Poradnik do Dreamfall: The Longest Journey (PC)
Ogidogi @ 18:29 05.11.2006
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Zoe Castillo
Kiedy dotrzesz na miejsce, idź w uliczkę prowadzącą na opustoszały bazar. Spotkasz tam starego handlarza, którego wypytaj o Fringe. Uprzejmy staruszek naprowadzi Cię. Odwróć się i idź do końca placu, po czym wejdź w uliczkę po prawej. Znajdziesz się przed barem.
Podejdź do dzwonka i załatw sprawę wejścia. W środku zauważysz faceta siedzącego w oddali, podjedź do niego i porozmawiaj. Charlie powie Ci, gdzie powinieneś się udać. Tak też zrób, wróć do bazaru i miń staruszka. Idąc cały czas wąskimi uliczkami natrafisz w końcu na taką, w której zauważysz rusztowanie. Zejdź po nim do kanału i brnij na przód aż dojdziesz do drabiny. Wspiąwszy się po niej, znajdziesz się przed tylną bramą Hotelu Victory. Niestety jest ona zamknięta na kłódkę, dlatego wróć do handlarza i spróbuj kupić od niego wytrychy. W życiu nie ma nic z darmo, dlatego zadzwoń do swojej wiecznie nie zastąpionej Oliwi i poproś ją o program. Kiedy juz dobijesz targu, wróć pod bramę i otwórz kłódkę za pomocą wytrycha. Musisz rozwiązać kolejną łamigłówkę, a polega ona na ustawieniu symboli tak, aby pasowały one do siebie przy każdym z wyjść. Klikając na środek powodujesz obrót tarczy, a co za tym idzie zmianę pozycji danego symbolu. Ważne jest to, że podczas tej zagadki możesz przemyśleć każdy swój ruch, gdyż nie masz ograniczenia czasowego.
Kiedy otworzysz kłódkę znajdziesz się na podwórku. Musisz dostać się do szopy, której niestety pilnuj pies. Ma on jednak jedną, wielką wadę, mianowicie nie reaguje na jakikolwiek hałas podczas przejazdu pociągu. Musisz to wykorzystać i kiedy wejdziesz do szopy, zabierz z niej siekierę i wróć po drabinie do kanału.
Na prawo znajdziesz kontener, który musisz przesunąć pod okno zabite deskami. Aby tego dokonać pierwsze odbezpiecz koła pojemnika, a następnie pchnij go w odpowiednią stronę. W momencie kiedy będzie dobrze ustawiony, rozwal siekierą deski i wejdź do środka. Z pomieszczeniu w którym się znajdziesz, zabierz starą szmatę, a z ziemi podnieś trzonek siekiery. Połącz szmatę i drewienko aby otrzymać pochodnię. Musisz ją teraz zamoczyć w czerwonej puszce, w której znajduje się benzyna. Przy pomocy przycisku, rozpal ogień w kotle i odpal ją, po czym brnij w ciemne korytarze.
Dotrzesz nimi do oświetlonej sali, w której znajdziesz ślady krwi. Doprowadzą Cię one do drzwi, które automatycznie się otworzą kiedy do nich podejdziesz. Na podłodze znajdziesz zapalniczkę Rezy, natomiast na ekranie po raz kolejny pojawi się tajemnicza wizja, która tym razem sugeruje udanie się do pokoju 201. Użyj komórki na ekranach i rozwiązując zagadkę identyczną do tej z mieszkania, odblokuj sobie drzwi. Wychodząc po schodach dojdziesz do kuchni. W pokoju obok siedzi gość, który przypadkiem podgrzewa sobie pizzę. Możesz go zlać, jednak ja proponuje bardziej pokojowe rozwiązanie. Podejdź do mikrofali, zmniejsz czas przygrzewania i stań zaraz przy drzwiach. Kiedy facet minie Cię i podejdzie do swojego posiłku, skradając się, wyjdź schodami na górę. Na piętrze znajdziesz dziewczynę podpiętą do dziwnej aparatury oraz pokój 201. Niestety jest on zamknięty, dlatego musisz znaleźć inny sposób aby się do niego dostać. W pokoju obok, znajduje się okno, które prowadzi do schodów ewakuacyjnych. Aby je otworzyć musisz zabrać klamkę do okien, która znajduje się w ubikacji. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz, wespnij się piętro wyżej i wejdź do środka. Tu na Twojej drodze stanie kolejny dozorca, który ma stałą trasę wędrówki i chodzi od ubikacji do swojego pokoju. W momencie gdy uda się do siebie, Ty wślizgnij się do ubikacji i zabierz brudny ręcznik, po czym szybko i zarazem cicho, przejdź dalej w głąb, mijając faceta.
Wyczekaj momentu w którym facet znów pójdzie za potrzebą i szybko gwizdnij mu prześcieradło. Połącz ręcznik z nowo nabytą tkaniną i otwórz okno znajdujące się na końcu korytarza. Przywiąż powstałą linę do kaloryfera i ześlizgnij się na dół.
Wejdź do pokoju 201 i otwórz szafę. Zabierz z niej zdjęcie i obejrzyj dość długą animację. Umówisz się z gościem we Fringe, gdzie od razu po odzyskaniu kontroli się udaj. Na miejscu podjedź do Charliego i pokaż mu nowo zdobyte zdjęcie. Mężczyzna stwierdzi, że musisz się spotkać również z Emmą. Po pogawędce udaj się na górę aby wykonać telefon i nie zdziw się kiedy dopadną Cię dwie znane Ci już bliźniaczki wraz z Marcusem. Zostaniesz podpięty do tajemniczego urządzenia, które widziałeś wcześniej w hotelu.poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler