Bound by Flame (PC)

ObserwujMam (23)Gram (5)Ukończone (10)Kupię (5)

Bound by Flame (PC) - recenzja gry


@ 11.05.2014, 20:07
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻


Drzewka umiejętności podzielono na: standardowego wojownika, zwiadowcę oraz piromana. Skille z pierwszej kategorii tyczą się walki sztyletami oraz mieczem, drugie to m.in. możliwość skradania się, zaś trzecie odnoszą się do mocy, które ofiaruje nam Demon. Czary-mary to kilka ataków skupiających się na ogniu, wszak „bawimy się” z ognistym złym duchem. Mamy więc do dyspozycji klasyczną kulę ognia, podpalanie oręża czy tworzenie ognistej tarczy, zdejmującej z nas nieco obrażeń zadawanych przez przeciwników.



Pewną ciekawostką w Bound by Flame jest możliwość cichego podchodzenia do oponentów. Tego typu działanie sprowadza się do kliknięcia lewej gałki analogowej, lub odpowiadającego tej czynności przycisku na klawiaturze, i unikania wzroku delikwentów. W praktyce całość jest kiepsko wyważona, bo raz wejście pod nogi rywala nie spowoduje zupełnie nic, zaś drugi raz ten sam osobnik wypatrzy nas z niewiarygodnej odległości. Poza tym nie widzę sensu korzystania z tego "bajeru" w produkcji, w której tak duży nacisk położono na elementy walki – kompletnie mija się to z celem. Wyraźnie widać, iż dodano go tam na siłę.

Śmiało można rzec, że oprawa graficzna – pod względem technologii – to niemalże dekada do tyłu, względem obecnych tytułów. Ci, którzy tak twierdzą, mają stuprocentową rację. Silnik użyty do stworzenia Bound by Flame nadaje się wyłącznie na śmietnik, zaś grafikę ratuje silny cel-shadingowy filtr, nadający charakterystycznego, nieco „borderlandsowego”, sznytu. Podczas przygody można trafić na kilka widoczków, przy których faktycznie warto się zatrzymać i poobserwować, ale to tylko nieliczne wyjątki, możliwe do policzenia na palcach jednej ręki u kiepskiego gracza w „pięciopalczasty filet”.

Troszeczkę inaczej wygląda sprawa z muzyką. Soundtrack w produkcji studia Spiders warto pochwalić i dać mu szansę na oddzielnym krążku. Utwór wykorzystany w menu głównym intryguje, zaś reszta kawałków wykorzystanych w grze stanowi doskonałe uzupełnienie wydarzeń rozgrywanych na ekranie telewizora/monitora. Czasami zdarzały się proste błędy w postaci odpalenia nie tego podkładu (np. w sytuacji względnego spokoju włączany jest bardzo agresywny i szybki utwór), lub kilkukrotnego zapętlenia jednego fragmentu. Niemniej jednak są to sporadyczne przypadki, nieprzesłaniające faktycznego stanu udźwiękowienia gry.

Bound by Flame (PC)

Przyznam się szczerze, że miałem obawy co do końcowej noty. Wyraźnie widać, iż budżet Bound by Flame był skrupulatnie liczony, zaś projektanci rozliczani co do grosza – stąd kilka niedociągnięć i niedoróbek. Mimo wszystkich błędów i rozwiązań, które niekoniecznie przypadły mi do gustu, z czystym sumieniem mogę powiedzieć, iż gra stworzona przez studio Spiders nie jest aż tak zła, jak je niektórzy mogą ją malować. Fakt, produkcji przydałoby się kilka szlifów oraz pół roku więcej u rzemieślników, co by dodali oni kolejne elementy, rozbudowujące tego cRPG-a. Niestety, wyszło jak wyszło, dostaliśmy taki, a nie inny produkt. Historia, choć nie odkrywcza, to solidnie nakreślona, dzięki czemu relatywnie chętnie wracałem do świata Bound by Flame, by odkryć następne elementy tej układanki. Żałuję tylko wyborów moralnych, bo miały niesamowity potencjał na coś większego. Zwłaszcza mając na uwadze nietypowego "gościa", który towarzyszy nam do końca podróży.


Długość gry wg redakcji:
15h
Długość gry wg czytelników:
13h 25min

oceny graczy
Przeciętna Grafika:
Tytuł jest spóźniony, pod względem technologii, o dobrą dekadę. Sytuację ratuje cel-shadingowy filtr, znany choćby z serii Borderlands.
Dobry Dźwięk:
Udźwiękowienie to jeden z elementów, który w Bound by Flame naprawdę spisuje się dobrze. Utwory są ciekawe i nie nużą, a potrafią zafascynować słuchacza.
Dobra Grywalność:
Grywalnym śmiało mogę nazwać model walki - zręcznościowy, dynamiczny i prosty.
Przeciętne Pomysł i założenia:
Pomysł był właściwie zlepkiem koncepcji oraz idei stu innych gier z gatunku fantasy cRPG.
Przeciętna Interakcja i fizyka:
Przeszukujemy beczki, skrzynie, schowki, a nawet zbieramy minerały z okolicznych skał oraz kolekcjonujemy łupy z pokonanych przeciwników
Słowo na koniec:
Oczekiwania przerosły rzeczywistość - nie lubię tego uczucia, ale w przypadku Bound by Flame, ono najlepiej oddaje ducha tej gry.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Bound by Flame (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:05, 12.05.2014
Kolejna dobra sprawiedliwa recenzja, ocena OK zwłaszcza że te wahają się pomiędzy 5/10 a właśnie 6/10
Szkoda że gierka bez polotów i bez szału.
0 kudosBeny1234   @   16:51, 12.05.2014
Które to już rozczarowanie w tym roku? Na rynku gier mega posucha.
0 kudosPabloMG   @   08:20, 13.05.2014
Beny1234 @ się zgadza jest duży regres na rynku elektronicznej rozrywki.
0 kudosFox46   @   10:23, 13.05.2014
Cytat: Beny1234
Które to już rozczarowanie w tym roku? Na rynku gier mega posucha.


Chyba nie wymagałeś od tej gierki że będzie HITEM czy chociażby dobrą grą ??.
Może to i lepiej bo można po nadrabiać inne tytuły, gorzej się mają ludzie którzy kupili nowy sprzęt a nie ma w co na nim grać Szczęśliwy
0 kudosBeny1234   @   17:04, 13.05.2014
Cytat: Fox46
Cytat: Beny1234
Które to już rozczarowanie w tym roku? Na rynku gier mega posucha.


Chyba nie wymagałeś od tej gierki że będzie HITEM czy chociażby dobrą grą ??.
Może to i lepiej bo można po nadrabiać inne tytuły, gorzej się mają ludzie którzy kupili nowy sprzęt a nie ma w co na nim grać Szczęśliwy

Odnośnie tej konkretnej gry nie miałem jakiś nadziei ale swego czasu liczyłem że nowa generacja gier będzie jakimś przełomem i się rozczarowałem.
Dodaj Odpowiedź