania dla pojedynczego gracza jest ważnym elementem rozgrywki, zdecydowanie najważniejsza jest zabawa wieloosobowa, w której na jednej ogromnej mapie walczyć może nawet kilku graczy. Stają oni wówczas przeciwko sobie i zaczyna się totalna zadyma z wykorzystaniem wszelkiego dostępnego uzbrojenia. Pędzące dookoła jednostki, strzelające czołgi, wybuchające bomby i rozpadające się na kawałki budowle wypełniają świat gry i sprawiają, że jest on przepełniony akcją.

Aby zadowolić wszystkich graczy, gra wieloosobowa została podzielona na cztery modele rozgrywki. Pierwszym z nich jest dominacja, która wrzuca dwa zespoły na pewnej wielkości obszar i zmusza je do walki o punkty strategiczne. Zwycięża oczywiście ta ekipa, która przejmie całe terytorium lub jego większość przed upływem określonego czasu. Drugi tryb zabawy to atak. Tutaj również mamy do czynienia z dwoma zespołami, przy czym nie walczą one o dominację nad jak największym obszarem lecz starają się wzajemnie atakować. Najpierw pierwsza ekipa naciera, druga natomiast odpiera ofensywę, a później dochodzi do zamiany ról.

Kolejnym modelem zabawy jest przeciąganie liny. Mamy tutaj do czynienia z linią frontu reprezentowaną przez punkty strategiczne budujące perymetr. Drużyna, która zajmie wszystkie z nich przesuwa front w stronę oddziałów wroga i rozpoczyna akcję od początku. Ekipa, której uda się dotrzeć jak najdalej zwycięża!
Na koniec mamy także tryb bardziej dowolny, w którym możemy ustawić wiele opcji prowadzenia rozgrywki i następnie tłuc się między sobą. Ten model zabawy pozwala na starcia w układzie 1 na 1 lub 2 na 2. W tym drugim, zadyma jest całkiem konkretnych rozmiarów! Próżno szukać równie rozbudowanej i wciągającej gry strategicznej, zrobionej z tak epickim rozmachem.


Screeny z World in Conflict (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   19:18, 28.01.2010
Dobra gra. Osobiście lubię gry taktyczne ale wymagania za duże
0 kudoskamil8649   @   19:54, 12.03.2010
Bardzo dobry silnik graficzny super efekty specjalne i sporo możliwości taktycznych. 10/10 Cool