Dead Island Riptide (PC)

ObserwujMam (89)Gram (19)Ukończone (48)Kupię (10)

Dead Island Riptide (PC) - recenzja gry


@ 26.04.2013, 17:10


Trochę niefortunny wydaje się też poziom trudności, chyba nieco wyższy niż w Dead Island. Wiąże się to między innymi właśnie z niezbyt dopracowanym systemem walki wręcz, który utrudnia bitki i niepotrzebnie frustruje potencjalnego gracza. Wprawdzie gdy już do naszych dłoni trafi broń palna, karta mocno się odwróci, ale śmiertelność bohatera nadal może wprawiać w lekką złość.

W Riptide znalazło się jeszcze kilka nowych pomysłów, o których należy wspomnieć, choć te nie mają większego znaczenia dla przebiegu gry. Przede wszystkim rzuca się w oczy konieczność obrony naszych baz wypadowych przed atakami hord zarażonych (postęp fabuły narzuci nam tego typu sytuacje). Wiąże się to więc np. z rozstawieniem min wokół placówki, zabezpieczeniem siatkami wejść, czy z rozłożeniem ciężkich karabinów maszynowych (z tych sobie nawet postrzelamy). Fajna rzecz, choć na dobrą sprawę nie mamy w tym zakresie zbyt wielkiej swobody. Ponadto wykonamy bardzo proste zadanka, dzięki którym wzrośnie wartość bojowa współtowarzyszy (to również nie stanowi niczego znaczącego). Oczywiście skonstruujemy przy tym nowe bronie, znajdziemy garść nowych przedmiotów, itp. Takie niezbyt nadzwyczajne dodatki, minimalnie wpływające na postrzeganie produkcji.

Dead Island Riptide (PC)

Dead Island było zorientowane na tryb kooperacji i tak samo jest w przypadku Riptide. Program informuje nas o innych graczach, z którymi w dowolnym momencie będziemy mogli podjąć współpracę i ramię w ramię stanąć w szranki z bestiami. To nadal mocna strona gry - pod warunkiem, że lubicie współdziałać z innymi osobnikami. Może szkoda tylko, że nie przystosowano rozgrywki troszkę bardziej dla ludzi, którzy grać jednak wolą samodzielnie.

Wizualnie raczej nie można odnotować szczególnego postępu względem poprzednika, ale Riptide dalej wygląda ładnie i barwnie, przy stosunkowo niewielkich wymaganiach sprzętowych. Trochę natomiast szkoda, że Techland niemal całkowicie zlekceważył kwestię fizyki otoczenia. Już wcześniej nie stała na zbyt wysokim poziomie, a teraz zdaje się być jeszcze mniej widoczna. Nic nie można przestawić, mało co rozwalić… mogło być lepiej. Wdało się też kilka usterek technicznych, np. w postaci wyświetlania się dwóch kursorów jednocześnie, czy problemu z wyświetlaniem mapy i znaczników. Natomiast złego słowa nie można powiedzieć o udźwiękowieniu. Warstwa audio to niezła liga, a zabawę uprzyjemniają ładne kompozycje muzyczne. Nieźle wypada w tym dubbing.

Reasumując, nowa odsłona Dead Island jest produkcją dobrą, choć mogącą nieco rozczarować graczy, którzy oczekiwali większej dozy nowości. Riptide cechuje się fajnym klimatem i, mimo wszystko, dość wciągającą rozgrywką, choć nie jest to już ten sam poziom doznań, co w przypadku pierwowzoru. Wynika to chyba z tego, że Dead Island już dwa lata temu lekko wyeksploatował swoją formułę, a Riptide nie wnosi na tyle dużo nowości, by rozgrywkę wyraźnie odświeżyć. Nie poprawiono też niedoróbek i kilku wątpliwych rozwiązań. Wciąż jednak jest to dzieło dobre, którego Techland absolutnie nie musi się wstydzić. Po prostu dało się wycisnąć z tego projektu trochę więcej.


Długość gry wg redakcji:
13h
Długość gry wg czytelników:
17h 22min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Wciąż ładna i barwna, podobać się może także projekt lokacji.
Świetny Dźwięk:
Porządna robota, nie mam większych zastrzeżeń.
Dobra Grywalność:
Z jednej strony, stare błędy i powielenie schematu, z drugiej, to wciąż zupełnie przyjemna zabawa.
Dobre Pomysł i założenia:
Autorom trochę brakło pomysłu na nowe rozwiązania, których zaimplementowali za mało.
Przeciętna Interakcja i fizyka:
Niezbyt wysoka, szczególnie doskwierający jest brak większej fizyki otoczenia.
Słowo na koniec:
To nadal dobra i przyzwoita produkcja, choć nieco tracąca z powodu braku większych nowostek. Mimo wszystko zapewnia mnóstwo przyjemności i widać, że zainwestowano w nią sporo czasu.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Dead Island Riptide (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   17:59, 26.04.2013
Nie rozumiem tych zarzutów co do walki wręcz i poziomu trudności. Ja grając nie widziałem problemu w tym, że zombie levelują razem z nami, przynajmniej gra nie traciła na poziomie trudności, który szczerze nie był wymagający. I to chyba dobrze, że nie możemy wbić się w grupę zombie i spokojnie ich wszystkich wybić, odciąga się po kolei i jednym kliknięciem myszy odcina głowę. Uśmiech

Ogólnie widzę, że ja narzekać nie będę podczas grania, ale mam jedno pytanie jak import z Dead Island ma się do Riptide? Pierwszą część skończyłem na 55 poziomie doświadczenia, z takim zacznę Riptide? Dumny
0 kudosFox46   @   21:04, 26.04.2013
Ocena Bardzo zasłużona jedynie mam zastrzeżenia co do ładnej grafiki, bo jakby nie było to ona nie uległa nic a nic zmianie względem pierwszej części.

Poziom trudności zdecydowanie się zgadzam, gra jest zbyt prosta, broń palną już łatwiej zdobyć a apteczek jest bardzo wiele. No i same AI przeciwników jest głupie po prostu (wiadome to zombie ale bez przesady)

Ogólnie to taki odświeżony kotlet z usprawnieniami w 50% . Bo graficznie nic się nie zmienił. Może drobne szczegóły.
0 kudosTROJANX7   @   21:47, 26.04.2013
To fakt ogromnych zmian nie zobaczymy w Dead Island Riptide w porównaniu do poprzedniczki.
Za to możemy się cieszyć z niewielkich acz zadowalających zmian jak chociażby wprowadzenie nowego protagonisty.
Co więcej gra została tworzona w myśl zasady "więcej i lepiej" i na to chyba nie można aż tak narzekać.

A co do grafiki to raczej nie jest to jakimś niesamowitym zaskoczeniem iż się nie zmieniła, właściwie to nie jest druga część a co najwyżej kontynuacja z lekkimi ulepszeniami.
Uśmiech
0 kudosDirian   @   22:55, 26.04.2013
Nie grałem do tej pory w Dead Island. Chciałbym jednak skubnąć serii, najlepiej w co-op ze znajomym. Fabuła raczej średnio mnie interesuje, skoro jest mocno przeciętna. Pytanie więc - rozglądać się za pierwowzorem, czy może lepiej w kooperacji spisuje się Riptide?
0 kudosMicMus123456789   @   09:36, 27.04.2013
Obie gry są dobre w co-opie Uśmiech Za Dead Island ręczę, sam grałem i wiem, że jest to przyjemne o ile grasz z rozgarniętą osobą ;p A i dziś gra droga nie jest, chyba Dumny
0 kudoskwintus   @   20:19, 28.04.2013
Fajnie wygląda zwiastun Uśmiech , ale jedynka nie przypadła mi do gustu . Grałem w singla i okropnie mnie denerwowało powtarzalność misji , a konkretnie ciągle te same zombi w tym samym miejscu . Do tego grałem specjalistka od broni palnej , w grze w której broń ta pojawia się dopiero po około 40 % czasu gry . Nie dotrwałem do końca jak doszedłem do misji w dżungli poddałem się Dumny .
Jedno co zapadło mi w głowie to rozwałka bombami z dezodorantów Uśmiech .
0 kudosOmnipop   @   14:40, 01.05.2013
Import postaci działa - przenosi się poziom i nabyte umiejętności.
Recenzent zapomniał o jednej rzeczy - levelowanie umiejętności (broń sieczna, obuchowa itd)- tego chyba nie było w DI.
@Dirian: Obie gry są fajne, obie warto kupić. Jak chcesz pograć w coopie - chyba lepiej będzie kupić DIR - powinno być więcej ludzi do dyspozycji ;-)
0 kudosMicMus123456789   @   14:48, 01.05.2013
Dobrze wiedzieć Uśmiech Czyli będzie wesoło Dumny
0 kudosKrru   @   07:46, 11.05.2013
Smakowity kąsek dla miłośników oryginalnego Dead Island.
Dodaj Odpowiedź