Poradnik do Dreamfall: The Longest Journey (PC)

Na wstępie chce zaznaczyć, iż pisząc ten poradnik zakładam, że Ty jako gracz zaznajomiłeś się z klawiszologią, a co za tym idzie, potrafisz w pełni i sprawnie kontrolować poczynaniami bohaterów. Jak już zapewne wiesz jest ich 3 i każdy z nich ma swój udział w całości gry. Ważny jest fakt, że nie jest to gra czysto przygodowa, ponieważ zawiera wiele elementów zręcznościowych. Nie będę podawał kombinacji klawiszy, które pozwolą na wygranie walk, dlatego że mija się to z celem. Poradnik ten ma pomóc posunąć fabułę na przód i mam nadzieję, że role swoja spełni. Często są miejsca, gdzie można dokonać wyboru, dlatego chcę zaznaczyć, że moje rozwiązanie jest tylko proponowanym i nie musisz się do niego w każdym miejscu stosować. Zapraszam do lektury.
Piętno
Brian Westhouse
Po obejrzeniu animacji i krótkim wprowadzeniu w temat, odwiedzi Cię mnich. Podążaj za nim do sali medytacyjnej, gdzie na polecenie mężczyzny, wyjdź na okrągły podest. Obejrzyj kolejne animacje.
Jeden
Zoe Castillo
Zaraz po animacji wprowadzającej Cię nieco w fabułę gry, cofasz się dwa tygodnie w czasie i trafiasz do mieszkania Zoe, które znajduje się Casablance. Na ekranie telewizora, zobaczysz jakieś zakłócenia podczas których usłyszysz wołanie o pomoc( swoją drogą widzę tu olbrzymie podobieństwo do pewnego filmu, ale co tam...) i w tym momencie włączy się robot. Wonders- bo tak się nazywa, przekaże Ci informację, że na komórce czeka nie odebrana wiadomość. Podejdź do krzesła i zabierz komórkę, a następnie porozmawiaj z Watillą. Użyj szafy aby się przebrać i zejdź na dół, gdzie czeka na Ciebie ojciec. Porozmawiaj z nim o jego pracy, po czym wyjdź z domu. Uliczką idź w dół, trafisz tam na swoją przyjaciółkę Oliwię, która stoi przed sklepem. Wejdź z nią do środka, gdzie znów usłyszysz dziwny głoś wołający o pomoc i porozmawiaj. Kiedy zakończysz konwersację, skieruj się na trening. Miń rynek, po czym skręć w uliczkę w prawo. Tu znajdziesz budynek w którym będziesz trenował.
![]() |
Teraz czeka Cię pierwsza gra zręcznościowa, podczas której musisz opanować sztukę walki. Po odbyciu treningu, skieruj się do wyjścia. Po raz trzeci usłyszysz dziwny głos. Wyjdź na zewnątrz i odbierz telefon. Zadzwoni do Ciebie były chłopak, z którym umów się przed Moco Loca. Udaj się na rynek i podejdź do Rezy, z którym porozmawiaj. Przyjaciel przedstawi swój problem i poprosi Cię o pomoc. Oczywiście zgódź się i wracaj w kierunku budynku do trenowania. Zaraz przed nim znajduje się bowiem postój taksówek, wsiądź w jedną i udaj się do firmy Seshadri.
Na miejscu wyjedź windą na samą górę i porozmawiaj z kobietą, którą spotkasz w recepcji. Jeżeli odpowiednio poprowadzisz rozmowę, zatrzaśniesz kobietę w schowku. W każdym innym wypadku, czeka Cię pierwsza walka. Tak czy owak, pozbywszy się babki, podejdź do biurka i postukaj w klawisze. Następnie przejdź przez szklane drzwi, które się otworzyły dzięki twojemu wcześniejszemu zabiegowi. Zauważysz małą zadymę, po której facet biorący w niej udział ucieknie, a Helena zostanie uwięziona w środku. Ponieważ nie dasz rady otworzyć drzwi sposobem tradycyjnym, wyjdź na windę i otwórz skrzynkę.
![]() |
Użyj dźwigni i zejdź na dół. Teraz powinieneś otworzyć drzwi bez większego problemu. Po krótkiej wymianie zdań, idź za kobietą do drugiej windy. Teraz obejrzyj sobie przebieg wydarzeń, a następnie po prostu wciśnij przycisk aby zjechać windą na sam dół. Odbywszy krótką rozmowę otrzymasz kostkę z informacjami, które musisz dostarczyć Rezie. Wsiadaj więc do taksówki i jedź do jego mieszkania( na rynku idź w prawo, a nie na wprost). Na miejscu obejrzyj skrzynki na listy, aby upewnić się pod jakim numerem mieszka Twój przyjaciel. Skieruj się więc na piętro do mieszkania numer osiem. Ponieważ drzwi będą otwarte, wejdź do środka, na Twoje nieszczęście znajdziesz zwłoki dziewczyny. Od tego miejsca akcja potoczy się błyskawicznie i po chwili znajdziesz się na komendzie. Odpowiadaj na zadawane pytania i tym sposobem, przejdziesz do następnego rozdziału.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler