Poradnik do Divinity II: Ego Draconis (PC)
Zadanie: Zdobywanie ziaren
Trzy posągi znajdujące się w jaskini za wodospadem (5) chcą nasiona trzech drzew, wówczas przepuszczą Cię dalej.
Jedno z drzew znajdziesz na wyspie (6). Aby pozyskać nasiona, musisz zabić niehigienicznego goblina Charliego. Dostanie się do reszty drzew wymaga wyłączenia pól siłowych. Skorzystaj z teleportu (7), aby przedostać się do bazy wroga. Na swojej drodze spotka Lorda Johna i Lady Karę. Ubij rycerzy, a odblokujesz drogę na górę, gdzie wyłączysz pola siłowe. Kolejna część Fiordów Orobaskich stoi przed Tobą otworem.
Drugie drzewo znajdziesz tutaj (8). Zabij trzy wywerny, by pozyskać kolejne nasiona.
Trzecie drzewo znajduje się tutaj (15). Musisz odpowiedzieć na zagadkę. Prawidłowa odpowiedź to amfory.
Po zebraniu wszystkich nasion, nakarm posągi, a pozwolą Ci przejść.
W środku udaj się na lewo – w małej szkatułce znajdziesz uchwyt dźwigni. Przymocuj go do stelaża stojącego w dalszej części komnaty, a pole siłowe zniknie. Wejdź po schodach i udaj się w lewo. Dojdziesz do smoka – porozmawiaj z nim. W drodze powrotnej natkniesz się na Damiana, który ostatecznie zostawi Cię z kilkoma przydupasami.
Zadanie: Otworzyć właz
Jedidiasz cieszy się, iż w końcu spotkał prawdziwego smoka. Prosi Cię, abyś uwolnił ich mistrza, Lorda Orobasa. Aby to zrobić, potrzebujesz Smoczy Kielich oraz odrobinę drudanae.
Smoczy kielich znajduje się w obozowisku pogromców smoków (12). Możesz go zdobyć, wyżynając wszystkich w pień, bądź podarować w zamian miecz Arbena – wtedy obejdzie się bez rozlewu krwi. Drudanae posiada Nicolas z Wysokiego Dworu (10). Możesz je od niego odkupić, bądź ukraść z ogrodu znajdującego się w jego piwniczce. Wróć do Jedidiasza, aby odprawić rytuał. Niestety okaże się, iż Orobas nie żyje. W środku znajdziesz skrzynię ze skarbami. Aby ją otworzyć, musisz odpowiedzieć na 3 pytania. Odpowiedzi kolejno to:
1. 3 czaszki
2. 1 mikstura leczenia, 2 jabłka, 1 droksleryt
3. Cztery świeczki
Zadanie: Alarm czerwonej rudy
Crabbe (1) prosi, abyś oczyścił kopalnię z tałatajstwa (4). W środku znajdziesz wielu chochlików – jaskinia jest dobrą okazją do zgarnięcia nieco expa. Oczyść wszystkie poziomy z potworów, by ostatecznie skonfrontować się z niebieskim obserwatorem.
Zadanie: Na lodzie
Zadanie to uaktywni się po wykonaniu questa Alarm czerwonej rudy. Crabe czeka na transport, chcąc wszystko przyspieszyć, prosi Cię, abyś ponaglił sprawy w porcie. To zadanie można wykonać dopiero po ukończeniu zadania Powrót na szlak. Porozmawiaj z Crabem, gdy ten znajdzie się już w porcie, aby odebrać nagrodę.
Zadanie: Powrót na szlak
Mistrz zeppelinów biadoli, że jego statki zostały uszkodzone. Musisz znaleźć wszystkie dziewięć brakujących części. Jedną z nich znajdziesz na małej wysepce (6). Reszta została oznaczona na mapce Fiordów Orobaskich jako „x”.
Zadanie: Wspaniały widok
Szymon (2) jest ślepy. Pragnie odzyskać wzrok. W tym celu musisz mu przynieść dwa malachity – bardzo cenne i bardzo rzadkie klejnoty. Klejnoty te są nagrodą za zadanie Koszmar w Wysokim Dworze.
Zadanie: Na łowy – raz jeszcze
Allutiiq – obserwator znajduje się w kopalni (4).
Barnaba – nekromanta ma swoją siedzibę w jaskini(3).
Moor – rezyduje na skałach (14).
Alrika znajdziesz tutaj (16).
Ragon – urządził sobie posłanie w mrocznej jaskini (17).
poprzedni rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler